کد خبر 985892
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
خان شیخون

ارتش سوریه بعد از فرار گروه‌های تروریستی از شهر خان‌شیخون امروز (چهارشنبه) وارد این شهر شد و آن را پاکسازی کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه امروز (چهارشنبه) بدون درگیری و بعد از فرار گروه‌های تروریستی از شهر «خان‌شیخون» وارد این شهر شدند و کنترل آن را کاملا به دست گرفتند.

بیشتر بخوانید:

«خان شیخون» کلید پیروزی بشار اسد

آخرین دژ تروریست‎ها در سوریه در آستانه فروپاشی

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که وابسته به مخالفان بوده و مرکز آن در شهر لندن است، سیطره کامل ارتش سوریه بر این شهر را تأیید کرد.

«رامی عبدالرحمن»، مدیر این مرکز چهارشنبه‌شب (۳۰ مرداد) همچنین گفت که روستاها و شهرک‌های واقع در ریف شمالی حماه همچنان تحت اشغال گروه‌های مسلح قرار دارد و گروهک «هیأت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در این منطقه به محاصره در آمده است.

گروه‌های تروریستی حاضر در شهر خان‌شیخون طی روزهای گذشته با پیشروی ارتش سوریه، ترجیح دادند به جای مقابله با این پیشروی‌ها و از بیم محاصره شدن در این شهر، به داخل استان ادلب عقب‌نشینی کردند.

شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» نیز به نقل از خبرنگار اعزامی خود گزارش داد که ورود ارتش سوریه به شهر خان‌شیخون صبح امروز چهارشنبه از شرق این شهر و از منطقه «تل ترعی»، و «خراج التمانعه» صورت گرفته است و این نیروها با نیروهای حاضر در جاده بین‌المللی (به شمال) دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، با رسیدن این نیروها به یکدیگر در شهر خان‌شیخون، شهرک‌های «اللطامنه»، «کفرزیتا»، و «مورک» واقع در ریف شمالی استان حماه (جنوب خان شیخون در جنوب ادلب) به محاصره ارتش سوریه در آمده است.

منبعی نظامی در اتش سوریه به خبرنگار این شبکه روسی گفته است که همه عناصر تروریستی محاصره شده در شهرک‌های نام‌برده، در «مورک» که یک مرکز ایست‌وبازرسی متعلق به ترکیه نیز در این منطقه وجود دارد، جمع شده‌اند.

ارتش سوریه بیش از یک ماه پیش برای تسلط بر خان شیخون و مناطق هم‌جوار آن در شمال حماه و جنوب استان ادلب، عملیات نظامی گسترده‌ای آغاز کرد و طی آن بیش از ده شهرک و روستا را به کنترل خود درآورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس