کد خبر 985805
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های آمریکا ‌علیه کشورمان یک شوک به اقتصاد کشور وارد کرد که قطعاً دلیل آن وجود وابستگی اقتصادی به خارج از کشور است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع تولید فیبر نوری و اکسسوری نیرا در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، یکی از کارهای لازم برای کشور را تولید فیبر نوری عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به فیبر نوری برای مخابرات، رادیو و تلویزیون و بخش‌هایی که باید از این فناوری برای تکنولوژی‌های داخلی استفاده کنند بسیار مهم است.

وی با تأکید بر کاهش وابستگی کشور به واردات فیبر نوری به کشور افزود: اگر هوشیاری برای حکمرانان وجود داشته باشد باید حلقه‌های مفقوده را بشناسند و اتکای خود را به خارج از کشور کاهش دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا ‌علیه کشورمان یک شوک به اقتصاد کشور وارد کرد که قطعاً دلیل آن وجود وابستگی اقتصادی به خارج از کشور است از این رو اگر این وابستگی وجود نداشت به‌طور حتم اقتصاد کشور دچار شوک نمی‌شد، به‌طور مثال در حوزه صنعت نساجی 25 درصد از این بخش به خارج از کشور وابسته است و ما در این عرصه اقدام به واردات پنبه و ابریشم می‌کنیم.

‌لاریجانی با بیان اینکه وجود وابستگی اقتصادی به خارج موجب می‌شود که دشمنان فشارهای خود را بر کشور افزایش دهند اضافه کرد: به‌طور حتم باید مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی را شناسایی کنیم و رخنه‌ها را مسدود کنیم از این رو تولید فیبر نوری از بخش‌هایی است که می‌تواند به حوزه‌های نوین کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی:‌ پشت پرده‌ای برای مذاکره ایران و آمریکا وجود ندارد

لاریجانی تأکید کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که یکی از آرمان‌های ما استقلال در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است و کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که دشمنان فراوانی دارد باید بر اساس شناخت ظرفیت‌ها عمل کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروز اگر می‌خواهیم انقلابی بوده و در برابر اختلاف‌افکنی و توطئه‌افکنی دشمنان ایستادگی کنیم باید به‌سمت هم‌افزایی اراده‌ها برویم، باید وفاق در کشور ایجاد کرده و گسست‌ها را کاهش دهیم، باید به تولید کشور کمک و زمینه‌های تولید در کشور را فراهم کنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروز برای اینکه مشکل تولید را حل کنیم باید مدیران یک وظیفه مهم داشته باشند و آن سهل کردن بسترهای سرمایه‌گذاری است.

لاریجانی تصریح کرد: در استان‌ها باید به استانداران و بخش‌های مختلف اختیارات لازم داده شود تا کارها با سهولت بیشتر به جریان افتاده و مشکلات بخش تولیدی حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پایین آمدن دل و جرئت مدیران اجرایی استان‌ها گفت: به‌دلیل واهمه داشتن مدیران اجرایی، واحدهای تولیدی و صنعتی نمی‌توانند به‌خوبی عمل کنند، دستگاه‌های اجرایی شجاعت را نباید از بین ببرند که مدیران اجرایی نتوانند به‌درستی تصمیم بگیرند.

وی عنوان کرد: شرایط تبلیغاتی و سیاسی باید به‌نحوی باشد که ذهن‌ها متمرکز در تولید باشد و نباید به‌گونه‌ای شرایط پیش رفته که تشتت در میان باشد، رسانه‌ها باید فضای امیدواری در کشور به‌وجود آورند و دلیلی برای یأس وجود ندارد.

لاریجانی با تأکید بر شناخت ضعف‌ها و فراهم کردن زمینه‌های تولید خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف اگر می‌خواهیم رونق تولید به‌وجود آید باید مسیر را هموارتر کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، قم را از جنبه‌های مختلف دارای مزیت‌های فراوانی دانست و افزود: باید این مزیت‌ها و شاخصه‌ها را شناخت و بر اساس آن عمل کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: مشکلات مربوط به استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده نیز باید مورد بررسی قرارگرفته و برطرف شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس