کد خبر 988149
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
سیل گلستان

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه از ارائه خدمات حقوقی رایگان در مناطق سیل‌زده کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی در دیدار با رئیس کل دادگستری گلستان اظهارداشت: در همه استان‌های سیل زده به ویژه استان گلستان، مشاوران و وکلای این مرکز با استقرار در واحدهای معاضدت قضایی دادگستری‌های مناطق سیل‌زده، به مردم مشاوره حقوقی رایگان می‌دهند.

 

وی افزود: در پرونده های ناشی از مشکلات سیل هم که افراد نیاز به وکیل، طرح دعوی یا پیگیری موضوع دارند نیز وکیل رایگان در اختیار  آنان قرار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عکس/ اردوی جهادی در روستاهای محروم خراسان شمالی

بهادری جهرمی گفت: در صورت کمبود نیرو ، کارشناس و وکیل از دیگر استان‌ها به مناطق سیل‌زده اعزام می‌کنیم تا بخشی از آلام مردم این مناطق کاسته شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از  تشکیل دادیاری و دادگاه‌های  ویژه رسیدگی به تخلفات کارشناسان ، مشاوران و وکلای این مرکز  تا دو ماه اینده در سراسر کشور هم خبر داد و گفت : دادیاری‌ها  از وکلا و کارشناسان خود  مرکز تشکیل می‌شود و  دادگاه‌ها هم با حضور قضات و  با نظارت رئیس کل دادگستری هر استان فعال می‌شود.

علی بهادری جهرمی گفت: تا کنون اگر کسی از وکلا و کارشناسان این مرکز شکایت داشت و یا تخلفی روی می‌داد باید برای طرح شکایت به تهران مراجعه می‌کرد که برای مردم زمان‌بر و دشوار بود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، افزود: راه‌اندازی این دادگاه‌ها به سلامت این مرکز کمک می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این دیدار با اشاره به تاکید رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر کاهش پرونده های محاکم گفت : وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران می‌توانند در این بخش به دستگاه قضایی کمک کنند.

هادی هاشمیان افزود: مساجد ، دانشگاه ها و مدارس بستر مناسبی برای حضور کارشناسان و آموزش مسائل حقوقی به مردم است که می‌توانند با آگاه کردن مردم به حقوق و تکالیف‌شان از تشکیل پرونده‌های جدید جلوگیری کنند .

هاشمیان افزود: کاهش زمان اعلام نظرهای کارشناسان از دیگر مواردی است که می‌تواند سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره تخریب چراغ خاموش مراتع استان گفت: متاسفانه آنچنان که باید تشکل‌های زیست محیطی و مردم نسبت به این موضوع حساس نیستند و تلاش می‌کنیم در این بخش علاوه بر برخورد با متخلفان افکار عمومی را نیز به این تخریب زیست محیطی جلب کنیم.

هادی هاشمیان افزود: در دادگستری گلستان از همه ظرفیت ها از دانشگاهیان ،نخبگان ، علما ، ریش سفیدان و تشکل های مردم نهاد برای افزایش آگاهی‌های مردم در زمینه های حقوقی ، زیست محیطی ، سازش پرونده‌ها و مواردی از این دست استفاده می‌کنیم که خوشبختانه اثربخش هم بوده است .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس