يک کارشناس رسانه و مستندساز گفت: جنگ رسانه‌اي با هيچ کس شوخي ندارد و بسياري از قدرت‌ها با استفاده از اين ابزارها به ما حمله کرده‌اند و توانمندي‌هاي ما در رسانه‌هاي ديجيتال يک پاتک فرهنگي در مقابل آنهاست.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نادر طالب‌زاده با بيان اين مطلب گفت: غربي‌ها قدرت رسانه را پيش از ما کشف کرده و با استفاده از آن سعي کرده‌اند حکمراني نويني را بر افکار عمومي جهان برپا کنند، خوشبختانه در سال‌هاي اخير ايران توانسته است با آگاهي از ابزار و اطلاعات روز وارد عرصه رسانه‌هاي ديجيتال به عنوان يک پايگاه نوين شده و با محصولات متنوع از اين اربابان جنگ نرم پيشي بگيرد.
وي افزود: پيشرفت‌هاي که در اين نمايشگاه شاهد آن هستيم اغلب توسط جوانان صورت گرفته است و اين موضوع نشانگر ذهن خلاق و آگاه جوان ايراني است که مي‌تواند با استفاده از ابزارهاي نوين ديجيتال به ارائه فرهنگ و اعتقاداتش در جهان بپردازد.
طالب‌زاده ادامه داد: البته ابزار که ابزار است، اين استکبار و انديشه‌هاي سلطه‌طلبانه ابرقدرت‌هاست که رسانه و محتواي آن را در خدمت منافع و سلطه‌طلبي‌هاي خود قرار مي‌دهد و اين سياست شيطاني آمريکاست که با تمام قدرت در برابر انقلاب اسلامي ايستاده است.
وي معتقد است که آنچه موجب اين همه فشار و شيطنت‌هاست نه قدرت تکنولوژيکي رسانه‌هاي آمريکايي که نفوذ و تاثير صهيونيسم و يهود در ساختار قدرت و نظام سياسي آمريکاست.
طالب‌زاده تصريح کرد: اتفاقا اگر رسانه و ابزارهاي تکنيکي آن ذاتا برآمده از قدرت صاحبان و سازندگان آن بود، رسانه‌هاي غربي اين‌قدر در پوشش اخبار ايران حساسيت به خرج نمي‌دادند و مخالف انتشار پيام انقلاب نبودند پس محتواي رسانه‌اي برايش مهم است و يک امر خنثي نيست.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد: در اين عرصه به تواني برسيم که قابليت‌هاي والاي انقلاب را به گوش جهانيان برسانيم. 

قدرداني ضرغامي از کارگردان برنامه «راز»
 نادر طالب‌زاده مدير مرکز مطالعات و تحقيقات سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي که به عنوان مهمان ويژه در مراسم اختتاميه جشنواره اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي حضور داشت، با پخش بخش‌هايي از اظهارنظرها و تحليل‌هاي صورت گرفته پس از قطع پخش سريال «بشارت منجي» در کشور لبنان گفت: يکي از فرصت‌هاي ناب دوران معاصر احياي اسلام در جهان است، امروزه اسلام مورد توجه همه قرار گرفته است و حتي نقشه‌هاي شوم دشمن باعث رشد آن شده است.
وي گفت: قرن‌هاست که غربي ها تقدسات را از دست داده اند و اين حرکت اومانيستي به خاطر تحريف در کلام خداوند، مسيحيت و يهوديت بوده است.
کارگردان فيلم سينمايي «بشارت منجي» ادامه داد: در اين باره مي‌توان به موضوع قرآن سوزي که نقشه و طراحي يهود بود اشاره کرد که نشان داد هرگاه تعاليم قرآني و اسلامي اوج مي گيرند، فرصت براي احياي اسلام فراهم مي شود و مردم دنيا بيشتر مشتاق دانستن درباره آن مي‌شوند.
وي اظهار داشت: امروز غرب متوجه شده است که کسي حق توهين به مقدسات اسلام را ندارد و توهين غرب فرصتي براي جهان اسلام است تا مقدسات خود را به جهانيان نشان بدهد و آن را تبيين کند.
طالب زاده تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران از اين فرصت‌ها براي تبيين دين از طريق باز تعريف اسلامي از تاريخ دين استفاده فراواني کرده و اين درحالي است که فيلم‌هاي دنياي امروز خصوصا فيلم‌هايي با موضوعاتي نظير حضرت ابراهيم(ع) و حضرت عيسي(ع) به دست هاليوود ساخته شده‌اند و طراحي و مکر صهيونيست‌ها پشت سر آنها بوده است. امروز جمهوري اسلامي ايران پرچم دار احيا و بيان تاريخي دين به زبان هنر و تبيين اسلام در قالب هنري است.
وي در ادامه سخنان خود به فيلم سينمايي «بشارت منجي» اشاره و عنوان داشت: اين فيلم در جشنواره واتيکان در سال 2007 جايزه بهترين فيلم گفت وگوي ادبان را از آن خود کرد و پس از آن در 17 قسمت از تلويزيون و 13 قسمت در دنيا به چندين زبان بين المللي پخش شد، اما پخش آن در لبنان دچار مشکل شد.
کارگردان مجموعه برنامه «راز» تصريح کرد: با وجود اينکه پاپ به اين فيلم جايزه داد و به گفته او، «بشارت منجي» اختلافات اسلام و مسيحيان را به خوبي نشان مي دهد، اما کشيش لبناني که کاتوليک تر از پاپ شد، آن را توهين به مسيح و کليسا خواند که با اين کار سريال از قسمت سوم در شبکه‌هاي المنار و ان.بي.ان متوقف شد. پس از آن در اينترنت 8 ميليون مطلب پيرامون توقف پخش «بشارت منجي» در اينترنت منتشر شد و پس از اين اقدام، کشورهاي مسيحي بسياري براي دريافت پخش اين فيلم از رسانه خود درخواست داده‌اند.
وي با بيان اين که در دنياي امروز اسلام بايد براي دنياي مسيحيت حرف داشته باشد، تصريح کرد: دنياي مسيحيت تشنه حقيقت و شناخت اسلام است و اين فرصت بسيار خوبي براي مسلمانان است تا اسلام را به دنيا نشان دهند. چندين بار برخي تصميمي گرفتند تا در کشورهاي‌شان درباره مسيحيت فيلم بسازند اما جلوي آنها را گرفتند و خوشبختانه فيلمسازان در ايران آزادانه مي‌توانند در قالب هنر درباره حقيقت فيلم ساخته و پخش کنند.
وي گفت: امروز بايد با زبان زيبا با دنياي غرب صحبت کنيم و در سريال «بشارت منجي» نيز ما کاملا به بحث مباهله پرداختيم و مسائلي نظير فرزند خدا نبودن حضرت مسيح و به صليب کشيده نشدن ايشان را در اين فيلم به تصوير کشيديم. 
پس از سخنان طالب زاده، از سوي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي توسط سيد عزت الله ضرغامي از نادر طالب زاده با اهداي لوح سپاس و هدايايي قدرداني شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس