کد خبر 988922
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
تیم ملی فوتبال نوجوانان

هفته گذشته در اتفاقی عجیب و ناپسند در یک بازی دوستانه در همدان تیم ملی نوجوانان کشورمان با حریف خارجی خود درگیری شدیدی پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، از 27 شهریور در شهر همدان تیم فوتبال نوجوانان کشورمان پذیرای تیم های مالدیو، افغانستان و فلسطین برای برگزاری بازی های مقدماتی آسیا در رده زیر 16 سال است. 

تیم نوجوانان ایران زیر نظر حسین عبدی مدت هاست که در بازی های تدارکاتی و اردوهای مختلف در حال آماده سازی برای این رقابت هاست که در آخرین تورنمنتی که شرکت کردند مسابقات کافا بود و البته نتایج ضعیف نوجوانان در این رقابت ها باعث انتقادات زیادی به حسین عبدی و عملکرد فدراسیون در این رده شد.

هر چند که از دید فدراسیون فوتبال این انتقادها مغرضانه آمد با این حال شکست مقابل افغانستان و تاجیکستان در تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است. 

به نظر می رسید تا شروع مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در همدان، اوضاع برای شاگردان عبدی به همین منوال پیش می رود اما ظاهرا حاشیه ها دست بردار نیستند.

هفته گذشته بود که فدراسیون از برگزاری دو بازی دوستانه تیم ملی نوجوانان با عراق در شهر همدان خبر داد. شاگردان عبدی در بازی اول مقابل عراق به میدان رفتند و این بازی را با برد 3 بر صفر به پایان رساندند و سایت رسمی فدراسیون فوتبال هم این خبر را بازتاب داد اما پنجشنبه هفته ای که گذشت بازی دوم دو تیم برگزار شد که از اعلام نتیجه این بازی روی سایت فدراسیون خبری نشد.

پس از پیگیری ها مشخص شد که این بازی در دقیقه 85 متوقف شده و داور اعلام به تعطیلی بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

غفلت فدراسیون فوتبال از یک «امید»

حالا ماجرا چیست؟ ظاهرا در این بازی که با نتیجه 2 بر 2 نیمه تمام مانده، تیم ایران دو بر صفر عقب بوده و پس از به ثمر رسیدن گل دوم توسط ایران یکی از بازیکنان عراقی به سمت ملی پوشان ایران آمده و آنها را هل می دهد و همین سرآغاز یک درگیری شدید بین بازیکنان طرفین می شود و میزان درگیری به حدی بوده که داور و مسئولان برگزار کننده مسابقات اعلام به تعطیلی بازی میکنند.

این خبر در چند رسانه محلی و رسمی کشور منتشر می شود اما بازتاب پیدا نمی کند و نکته جالب هم  اینجاست که سایت فدراسیون فوتبال در اقدامی سوال برانگیز از انتشار خبر خودداری می کند! 

در ماجرای پیش آمده چندین سوال به وجود می آید که شاید بد نباشد کمیته های جوانان و فنی و در راس همه مهدی تاج به آنها پاسخ دهند که مهمترین سوال این است که چرا باید در این رده بازیکنان تیم ملی ولو اینکه تیم حریف بداخلاقی را آغاز کرده این چنین برآشفته باشند که یک بازی دوستانه را به جنجال بکشند به حدی که دست یکی از بازیکنان ایران هم شکسته است. 

سوال دوم این است که نقش کادرفنی تیم ملی در کنار زمین چه بوده که نتوانستند بازیکنان خود را در یک بازی تدارکاتی آن هم در دقایق پایانی بازی کنترل کنند؟ 

در مورد اتفاقات پیش آمده با مهدی بوجاریان دبیر هیات فوتبال همدان صحبت کرده ایم. وی در خصوص اتفاق پیش آمده در بازی دوستانه تیم ملی نوجوانان با عراق گفت: به هر حال از این اتفاق ها در فوتبال پیش می آید و رده سنی هم نمی شناسد. از این اتفاق رخ داده هیچ کسی خوشحال نشد و همه در فدراسیون ناراحت شدند. به هر حال دو تیم ایران و عراق همیشه با هم کری دارند و بازیکنان به همین دلیل شاید با هم درگیر شدند.

وی افزود: ظاهرا بعد از گل ایران یکی از بازیکنان عراقی بازیکن ما را هل داده است و سایر بازیکنان در دفاع از هم تیمی خود با تیم رقیب درگیر شدند. البته دروازه بان ایران هم از آن سوی زمین به سمت درگیری ها رفت و کلا اوضاع بهم ریخت. 

بوجاریان در خصوص اینکه گفته می شود مربی حریف زیر مشت و لگد بازیکنان ایران قرار گرفته گفت: اصلا چنین چیزی نیست اتفاقا بازیکن ایران زیر دست و پای لگد ها رفت و دستش هم شکست. اکنون حضور ذهن ندارم کدام بازیکن بود اما این بازیکن را به بیمارستان بعثت بردیم. 

دبیر هیات فوتبال همدان در پاسخ به این سوال که کادرفنی تیم ملی چرا اقدامی برای کنترل این شرایط نکردند گفت: من  نمیدانم. برای خودم هم سوال است. به هر حال کادرفنی ما با تجربه است و می توانست به بازیکنانش گوشزدهایی کنند. مدیریت باید از سمت نیمکت به بازیکنان می شد. باید شرایط روحی تیم را در نظر می گرفتند و روی بازیکنان نفوذ پیدا می کردند. 

بوجاریان در خصوص اینکه چرا فدراسیون فوتبال در این خصوص اطلاع رسانی نکرده گفت: خودشان باید پاسخ دهند. به هر حال اتفاقی بود که همه دیدند. 

وی همچنین در مورد اینکه گفته می شود کادرفنی با هیات فوتبال همدان هم دچار مشکل شده گفت: یک مسائلی طبیعی است. ما به اندازه قراردادی که فدراسیون بسته بود خدمات به تیم ملی دادیم. در حد بضاعت خودمان به تیم ملی کمک کردیم اما یکسری توقعات از ما داشتند که درست نبود. ما نمی توانستیم همه وقت خود را در اختیار کادرفنی تیم نوجوانان بگذاریم. هر کاری چارچوبی دارد. این طور نیست که چون آنها در تیم نوجوانان هستند از ما بالاتر باشند. من برای کسی تعیین تکلیف نمیکنم اما زیر بار هر حرفی هم نمی روم. 

بوجاریان در جواب به این پرسش که بعد از این ماجرا تیم نوجوانان عراق چه کرد گفت: اتفاق خاصی بعد از آن رخ نداد فردا صبح آن روز آنها رفتند. 

باید دید بعد از این ماجرای نامطلوب فدراسیون فوتبال چه تصمیمی می خواهد بگیرد و برای مقصران این درگیری چه برنامه ای دارد و آیا باز هم قرار است برخورد با مقصران در خفا و پنهانی باشد؟

در تماس هایی با حسین عبدی سرمربی تیم نوجوانان و سیف الله پور سرپرست تیم به دنبال این بودیم تا ماجرا و دلایل آن از زبان آنها بازگو شود اما هیچ یک پاسخگو نبودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس