کد خبر 987274
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
ظریف - نمایه

وزیر خارجه ایران که به چین سفر کرده است گفت دلیل سفرش به پکن این است که طرف چینی را در جریان نتایج سفر به فرانسه و مذاکره درباره برجام قرار دهد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در دیدار با «وانگ یی» وزیر خارجه چین در پکن گفت که نقض و رد قوانین حقوق بین‌الملل در حال افزایش است. 

بیشتر بخوانید:

مرکل: سه هیئت اروپایی با ایران رایزنی کردند

آقای روحانی! 20 سال بس نبود؟

ظریف در حضور خبرنگاران در دیدار با دیپلمات ارشد چینی افزود: رد قوانین بین المللی، نه فقط عدم رعایت قوانین بین‌المللی، و تحقیر حقوق بین‌الملل رو به افزایش است و ما نیاز داریم که برای مقابله این مساله با یکدیگر همکاری کنیم. 

ظریف در ادامه تاکید کرد که یکی از دلایل سفرش به پکن در جریان قرار دادن طرف چینی از مذاکرات اخیرش در فرانسه و درباره توافق هسته‌ای است. 

ظریف قبل از سفر به پکن در اقدامی غیرمنتظره به نشست گروه 7 که در فرانسه در حال برگزاری است رفت و در آنجا با امانوئل ماکرون رئیس جمهور و ژان ایو لودریان وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره برجام و آینده آن رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران و در تشریح اهداف سفرش به بیاریتز فرانسه عنوان کرد: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر خارجه فرانسه برای ادامه مشورت‌هایی بود که در هفته‌های گذشته بین رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور فرانسه صورت گرفت.

وی افزود: روز جمعه در پاریس با رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه موضوعات را بررسی کرده‌ بودیم، نیاز بود یک دور دیگر برخی نکاتی که لازم به توضیح و یا مذاکره بیشتر بود مخصوصا مسائل بانکی و مسائل مربوط به نفت بین متخصصان ما بررسی شود که این کار در یک مذاکره فشرده تقریبا حدود چهار ساعت در بیاریتز بودیم و تمام این چهار ساعت را با وزیر خارجه و وزیر دارایی فرانسه گفت‌وگو کردیم و ساعت هم آخر هم با ماکرون بودیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس