درواکنش به بالا رفتن قیمت سبوس/روحانی خطاب به وزیر صمت: چرا بی‌دقتی می‌شود؟

ابوترابی تاکید کرد: حالا که مردم می‌خواهند حلاوت عدالت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان را ببینند طرح مسائلی از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با بگیر و ببند نمی‌توان با فساد مبارزه کرد آسیب‌زا خواهد بود.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه «نمی‌توان با بگیر و ببند با فساد مبارزه کرد»، گفت: طبق سرشماری‌های اخیر و نظرخواهی‌های دانشگاه تهران به عنوان یک مرجع علمی بی‌طرف، محبوبیت آیت‌الله رئیسی به لحاظ مواضع انقلابی و مبارزه با فساد در دستگاه قضایی بعد از سردار سلیمانی یبشترین رشد را داشته است و بعد از سردار سلیمانی به عنوان چهره محبوب قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه محبوبیت آیت‌الله رئیسی به دلایل رویکرد وی در مقابله با فساد است، تصریح کرد: پیرو این موضوع مردم یک بارقه امیدی پیدا کردند بنابراین آیت‌الله رئیسی به خوبی توانستند سرمایه اجتماعی که در برخی مقاطع از دست رفته را بازگرداند لذا انتظار مردم از آیت‌الله رئیسی مبارزه با فساد است و در این جهت مجلس از وی حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

چشم اسفندیارِ دولت تدبیر

تنها امید آمریکایی‌ها برای احیای مذاکرات

وقتی پرونده کسانی که متصل به قدرت و ثروت‌اند روی میز قاضی می‌آید فریادها بلند می‌شود

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: مردم انتظار دارند فرآیند مبارزه با فساد از سوی آیت‌الله رئیسی از قبل هم بیشتر و قاطع‌تر ادامه پیدا کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: اینکه رئیس جمهور عنوان کرده‌اند با دادگاه و دستگاه قضایی نمی‌توان به فساد پایان داد باید گفت اتفاقا با دادگاه و دستگاه قضایی و با برخورد به موقع با مسئولان خائن، می‌توان با فساد مقابله کرد چرا که وقتی مسئولی خائن است نباید نظام تاوان چنین رویکردی را بدهد لذا مسئولان قضایی با برخورد به موقع می‌توانند از ادامه فساد برخی مسئولین جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی باید مقتدرانه رویکرد مبارزه با فساد را ادامه دهد چرا که این رویکرد باعث خواهد شد که سوء مدیریت و سوء استفاده برخی مدیران متوقف شود.

این نماینده حقوقدان مجلس تاکید کرد: حالا که مردم می‌خواهند حلاوت عدالت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان را ببینند طرح چنین مسائل حاشیه‌سازی آسیب‌زا خواهد بود.

این نماینده حقوقدان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زیبنده مسئول و مدعی اجرای قانون اساسی نیست که به خاطر رسدگی به اتهامات اطرافیان فرار به جلو کند. این اقدام باعث می‌شود مردم احساس کنند، چون دستگاه قضا بنا دارد به پرونده اطرفیان رییس جمهور رسیدگی کند این جیغ‌های بنفش سر داد می‌شود.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم رئیس جمهور در راستای اجرای اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل ۱۵۶ این قانون، از اقدام قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی حمایت و از ایجاد بستر دو قطبی سازی جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    29 2
    حسن روحانی و ایادیش را گرفته و به سیاه چال بیندازید
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    27 0
    به امید اعدام متخلفان دانه درشت چه رییس چه معاون
  • Asad IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    9 0
    خدا کنه به حق علی یه روزی بشنویم رئیسی تمام دارو دسته مفسدین از بالاترین مقام اجرایی (مفسدین شونو)گرفته تا ... رو دستگیر و مجازات عادلانه کنند .
  • عبداله تقی پور IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    6 0
    مسکن مهر چی شد؟
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    7 0
    درود بر رییسی
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    3 0
    خانین مفسد رانت خوار نجومی بگیر که طی 6 سال گذشته کشور را به بادداده ملت را ذلیل خود و خانواده شان را آباد کردند دستگیر و محاکمه نمایید ملت جناب آقای رییسی از شما بشدت و حدت حمایت می نمایند باور ندارید رفراندوم بگذارید,,
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    3 0
    چقدر خوب است که قوه محترم قضائیه اکنون که با این حرکت درست و بجا که قطعا موجبات رضای خداوند و امام زمان عج و مردم مظلوم را در پی دارد که در مجازات مفسدان گردنکلفت به این نکته توجه شود که میزان مجازات متناسب با میزان قدرت مفسد باشد یعنی هرچه مفسد قدرتمندتر باشد حتما باید میزان مجازات بیشتر باشد که این به عدالت نزدیکتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس