اعطای تابعیت ایرانی شناسنامه

لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی به‌منظور رفع ایرادات شورای نگهبان مجدداً روی کمیسیون قضایی و حقوقی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی به‌منظور رفع ایرادات شورای نگهبان مجدداً روی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به این که مجددا شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان متولد شده از مادران ایرانی، ایراد گرفته بود ایرادات آن به کمیسیون قضایی رسیده و در دستور هفته قرار دارد.

وی افزود: دستور هفتگی هفته آینده کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امیدواریم دوباره از طریق گفت‌وگو و رایزنی با شورای نگهبان بتوانیم این ایرادات برطرف شده و مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار گرفته و تصویب و ابلاغ شود تا زودتر کودکان زیادی که اکنون هویتشان مشخص نیست و بلاتکلیف مانده اند به عنوان سرمایه‌های انسانی تعیین تکلیف شوند که قطعاً برای آینده ایران موثر خواهند بود.

وی در خصوص جزئیات ایرادات شورای نگهبان به لایحه مزبور خاطرنشان کرد: شورای نگهبان «اطلاق اعطای تابعیت، نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد» و « اطلاق اعطای پروانه اقامت به پدر، نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد» را خلاف موازین شرع و مغایر بند پنج اصل سوم قانون اساسی می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس