آنجلینا جولی بازیگر مشهور هالیوود در حاشیه اکران فیلمش در جشنواره برلین سخنرانی کرد و در پیامش ارتش سوریه را مخاطب قرار داده و از آنها می خواهد تا خونریزی را متوقف کنند.

گروه فرهنگی مشرق-" می خواهم از طریق این فیلم این پیام را به همه جهان دهم که جنگ باید هر چه زودتر در جهان متوقف شود" آنجلینا جولی بازیگر مشهور هالیوود در حاشیه اکران فیلمش در جشنواره برلین سخنرانی کرد تا بتواند پیامی را به فیلمش الصاق کند؛ جولی در ادامه سخنرانی اش دقیق تر می شود و در پیامش ارتش سوریه را مخاطب قرار داده و از آنها می خواهد تا خونریزی را متوقف کنند.
آنجلینا جولی امسال نه بعنوان بازیگر که به عنوان فیلمساز و برای اولین فیلمش "سرزمین خون و عسل" در جشنواره برلین حاضر شده است. این فیلم داستان زنی را روایت می کند که مردی صرب عاشق او شده است و فیلم در این زمینه قصه خود را روایت می کند.
جنگ بوسنی، که یکی از جنگ های خونین قرن بیستم در اروپا بود، در دهه پایانی این قرن پس از فروپاشی یوگوسلاوی رخ داد.اقلیت صرب بوسنی به تحریک و حمایت صربستان به اکثریت بوسنیایی های مسلمان حمله کردند. و در مدت کوتاهی هزاران مرد و زن و کودک قتل عام شدند.به دختران و زنان مسلمان بوسنیایی تجاوز شد و جنین زنان حامله زنده زنده از شکم مادران بیرون کشیده می شد.


فیلم آن سوی مرزها، فیلمی ضد بوسنی؛ با بازی نقش اول آنجلینا جولی

آنجلینا جولی، نزدیک به نه سال پیش در " آن سوی مرزها" در فیلمی درباره بوسنی بازی کرد. او در این فیلم نقش فعال حقوق بشری را دارد که عاشق یکی دیگر از فعالان  حقوق بشر شده و در حالی که متاهل است از معشوقه خود باردار می شود. جولی در انتهای فیلم در حالی که از گروهی از رزمندگان بوسنیایی می گریزد به روی مین رفته و کشته می شود.
 آنجلینا جولی در عالم واقع نیز سفیر صلح سازمان ملل است؛ جولی همچنین عضو شورای روابط خارجی آمریکا است که یکی از لابی های تعیین کننده در سیاست خارجی این کشور محسوب می شود.


جولی در شورای روابط خارجی آمریکا

 سیاست خارجی که در دهه نود با قرارداد صلح دیتون به جنگ بوسنی پایان داد. قرارداد صلح دیتون البته پس از3 سال از آغاز جنگ منعقد شد؛ دیتون درحقیقت جلوی پیشروی نیروهای بوسنیایی را گرفت و مانع از پیروزی آنها در جنگی شد که صربها آغاز کردند و در نهایت به تقسیم قدرت اجباری میان مسلمانان با صربها و کروات ها شد؛ این در حالی بود که در تمام دوران نسل کشی صربها در بوسنی سازمان های بین المللی و سیاست خارجی آمریکا در سکوت بود و حتی در پرونده هایی مانند فاجعه "سربرنیتسا" سربازان پاسدار صلح سازمان ملل خود جزء متهمان جنایات جنگی هستند.


قرارداد صلح دیتون که برای جلوگیری از شکست صرب ها و شکل گیری جمهوری مسلمان بوسنی به بوسنیایی ها تحمیل شد.

جولی در حاشیه اکران فیلم اش، اشاره معنا داری به صلح می کند اشاره ای بلافاصله برایش مصداق می تراشد، سوریه؛ کشوری که در آتش ناآرامی وارداتی می سوزد. جولی از ارتش سوریه می خواهد جنگ را متوقف کند، جنگی که در سوی دیگر آن  شورشیان سلفی مورد حمایت غرب قرار دارند.


حمایت مرد شماره دو القاعده از شورشیان سوریه

در همان زمان که آنجلینا جولی عضو شورای روابط خارجی آمریکا از شورشیان سوری حمایت می کند،مرد شماره دو القاعده، ایمن الظواهری یاران خود را برای جهاد در سوریه و یاری رساندن سلفی های این کشور فراخواند. القاعده ای که آمریکا برای یک دهه به بهانه مبارزه با آنها خاورمیانه را در آتش جنگ فرو برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 37038 ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    1 0
    من برای نسل های بعدی این غربی ها متعصف هستم برای روزی که به بهای جرم های نسل های قبلی برای آنها تسلیم میگیرند و آن ها باید بهای این ظلم ها را بدهند برای روزی که کشورهای آنها ویران میشود به جرم ویران کردن سرزمین های دیگران برای روز تابان چقدر دنیا عجیب هست وچقدر شیطان حیله گر و پست و حقیر به امید دنیای بدون زیاد طلبی و کینه و دشمنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس