اوباما

طبعا منظور او ملاقات با مقامات انگلیس و فرانسه و آلمان و چین و روسیه و ژاپن و این قبیل که بارها ملاقات کرده، نیست. می ماند دولتمردان آمریکایی و آقای ترامپ.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای روحانی امروز گفت "اگر من بدانم در جلسه‌ای با کسی ملاقات کنم، مشکل کشورم حل می‌شود، دریغ نخواهم کرد زیرا اصل منافع ملی کشور است".

طبعا منظور او ملاقات با مقامات انگلیس و فرانسه و آلمان و چین و روسیه و ژاپن و این قبیل که بارها ملاقات کرده، نیست. می ماند دولتمردان آمریکایی و آقای ترامپ.

باید از ایشان پرسید آیا اگر مثلا با اوباما ملاقات کرده بود، کلاه نسیه وعده های برجامی را در مقابل دریافت امتیازات نقد، سر دولت ایشان نمی گذاشت؟!

آیا ملاقات های مکرر آقایان ظریف و عراقچی و صالحی با جان کری و وندی شرمن و ارنست مونیز که تا مرز پیاده روی و صدا کردن یکدیگر به نام کوچک و نشان دادن عکس نوه ها به هم نیز پیش رفت، مانع از این شیادی شد؟!

برخی مدیران، جزو شگردهایشان در عملیات روانی با مردم این است که به جای پاسخ دادن درباره کارنامه مردودی، چنین وانمود کنند که غیر از همه خطاهای مرتکب شده، یک کارهای دیگری هم هست که اگر مجال می یافتند و می کردند، گره باز می شد اما دست شان بسته است!

کاش آقای روحانی یک باز از مقامات کره شمالی بپرسد که عایدی شان از چند دور ملاقات و مذاکره مفصل با ترامپ چه بود؟

عجیب این که آقای روحانی همین چند ماه قبل با لحنی تلخ، مذاکره با مقامات بی اخلاق و عهد نشناس آمریکایی را #دیوانگی توصیف کرد!

او گفت «داستان مضحکی اتفاق افتاده؛ می‌گویند تعهدی که قبلا بستیم، فعلا محکم نباشد، درباره موضوع دیگری حرف بزنیم! آمریکا با زبان و عمل می‌گوید اهل مذاکره و تعهد نیست، اما به برخی کشورها می‌گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر دیوانه‌اند که با شما مذاکره کنند؟ شما به مذاکره‌ای که به تایید سازمان ملل رسیده، پایبند نیستید».

البته روحانی حرف های دیگری نیز زده است: "با روند خوبی داشتیم مذاکره می‌کردیم اما  آمریکا خودش پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و می‌گوید باید چگونه عبور کنم!؟ اگر می‌خواستید عبور کنید، چرا خراب کردید؟

اگر می‌خواستید همدیگر را ببینیم چرا پل را خراب کردید؟ خودشان پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و داد می‌زنند. این که نشد. اگر راست می‌گویید بیایید پل را دو مرتبه درست کنید".

سخنان امروز روحانی در حالی است که سخنگوی دولت همزمان گفت "سفر ظریف به فرانسه به درخواست فرانسوی ها انجام شد. هیچ تمایلی هم برای ملاقات با هیچ مقام آمریکایی نبوده است".

همزمان ادبیات ترامپ را هم مرور کنید که می گوید "برای دیدار با ظریف خیلی زود است". او همچنین گفت "توافق هسته‌ای که اوباما با ایران به امضا رساند به پایان رسیده است.

حالا می ماند ابراز نیاز و منت کشی این طرف برای یک ملاقات، و ناز و تکبر ترامپ! آن هم برای ملاقاتی پر خسارت با شیطان بزرگ. از مصادیق معلولیت روحی، فقدان قدرت تجربه اندوزی و عبرت آموزی است. شور بختی از سر و کول کسانی بالا می‌رود که خود را از تجربه‌ها محروم کنند.

ابوموسی اشعری حین مذاکرات حکمیت نامه‌ای فرستاد و امیر مومنان علیه السلام، پاسخی عتاب آمیز  و عبرت آموز نوشت: «أِنّ الشّقی من حُرِمَ نفع ما اوتی من العقل و التجربهًْ. همانا بدبخت کسی است که از سود عقل و تجربه داده شده به او محروم بماند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    همانا بدبخت کسی است که از سود عقل و تجربه داده شده به او محروم بماند
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    49 87
    شما باید درک کنید وقتی ی رییس جمهور درمانده شده چه حالی پیدا میکنه! برای نجت حزب و رفقاش چنگ به هر ریسمانی می ندازه.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      34 1
      دودش تو چشم مردمه عزیز! ایشالا به هر ریسمانی که چنگ میزنن خیری هم برای خاطر مردم داشته باشه!!
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      دودش تو چشم مردمه ؟ کدوم مردم ؟ 23 میلیون نفر یا 16 میلیون ؟ همین مردم بهش رای دادن از روی آگاهی تمام هم رای دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس