کد خبر 985818
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
ایران خودرو خسارت دیرکرد را به مشتریان پرداخت می‌کند/ برگشت وجوه پرداختی اضافی مشتریان

با گذشت ۲ روز از برکناری و بازداشت مدیرعامل ایران‌خودرو، هنوز مدیری برای این شرکت خودروساز منصوب نشده و ظاهراً مدیران دولتی هنوز بر سر انتخاب فرد جایگزین به توافق نرسیده‌اند.

به گزارش مشرق، با گذشت ۲ روز از برکناری و بازداشت هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو، هنوز فردی جایگزین وی نشده و علی رغم اعلام ربیعی سخنگوی دولت مبنی بر انتخاب علی آبادی مدیرعامل مپنا به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو، هنوز مراسم معارفه‌ای برای وی برگزار نشده و وی در ایران خودرو مستقر نشده است.

ربیعی روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که علی آبادی جایگزین یکه زارع در ایران خودرو می‌شود ولی ظاهراً مدیران دولتی بر سر این مسئله به توافق نهایی نرسیده‌اند و به همین دلیل در حال حاضر این شرکت بزرگ خودروسازی بدون داشتن مدیرعامل به کار خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

چرا مدیرعاملی علی‌آبادی در ایران خودرو رسماً اعلام نشد؟

در این شرایط اخباری در مورد گزینه‌های دیگر برای جایگزینی مدیرعامل ایران خودرو مطرح است که این بحث‌ها در مورد ۸ نفر جدی‌تر شده است. 

عباس علی آبادی، مدیرعامل مپنا گزینه‌ اصلی مدیرعاملی ایران خودرو است که هرچند طبق اعلام دولت، انتصابش نهایی شده، ولی هنوز در این پست منصوب نشده است.

منوچهر منطقی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و دبیر فعلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله افرادی است که برای مدیرعاملی ایران خودرو با وی مذاکره شده است. هرچند گفته می‌شود که پاسخ وی در این مورد منفی است ولی طی روزهای اخیر جریاناتی را در مورد هزینه طراحی صندوق پژو ۲۰۶ در مورد وی مطرح شده‌است که شاید بر این انتخاب اثرگذار باشد.

حسن وفادار ینگجه، نماینده شرکت تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در هیات مدیره ایران خودرو یکی دیگر از گزینه‌های مطرح برای مدیرعاملی ایران خودرو است. وی مدیریت شرکت چرخشگر را نیز در کارنامه خود دارد.

بهزاد اعتمادی، معاونت صنایع ریلی سازمان گسترش و صنایع نوسازی نیز از جمله افرادی است که به عنوان گزینه احتمالی مدیرعامل ایران خودرو از وی نام برده می‌شود.

همچنین عادل پیرمحمدی، معاون تحقیقات و مهندسی ایران‌خودرو از دیگر افرادی است که برای تکیه زدن بر سکان ایران خودرو مطرح است.

علاوه بر این افراد، از برخی مدیران سایپا نیز به عنوان گزینه جایگزین یکه زارع نام برده می‌شود. یکی از این افراد، علی شیخ‌زاده قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور تولید است.

در عین حال پیش‌تر با برخی افراد دیگر از جمله نجم الدین، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و پورمجیب، مدیرعامل اسبق مگاموتور نیز برای مدیریت ایران خودرو مذاکره شده بود. 

ایران خودرو در حالی هنوز مدیرعامل ندارد که طبق اساسنامه این گروه خودروسازی، مدیرعامل باید با رأی اعضای هیأت مدیره انتخاب شود و در این میان، اعلام نام مدیرعامل جدید از سوی سخنگوی دولت قابل توجه است.

در عین حال، مدیرعامل جدید ایران خودرو با شرایط سختی برای ساماندهی این گروه خودروسازی و حل مشکلاتی مانند کمبود سرمایه در گردش، بدهی بانکی، زیان انباشته، تعهدات معوق و خودروهای انباشت شده کف کارخانه ناشی از نقص قطعات روبرو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    مهم اینه که غریبه نیستش از خودشونه
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    هیچی دیگه همون بدرد نخورها از بدنه خود ایران خودرو و سایپا... امیدی نیست
  • قریشی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    کاش همانند سایر صحنه ها این عرصه نیز تحویل سپاه شود تا اینجا هم طوفان به پا کنند. زنده باد سپاه
  • ناشناس IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    10 0
    خدا لعنتشون کنه من الاولین و الاخرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس