امیر بنی‌طرفی: چین و روسیه پیشنهاد فروش جنگنده به ایران را داده‌اند

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح درباره موضوع خرید جنگنده پس از پایان تحریم‌های تسلیحاتی گفت: روس‌ها و چینی‌ها پیشنهاداتی را به ما داده‌اند.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در حاشیه نمایشگاه هوافضای روسیه (ماکس۲۰۱۹) با بیان اینکه هدف از حضور در این نمایشگاه ارائه صنعت هوایی کشور در بین سایر کشورهای صاحب تکنولوژی است، گفت: عرصه هوایی نماد مدیریت توسعه یافته و همچنین توسعه علم و تحقیق یک کشور است، هر کشوری که در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد، دیگران به گونه دیگری روی آن حساب باز خواهند کرد چراکه این صنعت Hightech و پیچیده است.

بیشتر بخوانید

رمزگشایی از علت ترس آمریکا بابت پایان تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی

وی اظهار داشت: وقتی در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشیم، در سایر صنایع مانند خودرو و ... مشکلی نخواهیم داشت.

** پرواز جت آموزشی کوثر۸۸ در دوره بعدی نمایشگاه ماکس

بنی‌طرفی افزود: این دومین سال است که اینجا غرفه گرفته‌ایم، از جمله تجهزاتی که به نمایش گذاشته‌ایم، جت آموزشی کوثر۸۸ است، البته خود هواپیما را نتوانستیم بیاوریم، اما انشالله در دوره بعدی حتما آن را برای پرواز خواهیم آورد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که بنا بود کوثر۸۸ در این دوره به انجام نمایش پروازی بپردازد، خاطرنشان کرد: تست‌های این هواپیما هنوز تمام نشده است؛ بنابر استاندارهای صنعت هوانوردی تست‌های یک هواپیما پس از تکمیل ممکن است ۲ تا ۳ سال طول بکشد، اما ما تلاش داریم که این هواپیما را اینجا بیاوریم و نمایش دهیم.

وی ادامه داد: از دیگر محصولاتی که به این نمایشگاه آورده ایم، ریزقطعات و پره‌های موتور هواپیما است که تکنولوژی ساخت آن بسیار بالا است.

** انعقاد چند تفاهم‌نامه در حوزه صادرات محصولات

امیر بنی طرفی در خصوص استقبال از محصولات ارائه شده از سوی ایران در این نمایشگاه، گفت: البته اولین سال‌هایی است که ما وارد این عرصه شده‌ایم، اما تا به امروز چند تفاهم نامه با چند شرکت منعقد شده، البته همه تجهیزاتی را که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ایم با هدف صادرات است و برای فروش عرضه شده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح افزود: تجهیزات و محصولات بسیار زیادی داریم، اما آنچه را که مجاز هستیم برای صادرات اقدام کنیم، تجهیزاتی است که در این غرفه به نمایش درآمده است.

** تولید مشترک هواپیمای آموزشی با یک کشور دوست 

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون همکاری‌های مشترک در حوزه صنعت هوایی بین ایران و سایر کشورها، تصریح کرد: ما به دنبال همکاری مشترک به عنوان یک راه حل بسیار خوب هستیم و نه‌تنها در اینجا بلکه در ایران هم با برخی کشورها در حال صحبت هستیم. در حوزه ساخت هواپیما می خواهیم با یکی از کشورهای دوست در زمینه تولید مشترک هواپیمای آموزشی کار کنیم.

امیر بنی‌طرفی با بیان اینکه در حوزه پهپاد یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان هستیم و به برخی از کشورهای جهان هم صادرات داریم، اظهار داشت: حتی کشور روسیه هم درخواست برخی پهپادها را از ما داشته‌اند که باید آن را بررسی کنیم و مجوزهای لازم را برای آن اخذ کنیم.

** جنگنده کوثر در حال تولید است

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین وضعیت تولید جنگنده کوثر نیز عنوان کرد: کارخانه و خط تولید جنگنده کوثر را راه‌اندازی کرده‌ایم، البته هنوز تحویل نداده‌ایم، اما کار متوقف نیست و در حال انجام است. هواپیما و تجهیزات و ملزومات آن مانند موتور، ایجکشن سیت(صندلی پران) و اویونیک در حال تولید است. فقط هم ما نیستیم بلکه ده‌ها و شاید صدها شرکت در حال همکاری با ما هستند.

**چین و روسیه پیشنهاد فروش جنگنده به ما داده‌اند

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحریم‌های تسلیحاتی بر اساس برجام تا ۱۴ ماه دیگر برداشته خواهد شد و آیا موضوع خرید جنگنده در دستور کار قرار دارد یا خیر؟ گفت: کشورهای مختلفی به ما پیشنهاد می‌دهند و درباره آن بحث و مذاکره هم صورت می‌گیرد، اما همه اینها منوط به آن است که تاریخ پایان تحریم‌های تسلیحاتی فرا برسد.

امیر بنی طرفی در پایان خاطرنشان کرد: روس‌ها و چینی‌ها پیشنهاداتی را به ما داده‌اند، البته ما هم پیشنهادات خودمان را داریم، منتهی همه اینها در حد مذاکره و صحبت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 8
  • محمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    76 26
    چین به دلایلی فروش کپی فلانکرهاى روسی رو که به اسم J-11-15-16 شناخته می شوند رو ممنوع کرده جنگنده J-10 اصلا پاسخگوی نیازهای ایران نیست ولی اگر به فکر خرید از چین باشید بهترین گزینه Y-20 و harbin SH-5 براى سپاه و ماموریت های ارتش. ولی اگر چینی ها واقعا میخوان برادری شون رو ثابت کنند، 6 اسکادران J-20 به ایران بفروشند. از روسیه هم که خودتون بهتر میدونید ولی از من میپرسید 72 عدد SU-57 . اگر ندادند اصلا از روسها چیزی نخرید چون مانعی براى فروش این جنگنده به ترکیه نگذاشتن. اگر بشه با چینی ها شراکت استراتژیک برقرار کنید، خیلی بهتر از روسها هستند.
    • DE ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      24 36
      داداش مخلفات برات چی بخیرم چند تا بخریم ؟؟ دو سه تا شیرینی هم بگیریم همراهشون یا بدونه شیرینی بخریم ؟
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      44 16
      یارو رو به ده راه نمی دادند سراغ کدخدا رو می گرفت!الان جریان هم وطنان زود باور ما هست جنگنده کجا بود؟روسیه بیش از یک دهه طول کشید تا سامانه اس۳۰۰ رو به ایران داد تازه اون هم به احتمال زیاد از صفر تا صدش رو در اختیار اسرائیل قرار داده
    • محمد IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      75 9
      برادران عزیز، نکته اینه که شرایط جهانی در حال تغییره. نه به خاطر برجام احمقانه، بلکه به خاطر افول آمریکا و از دست دادن هژمونی بى رقیب جهانی اش.
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      6 1
      حالا بزار همون سوخو 30 رو بفروشن سوخو 57 پیشکش!! البته که سوخو 35 هم واقعا جنگنده خوبیه و بهترین گزینه است .
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    47 4
    نخرید اگه میخرید با آخرین تکنولوژیش رو بخرید
    • قریشی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      19 4
      آخر تکنولوژی امروز میشه پکفای روسی (SU-57) . منم موافقم اگر قراره هواپیمای وارداتی بخریم ایم بهترین گزینه ست
  • امیر IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    67 26
    جنگنده های چینی در هیچ جنگی وارد نشده اند. جنگنده های روسی هم در تمام درگیری ها مغلوب شده اند. خود ما با تامکت بسیاری از آنها را انداخته ایم. حتی برای اولین بار در جهان. بنابراین فکر نمی کنم خرید جنگنده چینی روسی چندان ارزشی داشته باشد جز ارزش تبلیغاتی، هرچه هم بدهند مدل صادراتی خواهد بود. فکر می کنم خرید موتور های جت روسی یا حتی چینی و ساخت جنگنده های بومی ایرانی و توسعه آنها با شرکایی مثل هند یا سوئد یا برزیل بسیار ارزشمند تر از خرید باشد. ما همین حالا هم با اورهال کامل اف 14 تامکت و میگ 29 دانشمان بسیار بالا رفته و چیزی از تکنولوژی چینی کم نداریم. عقب هستیم اما نه چندان
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      11 40
      مجبورت نکردن نظر بدی
    • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      83 7
      چه در جنگ تانک ها چه جنگنده ها یا ناوها، قانون اینه هر کی اول ببینه ، برنده مبارزه است. مفهوم پنهانکاری در راستای این اصله. چیزی که تعیین میکنه کی اول دشمن رو میبینه ، تکنولوژی است. شاید زمان اف 14 چینی ها و روسها خیلی عقب بودند ولی الان اینطور نیست.
    • US ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
      18 10
      به تامکت پس از 30 سال به عنوان جنگنده نگاه نکنید! نهایتاً بمب افکن.
  • پیام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    6 8
    به نظر من نخرید اگر میخرید زودتر بخرید
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    21 9
    خودمان بسازیم خودمان ،10سال طول بکشد عیب ندارد
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    19 4
    ما باید یک جنگنده سنگین را هرچه سریعتر گسترش بدهیم به دلیل اینکه تکنولوژی های ما هنوز حجم بزرگ دارد مثل موشک فکور و اگر بخواهیم رادار هوایی درست حسابی هم درست کنیم احتمالا اندازه اون هم بزرگ باشد پس نتیجه اینکه ما یک جنگنده بزرگ می خواهیم تا بتوانیم تکنولوژی های بومی را درآن جا بدهیم . الان ساختن یک رادار خوب برای کوثر سخت تر از ساختن رادر برای اف ۱۴ است کوچک کردن تکنولوژی زمان بر و پر هزینه است .
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    35 8
    باید بر اساس اف ۱۴ یک جنگنده داخلی با بال ثابت را توسعه دهیم . خرید را ولش . یاد خاطرات خرید اس ۳۰۰ بخیر
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      7 14
      بال ثابت میشه اف۱۵ که! به نظرم همون کوثر رو برای دو موتور قدرتمندتر توسعه و بازسازی کنن خیلی به صرفه تر. اف۱۴ خیلی بزرگ و حجیم هست، دیگه الان همه چیز رو جموجور و کوچکتر میسازند. نمیدونم، سر در نمیارم از طراحی.
    • صادق IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      7 1
      کربلای جبهه ها یادش بخیر ...
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    20 5
    چیه الان هم رئیس جمهور و هم آقایان دوره افتادن میگن تا یک سال دیگه تحریم تسلیحاتی تموم میشه و پالس ضعف ارسال میکنند و شاخک های غربی را تیز می کنند .
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    22 4
    تموم نشه بهتره تازه در آستانه شکوفایی صنعت هوایی هستیم و نباید باد پشتش بخور
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    9 7
    تموم نشه بهتره در آستانه شکوفایی صنعت هوایی هستیم نباید باد پشتش بخوره
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    24 7
    بهترین روش خرید یک جنگنده چینی و یک جنگنده روسی است تا رقابت ایجاد شود و روش خرید هم پلکانی باشد تا هر کس زودتر تحویل داد بیشتر بفروشد و همه تخم مرغ ها را در سبد روس ها یا چینی ها قرار ندهیم و ضمنا به تولید جنگنده داخلی هم نگاه جدی داشته باشیم .
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    8 9
    چینی ها که فکر نکنم j20 رو بفروشن ولی حدود 150 تا j31 بنظرم برای ما خوبه. در مورد روس ها هم بنظرم اصلا چیزی ازشون نخریم بهتره چون خیلی غیرقابل اعتماد هستن...
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    27 3
    اگر خرید کردید حتما پیشترفته ترینش باشه وگرنه اصلا نخرید
  • صادق کاشنده IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    16 4
    سلام اول خودمان باید بسازیم . دوم اگر قرار هم باشد هواپیما جنگنده بخریم باید اخریین تکنولوژی روسبه باید خریداری کنیم چرا که اگر خواستیم مهندسی معکوس بگنیم دارای ارژش باشد بالا غیرتن از جنگنده سوخو su57 بخریید نرویید اشغالهای روسیه وارد مملکت کنید اگر صنعت روز را خریواری کنیم باعث پیشرفت صنعت خودمان هم است
  • ناشناس IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    13 6
    سوخو 35 ، سوخو 57 ، جی 20 ، جی 31 . یکی از این چهارتا رو باید انتخاب کنیم.
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      17 3
      سوخو 57
  • ES ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    18 4
    اوضاع تحریمی ما شده آب گل آلودی که چین و روسیه مدام ازش ماهی بگیرن . ای داد
  • سجاد IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    20 5
    به نظر من فقط باید خودمون به فکر خودمون باشیم اگه یه سرمایه گذاری عظیم مثل موشکی و پهپادی روی جنگنده هم بزاریم در چن سال اینده حرفی واسه گفتن داریم ما الان تجربیات زیادی در زمینه جنگنده با ساخت صاعقه و کوثر داریم پس حتما در این زمینه هم موفق خواهیم شد
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    14 6
    اون کشور دوست ترکیه هست ایران قراره با ترکیه هواپیمای آموزشی تولید کنه! با فشارهای امریکا اسراییل و نیز بازار اعراب برای چین و روسیه هم احتمال دادن جت نسل 5 به ایران نزدیک صفره
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    12 38
    ای کاش به جای موشک و ماهواره و هسته ای کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ... چقدر نمایش تبلیغاتی ؟ این نمایش های تبلیغاتی چه خیری برای مردم داره ؟
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      16 6
      حرف مفت نزن در نبود امنیت هیچ کاری نمی توان کرد
    • کمی تفکر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
      8 5
      اگر امنیت نباشه اقتصاد کیلویی چند؟؟؟؟؟؟ هر بخش باید کار خودش روبکنه چون اقتصادمون خرابه نباید امنیت داشته باشیم؟؟؟؟ امنیت دست بچه انقلابی ها هستش واینجوریه .... ولی اقتصاد دست لیبرالهاس و اینجوریه
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    12 10
    سوخو سی و سی و پنج خریداری و حتی تعدادیش تو کشور مونتاژ شده. فقط اطلاع رسانی نمیشه تا 2020
  • FR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    24 10
    چرا خودمان نسازيم باور ٣٧٣ را خود امريكا قادر به ساختنش نيست ! تا كي نفوذي ها ....
  • حسین IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    15 5
    6 الی 8 اسکادران سوخو 30mk جنگنده مولتی رول دلیل این انتخاب تامین قطعات از سه جهت روسیه چین و هند می باشد 1 اسکادران سوخو 34 فول بک (یا 2 اسکادران سوخو 24) برای عمیات ضربتی 2 الی 3 اسکادران سوخو 25 برای پشتیباینی نزدیک زمینی 2 اسکادران سوخو 57(اگه نشد j20) جهت برتری هوایی بهتره قرارداد بصورتی بسته بشه که قسمتی از سفارش در این تولید بشه تا تکنولوژی منتقل بشه
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    21 6
    همزمان با تولید موتور توربوفن سنگین ، سوخو 57 بخرید .
  • FR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    0 0
    من هم میخوام مثل اقوی زیبا کلام نظر بدم من قبلا گفته بودم بحای هسته ای دوچرخه بسازیم ! و الان میگم بجای هواپيما الاغ هوايي و يا حواپيما بخريم . اميدوارم بازهم بتونم نخود هر آشي بشم
  • Ehsan IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    9 4
    سوخو ۵۷
  • DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    8 16
    فعلاسماق بخرید بهترین خاصیت وکارایی راداره دراین مقطع زمانی
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    10 0
    تمامی مطالب پرفسوران علوم نظامی و هوافضا مطالعه کردم، در اسرع وقت کامنت های شما بررسی و خرید از روی اینها انجام میشود. فقط اون آواکس از اوجب واجبات ندیدم بهش بگید بعدا میخریم.
  • GB ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    4 3
    خوبه حالا که پراید تولید نمیشه برای مردن وسیله خوبیه برای جایگزینی
  • GB ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    3 4
    یاک 40 برای ما بهتره روی زمین پراید داریم روی هوا هم اگه یاک 40داشته باشیم کمک میکنه برای کنترل جمعیت
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    2 6
    روسیه و چین تجزیه خواهند شد . زیادی وسعت دارن .
  • ناشناس IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    9 6
    میگ 35 بخریم.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    4 10
    خاك برسرتان نوكران روس وچين خيانت شما با قرار دادهاي ننگين روي قاجار را سفيد كرد
    • شوتی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      1 3
      پراید وانت ساختیم که در گردنها کوه رو دست تیوتا وانت مونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس