آیت‌الله مکارم شیرازی نمایه

یکی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، گفت: باید مسئولان و دولتمردان ‌را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد.

به گزارش مشرق،  ‌آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی در دیدار استاندار قم، با تبریک دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر، شهر مقدس قم را به دلیل وجود بارگاه منور کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه، دارای موقعیتی ممتاز و استثنایی خواند.

وی تاکید کرد: قم مرکز حوزه‌های علمیه، پایگاه اصلی فقاهت و مرجعیت، خاستگاه انقلاب و دارای جاذبه های معنوی و مذهبی بسیاری است و سالانه بیش از ده میلیون نفر از داخل و خارج کشور به این شهر  سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله مکارم: اختلاف نتیجه‌ای جز روشن شدن آتش فتنه ندارد

استاد حوزه علمیه قم ویژگی دیگر قم را سابقه تاریخی آن دانست‌ و ادامه داد: شهر قم از زمان ائمه معصومین(ع) مورد توجه بوده؛ وجود مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) دلیل و شاهدی بر این مدعاست؛ همچنین قمی ها و رجال این شهر از قدیم الایام مورد توجه بوده اند.

‌آیت الله ‌مکارم‌شیرازی با بیان این که دیگر شهرهای کشور جز مشهد چنین امتیازاتی را ندارند، گفت: این موقعیت و جایگاه توجه بیشتر و ویژه دولتمردان را می طلبد؛ اما متاسفانه دولت آن عنایت شایسته و لازم را نسبت به این شهر ندارد.

وی با تاکید بر این که دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، تصریح کرد: باید مسئولان و دولتمردان محترم را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد تا آنچه شایسته این شهر مذهبی و علمی است اتفاق بیفتد.

‌آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا قمی آباد، بالنده و با نشاط  معنوی و دینی داشته باشیم؛ امیدواریم شما بتوانید در این مسیر قدم های خوبی بردارید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    حاج آقا دولت به همه بدهکاره.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    دیگه چی میخواین؟میخواین کل بودجه رو بدن قم یا اصلا کشور قم درست شه؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    0 0
    تا آخرین قطره نفت حوزه طلب کار خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس