به گزارش مشرق به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به نرخ بلیتهای مترو و اتوبوس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه تلاش کردیم کرایه ها افزایش نا چیزی داشته باشد.
وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص عدم افزایش دوباره کرایه ها در سال 90 گفت: نرخ کرایه ها تنها یکبار در سال 90 افزایش یافته است و آن نیز به مراتب کمتر از نرخ تورم بوده است و این تصور که فکر کنیم یک راننده تاکسی روی گنج خوابیده است و هر چه تورم افزایش پیدا می کند ما مقابل افزایش قیمتهای تاکسی بایستیم اشتباه است.
معاون شهردار تهران با بیان این که نباید معیشت رانندگان تاکسی دستخوش تصمیمات غیر کارشناسانه شود گفت: دولت برای کاهش قیمتها باید سیاستهای حمایتی از رانندگان تاکسی را اعمال کند. به طور مثال هیچ دلیلی وجود ندارد که یک راننده تاکسی هزینه سوختش همانند یک خودروی معمولی باشد.
تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که در سالهای گذشته اعلام می کردید در صورتی که دولت سهم خود را در بخش یارانه بلیت اتوبوس و مترو ندهد این هزینه ها از مردم گرفته می شود با توجه به این که امسال نیز دولت هنوز بخش زیادی از سهم خود را در یارانه های بلیت نداده است این احتمال دارد این سهم از مردم گرفته شود گفت: تلاش می کنیم هیچ گونه هزینه اضافی از مردم برای سفر های روزانه شان گرفته نشود.
معاون شهردار تهران با اشاره به اعتبارات بخش حمل و نقل عمومی در بودجه سال 91 دولت گفت: اعتبارات شهرداری تهران نسبت به سال گذشته در مجموع کمتر از امسال پیش بینی شده است.
تشکری هاشمی در ادامه در خصوص یارانه مینی بوس های فرسوده گفت: در تمامی شهرها دولت بر مبنای 35 به 65 یارانه مینی بوس می دهد در حالی که تهران از این قاعده مستثنی است و هیچ یارانه ای به اتوبوس های تهران ندادند و مینی بوس های بسیار بی کیفیت در شهر در حال تردد هستند.
معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: لوایح نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی درسال 91 به شورای شهر تهران ارائه شده است و مطمئنا فاصله بسیاری با نرخ تورم واقعی دارد.