پرچم نمایه سوئد

وزیر خارجه سوئد روز جمعه اعلام کرد به منظور آغاز مجدد گفت‌وگوها بین دولت مستعفی یمن و اعضای انصارالله یمن به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه سوئد روز جمعه اعلام کرد به منظور آغاز مجدد گفت‌وگوها بین دولت مستعفی یمن و اعضای انصارالله یمن به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حمله انتحاری علیه نیروهای وابسته به امارات در عدن

مجتهد: ‌بن‌سلمان، از اقدامات امارات در جنوب یمن راضی است


«مارگوت والستروم» در مصاحبه با رادیو سوئد گفت قصد دارد با حداکثر ممکن نفرات درباره یمن گفت‌وگو کند. او گفت به عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان و اردن سفر خواهد کرد و قصد دارد با مقام‌های سازمان ملل متحد دیدار کند.


والستروم گفت: «معتقدم طرف‌های مختلف به ما اعتماد زیادی دارند و وظیفه ما است اطمینان حاصل کنیم که توافق استکهلم درباره الحدیده اجرایی شود.»


ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.


این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. جدیدترین آمارها حاکی از آن هستند که بیش از ۹۱۰۰۰ نفر بر اثر این جنگ کشته شده‌اند.


کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس