اخبار ویژه روزنامه ها

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، قیمت کارشناسی شرکت پالایش نفت کرمانشاه، حدود ۶۱۷ میلیارد تومان بوده که با تصویب هیئت واگذاری ۷۰ درصد زیر قیمت واقعی و به مبلغ ۱۹۹ میلیارد تومان واگذار شده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

یک خبرنگار دیگر مدعی اصلاح‌طلبی درخواست پناهندگی کرد

در پی پناهندگی یک خبرنگار در جریان سفر اروپایی وزیر خارجه، محافل مدعی اصلاح‌طلبی، خبرنگار متبوع طیف خود را اصولگرا جا زدند.

گفته می‌شود امیر توحید فاضل در جریان سفر ظریف به نروژ، درخواست پناهندگی کرد و با هیئت خبرنگار وزیر خارجه مراجعت نکرده است. او دبیر سیاسی خبرگزاری موج معرفی شده اما مرور سوابق وی نشان می‌دهد که وی در ستاد کروبی، ریاست ستاد کمیته اطلاع‌رسانی را برعهده داشته و ضمناً با خبرگزاری ایرنا و برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب مانند شهروند همکاری می‌کرده است. او حتی بارها با روزنامه‌نگارهای اصلاح‌طلب بیانیه‌های مشترکی را امضاء کرده است.

هدف مدعیان اصلاح‌طلبی از فریبکاری اخیر، لاپوشانی خیانت صدها نفوذی حاضر در این طیف است که پس از ارتکاب خیانت‌های متعدد، از کشور گریختند و پناهندگی گرفتند. در این فهرست، می‌توانید از وزیر ارشاد و معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات پیدا کنید تا ده‌ها سردبیر و دبیر سرویس و خبرنگار و نویسنده نشریات زنجیره‌ای که از رادیوها و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب سردرآوردند.
 

ابطال قرارداد توتال و پژو و ایرباس یعنی تلاش برای حفظ برجام؟!

رسانه‌های بزک‌کننده توافق با آمریکا، مشغول بزک‌کردن وقت‌کشی‌های دولت فرانسه هستند.

در پی سفر وزیر امور خارجه به پاریس و دیدار با امانوئل ماکرون، نشریات زنجیره‌ای با تیترهای غالباً خلاف واقع، به استقبال از وقت‌کشی ۱۵ ماهه فرانسه و دیگر طرف‌های اروپایی رفتند. از جمله:

- شرق: آزمون فرانسوی؛ به نقش فرانسه می‌توان امیدوار بود.
- آرمان: تلاش برای احیای فرانسوی برجام.
- ایران: تبادل بسته‌های برجامی در پاریس.
- اعتماد: برجام با یا بدون آمریکا، سوژه رایزنی در پاریس.

آنچه در نوع این فضاسازی‌های رسانه ای و همچنین اصلی سفر آقای ظریف به فرانسه مسکوت مانده، این واقعیت است که به تصریح آقایان روحانی و ظریف، برجام کاملاً شفاف است و ایران، مذاکره مجدد درباره برجام را نمی‌پذیرد. در همین حال، دولت و وزارت خارجه ۱۵ ماه است که هم بدعهدی مطلق اروپایی‌ها را تحمل می‌کنند و هم در عمل مذاکره درباره دایمی‌کردن برخی نظارت‌ها و محدودیت‌های موقت برجام را پذیرفته‌اند و مشغول مذاکره با اروپا- و حتی آمریکا در جریان سفر ظریف به نیویورک- هستند.

این محافل باید توضیح دهند فرانسه‌ای که قراردادهای توتال و ایرباس و پژو را یکجا و بدون پرداخت کمترین خسارتی زیرپا گذاشت و مفاد برجام را نقض کرد، چگونه می‌تواند نقش‌آفرینی امیدوارکننده داشته باشد؟ و با کدام قرینه می‌توان گفت فرانسه برای حفظ برجام (البته تعهدات غرب و نه تعهدات طرف ایرانی) تلاش می‌کند؟

وقتی طرف ایرانی تمام و کمال، برجام را اجرا کرده، مفهوم تبادل پیشنهادهای جدید درباره اجرای برجام چیست؟! و آیا مذاکره درباره افزایش تعهدات یا کاهش قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران، کمترین ربطی به متن برجام دارد؟!
جالب اینجاست که برخی محافل رسانه‌ای با انکار تقسیم کار اروپا و آمریکا (پلیس خوب- پلیس بد)، از این که اروپایی‌ها اجازه داده‌اند آقای ظریف به برخی کشورهای این قاره سفر کند، ابراز ذوق‌زدگی می‌کنند و حال آن که روشن است اگر قرار بود اروپا اینجا هم تحریم‌های آمریکا (درباره ظریف) را به اجرا بگذارد، راه سوءاستفاده از مسیر اجرای یک‌جانبه برجام و وقت‌کشی به خود ایران را می‌بست.

یادآور می‌شود آخرین‌بار آقای ظریف ماه گذشته تصریح کرد اروپایی‌ها ۱۱ تعهد به ایران داده‌اند که هیچ‌کدام را اجرا نکرده‌اند.
 

مدیر ستاد انتخاباتی روحانی چگونه خصوصی‌سازی را منحرف کرد؟

رئیس دستگیر شده سازمان خصوصی، با تخلفات گسترده، خصوصی‌سازی را منحرف کرد.

روزنامه جام‌جم با اشاره به بازداشت پوری‌حسینی می‌نویسد: اتهام او، اخلال در نظام اقتصادی و تضییع گسترده اموال عمومی و دلالی عنوان شده است.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، قیمت کارشناسی شرکت پالایش نفت کرمانشاه، حدود ۶۱۷ میلیارد تومان بوده که با تصویب هیئت واگذاری  ۷۰ درصد زیر قیمت واقعی و به مبلغ ۱۹۹ میلیارد تومان واگذار شده است.

بهمن سال گذشته رئیس دیوان محاسبات گزارش تعدادی از تخلفات در زمینه خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی را در صحن علنی مجلس قرائت کرد که تاییدکننده گزارش‌های رسانه‌ای درباره ارزان‌فروشی برخی شرکت‌های دولتی به افراد خاص در چند سال اخیر بود. در گزارش دیوان محاسبات، برخی تخلفات در واگذاری‌ها همچون ارزش‌گذاری کم شرکت‌ها و همچنین اهلیت نداشتن متقاضی خرید به‌ویژه در شرکت‌هایی همچون هپکو اراک، ماشین‌سازی تبریز، پالایش نفت کرمانشاه، کشت و صنعت مغان و شرکت المهدی و هرمزال و همچنین شرکت توسعه گردشگری ذکر شده بود. دیوان محاسبات در این گزارش، جزئیات تخلفات در واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال، مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان، شرکت‌های ماشین‌سازی تبریز، ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز و املاک ائل‌گلی و شرکت توسعه گردشگری را افشا کرده بود.

واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال- که تقریبا تولید نیمی از آلومینیوم مورد نیاز کشور را به عهده دارند- به مبلغ ۹۱۴ میلیارد تومان صورت پذیرفت. در حالی که بررسی دیوان محاسبات نشان داد بخشی اعظمی از دارایی‌های این شرکت به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیارد تومان در واگذاری لحاظ نشده بود؛ یعنی این شرکت ۵۰۰ میلیارد تومان زیر قیمت فروخته شده بود.

همچنین با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط دیوان محاسبات، برآورد ارزش واقعی سهام مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده، اما سازمان خصوصی‌سازی این شرکت را به ارزش ۱۸۵۰ میلیارد تومان واگذار کرد که موجب بروز ضرر ۲۱۵۰ میلیارد تومانی به بیت‌المال شده است.

بر اساس اعلام دیوان محاسبات، سازمان خصوصی‌سازی به واگذاری شرکت‌های ماشین‌سازی تبریز، ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز و املاک ائل‌گلی در سال ۹۶ به قیمت سال ۹۴ (مبلغ ۶۱۱ میلیارد تومان) اقدام کرده بود؛ در حالی که قیمت روز آنها بسیار بیشتر بوده است.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، در شرکت توسعه گردشگری هم تخلفات گسترده در نوع واگذاری و اهلیت متقاضی آن و همچنین ارزش‌ واقعی شرکت مشاهده می‌شود.

این شرکت، هتل‌ها و دارایی‌های زیادی در استان‌های مختلف دارد که حتی در واگذاری لحاظ نشده بود. به‌عنوان نمونه فقط در شهر اصفهان این شرکت ۲۲ هزار مترمربع زمین به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان دارد که عملا کمتر از ۱۰ درصد یعنی ۲۶ میلیارد تومان برایش در نظر گرفته بودند.

یادآور می‌شود پوری‌حسینی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان آذربایجان شرقی بود.
 

اختیار بودجه صدا و سیما با دولت نیست که بخواهد محدود کند

«دستور آقای روحانی درباره محدودیت بودجه صدا و سیما، خلاف همه قوانین است».

روزنامه جوان ضمن تأکید بر این مطلب نوشت: رئیس‌جمهور در دستوری به تاریخ ۱۹/۴/۱۳۹۸ که طی نامه شماره
۱۲۱۱۱/ ۹۸ / م/ ۵۶۷۷۱ مورخ ۱۹/۴/۱۳۹۸ به دبیر هیئت دولت ابلاغ شده، تخصیص بودجه صداوسیما را منوط به تأیید دو نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما کرده است. دستور رئیس‌جمهور علاوه بر مغایرت با قوانین و مقررات، از این جهت که در نظام حقوقی ایران ایجاد وضع قاعده و رویه‌ای جدید کرده، حائز اهمیت است. در حقوق عمومی، اصل بر عدم صلاحیت مقام عمومی است و حدود و اختیارات مقام مذکور جهت انجام هر عملی باید در قوانین و مقررات به‌صراحت مشخص شده باشد. در حقوق عمومی ‌برخلاف حقوق خصوصی که همه افراد دارای اهلیت قانونی هستند، مگر آنکه عدم اهلیت آنان محرز و ثابت شود؛ هیچ‌کس صلاحیت، یعنی اختیار انجام امور عمومی ‌را ندارد مگر به موجب قانون. آثار حقوقی مترتب بر عمل، اقدام، تصمیم یا دستور که دارای وصف فقدان صلاحیت است، این خواهد بود که خارج از حدود قانونی بوده و قابلیت ابطال را دارد.

 با ملاحظه قانون تعیین حدود و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست جمهوری، این قانون هیچ‌گونه اختیاری در این خصوص برای رئیس‌جمهور پیش‌بینی نکرده است؛ بنابراین دستور رئیس‌جمهور در تعیین نحوه تخصیص بودجه سازمان صداوسیما خارج از حدود و اختیارات ایشان است.

علاوه بر خارج از حدود اختیار بودن دستور رئیس‌جمهور با توجه به موارد زیر دستور ایشان مغایر با قوانین و مقررات است.

اصل ۱۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقرر می‌دارد: نظارت بر صداوسیما به عهده شورایی مرکب از نمایندگان رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی (هر کدام دو نفر) است و مطابق قانون نحوه اجرای اصل ۱۷۵ این نظارت برعهده همه اعضای آن شوراست. مطابق اصل مذکور نظارت بر عملکرد صداوسیما و تأیید آن برعهده شش عضو شورای مذکور است و سپردن یک وظیفه خاص به بعضی از این اعضا توسط شخصی خارج از مجموعه و نادیده گرفتن سایرین در آن شورا مغایر با اصل ۱۷۵ قانون اساسی است.

ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه، تخصیص بودجه را پس از ارسال گزارش‌های اجرایی بودجه و پیشرفت عملیات در دوره‌های معین شده توسط دستگاه‌های مربوط برعهده کمیته‌ای مرکب از نمایندگان وزارت دارایی و سازمان برنامه و بودجه قرار داده است و در ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور، تخصیص بودجه را به عهده کمیته‌ای مرکب از رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون وزیر دارایی، خزانه‌دار کل کشور، معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل خزانه و مدیرکل نظارت بر اجرای بودجه نهاده است؛ بنابراین تخصیص بودجه صرفاً پس از تأیید عملکرد دستگاه‌هایی که در قانون دارای ردیف بودجه هستند، توسط اعضای کمیته مذکور انجام می‌شود.

فارغ از چرایی صدور چنین دستوری، دستور رئیس‌جمهور برای نحوه تخصیص بودجه به صداوسیما مغایر با قانون اساسی، سایر قوانین و خارج از حدود و اختیارات مقام ریاست جمهوری است.
 

اصرار کارگزاران بر تغییر رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: برخی اصلاح‌طلبان، عارف را تخریب می‌کنند تا جای او را در ریاست شورا بگیرند.

حسن رسولی از نزدیکان عارف، به نامه‌نیوز گفت: برخی دوستان اصلاح‌طلب بدون آنکه به زبان بیاورند در ذهن، خودشان را زیبنده این جایگاه می‌دانند بنابراین از این جهت آقای عارف مورد نقد قرار می‌گیرد.

او می‌افزاید: در فضای کنونی که سرمایه اجتماعی به‌شدت کاهش پیدا کرده است، این حجم از تخریب‌ها را مثبت می‌بینم چون تلاش‌های انسجام بخشی آقای عارف به‌طور نسبی موفق بود بنابراین هم از سوی دشمنان نظام و انقلاب و هم از سوی رقیب داخلی مورد تخریب قرار می‌گیرد و از ناحیه برخی دوستان اصلاح‌طلب که خودشان را بیشتر از آقای عارف شایسته قرار گرفتن در چنین جایگاهی می‌دانند بیان چنین تخریب‌هایی طبیعی است و آن را غیرعادی نمی‌بینم.

وی در عین حال در پاسخ این سوال که «آیا احتمال دارد جریان اصلاحات در ۶ ماه مانده به انتخابات مجلس، لیدر خود را عوض کند و آقای عارف را کنار بگذارد و شخصیت جدیدی را به صحنه بیاورد؟»، گفت: خیر، شورای عالی سیاستگذاری برای این انتخابات مجلس اسفند ۹۸ تصمیم خود را گرفته است، برای انتخابات مجلس سال ۱۴۰۲ هر امکانی متصور است.

این اظهارات در حالی است که کارگزاران به‌طور جدی دنبال تغییرات در ترکیب و مدیریت شورای سیاستگذاری است.
 

معاون روحانی: اصلاح‌طلبان اصلاحات را با هرج و مرج اشتباه گرفته‌اند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست می‌گوید: اصلاح‌طلبان، اصلاحات را با هرج و مرج و سهم‌خواهی اشتباه گرفته‌اند.

عیسی کلانتری در گفت‌وگو با روزنامه آرمان ضمن ستایش از عملکرد دولت روحانی در ۳ سال اول، درباره ضعف عملکرد دولت در سال‌های اخیر می‌گوید: واقعیت این است که همه به دنبال سهم‌خواهی بودند. هماهنگی دولتی که از گروه‌های سیاسی مختلف تشکیل شده دشوار است.

او می‌افزاید: اصلاح‌طلبان در مجلس قافیه را باختند نه در دولت. جریان اصلاحات در انتخابات مجلس هزینه سنگینی انجام داد اما در نهایت به نتیجه مطلوب نرسید. جای تاسف است که شخصیتی مانند دکتر عارف به‌دلیل اینکه احتمال می‌داد رای کافی ندارد کاندیدای ریاست کمیسیون هم نشد. اصلاح‌طلبان به هر اندازه که از آقای روحانی حمایت کردند به همان اندازه در قدرت سهم پیدا کردند.

کلانتری می‌گوید: اصلاح‌طلبان در دولت اصلاحات که از گروه‌های صد درصد اصلاح‌طلب تشکیل شده بود نیز به اجماع نرسیدند. این در حالی است که آقای روحانی مدعی اصلاح‌طلبی نبود و در شرایط کنونی نیز نیست. قرار است کشورداری کنیم. کشورداری با سهم‌خواهی امکان‌پذیر نیست. در دولت اصلاحات مجلس اصلاح‌طلب دست به تحصن زد. این‌گونه اقدامات نیز پیامدهای منفی زیادی به همراه داشت. برخی از دوستان هرج و مرج را با اصلاحات اشتباه گرفته‌اند. برخی مسائل به مرور زمان اصلاح می‌شود. متاسفانه برخی اصلاح‌طلبان درباره آقای روحانی بی‌انصافی می‌کنند. اصلاح‌طلبان نباید از آقای روحانی انتظار معجزه داشته باشند.

ایران

با وثیقه 10 میلیاردی دو نماینده بازداشت شده آزاد شدند

خبر اول اینکه، یک عضو هیأت رئیسه مجلس از آزاد شدن دو نماینده بازداشت شده خبر داد. یک عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از اولین ساعات اداری روز شنبه فرآیند تودیع وثیقه در اداره ثبت اسناد و دادسرا برای دو نماینده بازداشت شده در ارتباط با پرونده سایپا طی شد و این افراد نهایتاً بعدازظهر دیروز از زندان اوین آزاد شدند. به گفته وی، وثیقه تعیین شده برای هر یک از این دو نماینده ۱۰ میلیارد تومان بوده است که با تودیع این وثیقه، تا تعیین تکلیف پرونده آزاد شدند. محمد عزیزی و فریدون احمدی نمایندگان ابهر و زنجان چهارشنبه گذشته در ارتباط با پرونده‌ای درخصوص فروش محصولات شرکت سایپا بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

روایت جدید از انصراف ترامپ برای حمله به ایران

خبر دیگر اینکه،دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری امریکا بعد از آنکه خرداد ماه سال جاری اعلام کرد از تصمیم خود برای حمله به سه نقطه در ایران منصرف شده، ادعا کرد دلیل این تصمیم آن بوده که در لحظات آخر از تلفات انسانی آن باخبر شده است. به گزارش تابناک، المانیتور در گزارشی جدید به نقل از منابع آگاه ادعا کرده که دلیل واقعی تصمیم ادعایی ترامپ برای لغو این حمله، نه آنچه او ادعا کرده، بلکه دریافت پیام‌هایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی بوده که درباره تبعات اقدام علیه ایران هشدار داده‌اند. منابع دیپلماتیک به المانیتور گفته‌اند مقام‌های ارشد اطلاعاتی در خلیج فارس- احتمالاً امارات و عربستان سعودی- با عجله از کاخ سفید خواسته‌اند حملات خود به ایران را لغو کند، زیرا ارزیابی این رژیم‌ها این بوده که شاید ایران حمله امریکا را با پاسخ‌هایی قدرتمند به آنها جبران کند. این منابع می‌گویند امارات و عربستان نمی‌خواستند بابت یک حمله جزئی امریکا بهای بیش از حد پرداخت کنند. طبق گزارش المانیتور، رژیم صهیونیستی هم پیام‌های مشابهی به واشنگتن ارسال و ترامپ به همین دلیل در لحظات آخر تصمیم خودش را عوض کرده و از حمله منصرف شده است.

خاطره روزنامه‌نگار امریکایی از احمدی‌نژاد

شنیدیم که،«مایک ایوانس»، روزنامه‌نگار امریکایی طرفدار اسرائیل با نگارش مطلبی در روزنامه «جروزالم پست» اسرائیل، خاطره‌ای از مصاحبه خود با احمدی‌نژاد (در نیویورک) در دوران ریاست جمهوری او نقل کرده است. به گزارش عصرایران، او نوشته است: «احمدی‌نژاد به من گفت در جریان سخنرانی در سازمان ملل نوری به مدت 28 دقیقه او را در حصار خود گرفته بود و هیچ یک از حاضران در سالن حتی پلک نمی‌زدند. او همچنین به من گفت دلیل اینکه ایرانی‌ها 62 سال عمر می‌کنند و صهیونیست‌ها 82 سال، به خاطر این است که اسرائیل موش‌هایی آلوده به سم را به مزارع ما می‌فرستد تا محصولات کشاورزی ایرانیان را مسموم کنند. من گفتم آیا شوخی می‌کنید؟ گفت به هیچ وجه. اگر پروتکل‌های بزرگان صهیونیست را بخوانید، خودتان می‌فهمید.

تکذیب بازداشت دختر فرمانده سابق کل ارتش

دست آخر اینکه، فاطمه صالحی، فرزند سرلشکر صالحی فرمانده سابق کل ارتش گفت: خبر بازداشت بنده کذب محض است. به گزارش تسنیم، برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی ادعا کرده بودند که دختر فرمانده اسبق ارتش به دلیل مسائل مالی بازداشت شده است. فاطمه صالحی، فرزند سرلشکر صالحی فرمانده سابق کل ارتش با بیان اینکه «خبر بازداشت بنده کذب محض است»، گفت: هدف از این گونه شایعات مقاصد سیاسی است. وی با بیان اینکه قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ندارد، گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات، برخی برای گمراه کردن افکار عمومی به چنین شایعاتی متوسل می‌شوند.

خراسان

چوب حراج به اماکن دولتی نزنید

یک نهاد مسئول در نامه ای به تعدادی از مسئولان اجرایی از آن ها خواسته است با توجه به پیشنهادهای متعددی که دستگاه های دولتی برای فروش اراضی و اماکن دولتی در زمینه تکمیل طرح های نیمه تمام یا اتمام پروژه های اولویت دار به دولت ارائه می کنند، از مدیران پیشنهاد دهنده بخواهند ضمن نظارت بر نحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیصی به گونه ای عمل کنند که فروش دارایی های قوه مجریه به ساده ترین حالت و پیشنهاد مسئولان تبدیل نشود.

ذره بین جدید روی حساب و کتاب اعتبارات علمی دستگاه ها

پس از ارائه برخی گزارش ها به مدیران دولتی درباره نحوه هزینه کرد و نتایج به دست آمده از اختصاص مبالغی به طرح های فناورانه، یک مسئول مهم اجرایی در نامه ای به تعدادی از اعضای کابینه از آن ها خواسته است گزارشی از میزان اعتبارات مصوب و تخصیص یافته در حوزه علم و فناوری در سال های ۹۶ و ۹۷ آماده کنند تا در جلساتی با حضور مدیران این بخش مورد بررسی و آنالیز قرار بگیرد.

آرمان

معضل «سلفی‌بگیران» فوتبال

به معضل این روزهای فوتبال کشور، داستان «سلفی‌بگیران» حاضر در نقاط مختلف ورزشگاه‌ها به‌خصوص در میکسدزون است. نکته جالب اینجاست که تحت هر شرایطی چند سلفی‌بگیر که تعداد آنها هم کم نیست در میکسدزون از بازیکنان تیم‌ها که از فشار بازی خسته هستند درخواست گرفتن عکس می‌کنند و مشخص نیست این افراد با کدام شخص وارد محل کار خبرنگاران و رفت‌وآمد اعضای تیم‌ها می‌شوند. میزان نوشت؛ این وضعیت در بازی پرسپولیس و پارس‌جنوبی تا جایی پیش رفت که بین دو نیمه مسابقه، چند هوادار به داخل زمین چمن پریدند و با فرشاد احمدزاده و دیگر بازیکنان عکس سلفی گرفتند. همچنین تعداد زیادی از افراد متفرقه با حضور در میکسدزون از بازیکنان درخواست سلفی و کار خبرنگاران را مختل می‌کردند.

تماس نوشین جعفری با خانواده‌اش

نوشین جعفری عکاس سینما و تئاتر که ۱۲مرداد بازداشت شده بود، از زندان با خانواده خود تماس گرفت. آفتاب‌نیوز نوشت؛ امیر رئیسیان وکیل نوشین جعفری با اعلام این خبر گفت که موکلم روز ۲۸مرداد و پس از ۱۶روز از بازداشتش با خانواده خود تماس گرفته و موفق شده با آنها صحبت کند. وی افزود: موکل در تماسی که با خانواده خود داشته، ظاهرا حال خوبی داشته اما خانواده وی همچنان نگران حال فرزندشان هستند. رئیسیان در پاسخ به این سوال که به‌جز اتهامات توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام آیا اتهام دیگری به نوشین جعفری تفهیم شده است یا خیر، اظهار کرد: روز ۲۷مرداد برای اعلام وکالت در این پرونده به دادسرای امنیت و بازپرس پرونده مراجعه کردم اما با این عنوان که پرونده مطروحه امنیتی است، اجازه وکالت ندادند و در تماسی هم که نوشین جعفری با خانواده خود داشته، صحبتی درباره اتهاماتش نکرده است.

محکومیت دو زن آمریکایی

وزارت دادگستری‌آمریکا اعلام کرد، دو تن از شهروندان این کشور به دلیل تلاش برای ساخت بمب برای تروریست‌ها مجرم شناخته شدند. تابناک نوشت؛ دو زن آمریکایی ساکن ایالت نیویورک به دلیل آموزش و توزیع اطلاعات مربوط به ساختن مواد انفجاری در نظر گرفته شده برای حملات تروریستی در ایالات متحده گناهکار شناخته شدند. براساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، عاصیه صدیقی و نوئل ولنتزاس دو شهروند نیویورکی هستند که به دلیل همکاری و آموزش ساخت مواد انفجاری به تروریست‌ها توسط دادگاه فدرال محکوم شده‌اند.

فساد اقتصادی در لرستان

دادستان لرستان گفت: در پی رسیدگی به پرونده شهردار خرم‌آباد، مدیرکل سابق امور شهری استانداری لرستان بازداشت شد. سعید رازانی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: شهردار خرم‌آباد همچنان بازداشت است و اکنون در حال انجام تحقیقات و تکمیل این پرونده هستیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد دیگری نیز در جریان این پرونده بازداشت شده‌اند یا خیر، افزود: مدیرکل سابق امور شهری استانداری در جریان بررسی این پرونده بازداشت شده است. دادستان لرستان عنوان کرد: در پرونده قبلی معاون استاندار، ردپای مدیرکل سابق امور شهری استانداری وجود داشت که همین امر سبب برکناری وی شده بود که در حال حاضر در بررسی پرونده شهردار خرم‌آباد، این مدیر سابق دستگیر و بازداشت شده است.

تجمع معلولان مقابل مجلس

جمعی از معلولان در مقابل نهاد ریاست‌جمهوری نسبت به عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تجمع کردند. جمعی از معلولان در مقابل نهاد ریاست‌جمهوری با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تجمع کردند. تجمع‌کنندگان با تاکید بر اینکه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نیازمند به اعتبار است از مسئولان و رئیس‌جمهور درخواست مساعدت و رسیدگی به مشکلات معلولان را داشتند.

تکذیب ترور پناهیان

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت خبر ترور حجت‌الاسلام پناهیان را تکذیب کرد و گفت: هیچ گزارشی در این زمینه به پلیس تهران بزرگ اعلام نشده است. سرگرد علی صباحی درباره انتشار خبری مبنی بر ترور حجت‌الاسلام پناهیان اظهارکرد: هیچ گزارشی مبنی بر ترور یا سوءقصد به حجت‌الاسلام پناهیان به پلیس تهران بزرگ اعلام نشده است. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت تاکید کرد: این خبر صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

محکومیت کیومرث مرزبان به ۲۳سال حبس

کیومرث مرزبان ۴ شهریور ۱۳۹۷، یک‌سال پس از بازگشت به ایران، بازداشت شد. یک‌سال پس از بازداشت کیومرث مرزبان، طنزنویس، وکیل مدافع او خبر داد که دادگاه انقلاب موکلش را به ۲۳سال و سه‌ماه زندان محکوم کرده است که در صورت تائید حکم در دادگاه تجدیدنظر، ۱۱سال از آن اجرایی خواهد بود. محمدحسین آقاسی، وکیل کیومرث مرزبان گفته است که آقای مرزبان با پنج‌اتهام «ارتباط با دولت متخاصم،اهانت به مقدسات،اهانت به رهبری، اهانت به مسئولان نظام و اجتماع و تبانی علیه نظام» مواجه بوده که از اتهام «اجتماع و تبانی» تبرئه شده، اما بابت چهار اتهام دیگر به بیش از ۲۳سال حبس محکوم شده است.

محکومیت مرضیه امیری به 10سال حبس

سمیرا امیری، خواهر مرضیه امیری گفته که وی به ده‌سال و نیم زندان محکوم شده که باید شش‌سال از دوره محکومیت خود را در زندان بگذراند، البته این حکم اولیه بوده و قابل تجدیدنظرخواهی است. مرضیه امیری به همراه چند نفر دیگر در حاشیه تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس بازداشت شده بود. هنوز صحت و سقم این خبر تائید یا تکذیب نشده است.

کوچه جارو می‌زنم‌ اما...

جواد خیابانی گزارشگر قدیمی می‌گوید: افتخار من این است که در کشورم و برای شادی هموطنانم کار کرده‌ام و خواهم کرد. لذا خبر منتشره مبنی بر گویش در شبکه‌های خارجی به هیچ‌وجه صحت نداشته و ندارد و نخواهد داشت و من افتخارم این است که کوچه‌های شهر و سرزمینم را جارو بزنم اما برای شبکه‌ای جز سازمان و شبکه خودم هیچ کاری نکنم. کما اینکه با افتخار گزارشگر مسابقه افتتاحیه لیگ برتر کشورم بودم و در کنار مردم پاک‌طینت سرزمینم در ورزشگاه آزادی حضور داشتم.

خودسوزی در اداره کل بنیاد شهید قم

یک فرزند شهید مقابل اداره کل بنیاد شهید قم‌اقدام به خود سوزی کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهد قم این فرد 47 ساله دارای سابقه اختلالات عصبی و روانی و بستری در بیمارستانهای اعصاب و روان در قم و دیگر شهرستانها بود که اقدام به خود سوزی کرد. دکتر عینی با تکذیب برخی شایعات مبنی بر اینکه این فرد پذیرش نشده‌و یااز سوی بنیاد شهید هزینه درمان پرداخت نشده‌است افزود:این فرد دارای اختلال روانی و سابه شوک عصبی است که چندین بار هم اقدام به خود سوزی داشته‌است.وی میزان سوختگی‌این فرزند شهید را بالای 50 درصد برشمردو گفت:این فرد پس از پذیرش و اقدامات اولیه در بیمارستان نکویی به بیمارستان شهید مطهری تهران اعزام و بستری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 0
    شهردار خرم‌آباد همچنان بازداشت است
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    1 0
    کیومرث مرزبان ۴ شهریور ۱۳۹۷، یک‌سال پس از بازگشت به ایران، بازداشت شد
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 14
    خاک بر سرمشرق
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      6 0
      خاک برسرت که طاقت شنیدن خبر نداری چون احتمالا از زمان خاتمی داری مفت میخورین خودت یا خانواده!!! بهرحال گهی زین به پشت و گهی پشت به زین
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    5 0
    درود برشما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس