کد خبر 988493
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کاراته

کمتر از یک سال دیگر بازی‌های المپیک 2020 در توکیوی ژاپن برگزار می شود. مهم‌ترین تفاوت المپیک این دوره با دوره‌های قبل حضور کاراته در مسابقات است.

به گزارش مشرق، از آنجا که ژاپن مهد کاراته است، میزبان چند سال قبل توانست مسئولان کمیته بین المللی المپیک را مجاب کند که این رشته رزمی به رقابت های المپیک راه پیدا کند.

این اتفاق نه تنها برای ژاپن بلکه برای ایران هم خوشایند بود زیرا ظرفیت‌های عظیم کاراته در کشورمان موجب شده که بسیاری از حالا کاراته را به عنوان یکی از رشته‌های مدال‌آور کاروان ایران معرفی کنند.

بیشتر بخوانید:

3 سهمیه کاراته کاهای ایرانی برای المپیک

مسئولان ورزش و فدراسیون کاراته نیز با اطلاع از موضوع فوق تمام هم و غم خود را روی آرامش تیم ملی مردان و زنان کشورمان گذاشته اند تا شاید کاراته نقش پررنگی در موفقیت کاروان جمهوری اسلامی ایران در المپیک داشته باشد.

در این میان اما هستند افرادی که چنین نگرشی ندارند، قصد دارند آرامش کاراته را بهم زنند تا جایی که جلسه می گذارند، گروه تشکیل می‌دهند، به برخی از هیات های استانی خط و ربط می دهند، علنا سهم خواهی می کنند و این ور و آن ور فریاد می کشند کاراته و میز ریاستش برای ما و حق ماست! آنها مدعی اند یا باید به کاراته برگردند یا کاری می کنند که سنگ روی سنگ بند نشود!

این ادعا مضحک از سوی افرادی مطرح می شود که بیش از دو دهه در کاراته کنگر خورده و لنگر انداخته بودند و کارنامه درخشانشان!! روی میز مسئولان ورزش و نهادهای نظارتی است و اگر کمی، فقط کمی حجب و حیا داشتند نباید از 100 کیلومتری ورزش و کاراته رد می شدند ولی ...

افراد مذکور با رفتار منافقانه!! اخیرا حتی با راه انداختن دعواهای حیدری و نعمتی قصد خرابکاری در  تیم ملی کاراته مردان ایران را داشتند که با هوشیاری مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی اجازه داده نشد خوابشان تعبیر شود!

آنها در تمام این سالها در  نبود نظارت، ولنگاری و بلبشو و... منافع نامشروع شان را تامین کرده‌اند و شیره جان کاراته را مکیده‌اند، برای مدیر، مربی و بازیکن و ... عربده کشیده اند. بزرگان و پاک‌دستان کاراته را خانه‌نشین کرده اند و یکسری نالایق را در صف مقدم کاراته نشاندند؛ همان‌هایی که تا همین چند ماه قبل در زندان و سلول انفرادی بودند!

این افراد سالها با احساسات پاک کاراته کاهای جوان، چه دختر و چه پسر  بازی کرده‌اند. به ریش عناصر دلسوز و درستکار خندیده‌اند و جیب خود را پر و دنیای خود را آباد کرده‌اند. عقده‌هایشان را جبران و ناداشته‌های شخصیتی خود را ارضا کرده‌اند و عجیب آنکه به لایه‌های مدیریتی وزارت ورزش هم نفوذ کرده‌اند و همین حالا طرفداران و هواخواهانی در ساختمان سئول دارند که اگر لازم شود به نام آنها نیز اشاره خواهیم داشت.

با این تفاصیل انتظار از مسئولان ورزش و نهادهای نظارتی این است که به این موضوع ورود کنند و ورزش و کاراته را از شر افراد فاسد راحت کنند. تا کی باید اینها برای ورزش و کاراته تعیین تکلیف کنند، ما در کشورمان با هدف تحقق آرمان‌ها و آموزه‌های اسلامی، انقلاب کرده‌ایم و برای پیروزی این انقلاب و برداشتن موانع ریز و درشت بر سر راه، تلاش‌ها کرده و رنج ها کشیده و مصیبت ها و داغ ها تحمل کرده ایم، چرا نباید در ورزش که بخش کوچکی از جامعه است این موانع برداشته شود و یک‌بار برای همیشه از شر افراد فاسد و نالایق راحت شد؟!

در این باره باز هم خواهیم نوشت.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس