کد خبر 986539
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن ابراز نگرانی از آزمایش موشک میان برد آمریکا، خواستار واکنش جامعه بین‌المللی به اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و خروج این کشور از معاهدات بین‌المللی شد.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تقبیح و محکومیت اصرار آمریکا بر یکجانبه گرایی و خروج از پیمان‌های بین المللی و تضعیف حقوق، قواعد و هنجارهای بین المللی، از آزمایش موشک میان‌ برد آمریکا در روزهای اخیر که با فاصله کمی پس از خروج آن کشور از «پیمان منع آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه» موسوم به INF انجام شد، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش شدید ایران به احتمال حضور رژیم صهیونیستی در ائتلاف خودخوانده در خلیج فارس

موسوی افزود: این اقدام آمریکا ممکن است باعث رقابت تسلیحاتی در سطح جهانی شده که علاوه بر تشدید بی ثباتی و تهدید صلح و امنیت و بین‌المللی، هزینه‌های سنگین اقتصادی بر کشورهای دیگر تحمیل خواهد کرد که نتیجه آن کاهش سطح رفاه اقتصادی مردم در جهان است.

موسوی از جامعه بین‌المللی و همه کشورها خواست به اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و خروج این کشور از معاهدات بین‌المللی که گامی به عقب در مناسبات بین‌المللی محسوب می‌شود، واکنش مناسب نشان دهند.

وزارت دفاع آمریکا اخیرا اعلام کرد که برای نخستین بار یک موشک کروز میان‌برد را در سواحل کالیفرنیا آزمایش کرده است. آزمایش این موشک از جمله آزمایش‌های منع‌شده در معاهده INF محسوب می‌شود.

این آزمایش حدودا 2 هفته بعد از خروج واشنگتن از این معاهده انجام شد. 

در همین خصوص ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت روسیه تاکید کرد که «انجام آزمایش اخیر آمریکا نشان داد که واشنگتن از مدت‌ها پیش روی توسعه موشک‌های ممنوعه در چارچوب معاهده INF کار می‌کرده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    14 22
    الان بهترین زمان برای آزمایش موشکی ایران است
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    6 8
    ایران نباید خودشو با امریکا درگیر کنه.امریکا با ترامپ دیوانه خیلی خطرناکه ممکنه هرکاری بکنه
  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    5 24
    اونهایی که از امیرکاه میترسند بدانند دستان نظامی ایران خیلی بلندتراز امیرکاه ست واین لطف پروردگار عالمیان است
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    26 6
    خخخخخحح. خود ما مورد حمله ی جامعه ی جهانی و سازمان ملل هستیم به خاطر موشک هامون. الان مثلا میخواین بگین خیلی خفن هستین و اره ما هم یه انتقادی از امریکا بکنیم که عقب نیفتیم از بقیه
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
      0 0
      در جهل خودت بمیر :)
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
    2 0
    چپ راست ازمایش هسته ای میکنند اما اجازه نمیدن ایران سمت این سلاح بره
  • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
    1 0
    سادگی است که ما بگیم بمب اتم حرام است .گرچه بیگانگان باورندارند... مابایددست به بمب اتم انهم به روزش پیداکنیم .غفلت بس است..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس