محسن رهامی

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: رسانه‌ها نباید با محمدعلی نجفی در قتل همسرش مدارا و همراهی می‌کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محسن رهامی درباره قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی، به خبر آن‌لاین گفت: در موضوع قتل میترا استاد ما دیدیم که بیشتر رسانه‌ها، خصوصا رسانه‌های زرد، برای جلب مشتری، در اوایل کار، به جای اینکه به اصل موضوع قتل این خانم و خشونتی که به هرحال صورت گرفته ورود کنند، آن اندازه داشتند به حواشی می‌پرداختند که موضوع اصلی، یعنی قتل با سلاح گرم که بالاترین خشونت علیه خانواده می‌باشد، در حاشیه قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

۳ تا ۱۰ سال حبس در انتظار "نجفی"

ماجرای مبلغ پیشنهادی از سوی نجفی به خانواده استاد چیست؟


وی افزود: همسرکشی به هر بهانه‌ای که بوده باشد به هر حال محکوم است و جامعه باید به‌طور قاطع و یکدست آن را محکوم کند،‌ رسانه‌ها که زبان‌گویای جامعه مدنی هستند، باید در این امر پیشگام باشند، ولی سوگمندانه باید گفت که برای بعضی از رسانه‌های تسویه حساب سیاسی و جلب ۴ نفر مشتری،‌ مهم‌تر از توجه به مسائل بنیادین جامعه است.


رهامی گفت: ما دیدیم که از همان زمان طرح این پرونده، رسانه‌ها به این سمت رفتند که قتل او امنیتی بوده یا میترا استاد پرستو بوده! طوری این مسائل و شایعات را بزرگ کردند که اصل موضوع خشونت علیه خانواده و کشتن یک انسان و ریشه‌یابی خشونت در این میان به فراموشی سپرده شد. در واقع بعضا به آقای نجفی ترحم کردند و حتی گفتند چه کار خوبی کرده است. بعضی از رسانه‌ها که باید پیشرو در ترویج اخلاق باشند، در رعایت اخلاق حرفه‌ای و تقوا و منافع جامعه،‌کاملا قافیه را باختند و در این آزمون مردود شدند،‌ علیه کسی که به هر حال دستش از دنیا کوتاه شده بود ‌و نمی‌توانست از خود دفاع کند،‌ هر چه خواستند گفتند! به نظر من، ما باید خشونت را در هر قالب و با هر انگیزه و پوششی باشد،‌ محکوم کنیم،‌ خصوصا خشونت علیه خانواده و کودکان را.


وی خاطرنشان کرد: اینکه مثلا شخصی مانند آقای نجفی بگوید که همسرش تلفن او را کنترل می‌کرده و امثال آن،‌ بنابراین تصمیم گرفته او را با اسلحه تهدید کند، به دور از عقل و منطق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس