کد خبر 985698
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
خجسته: ۳۴۰ هزار تن ذرت برزیلی بدون گواهی استاندارد مبدا از "گمرک" ترخیص شد/مسئولان دولتی پاسخگو باشند

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه ۳۴۰ هزار تن از ذرتهای برزیلی در سال ۹۵ از گمرک ترخیص شده، گفت: مسئولان بایستی درباره ترخیص این محموله و همچنین عدم تعیین تکلیف ۳ ساله محموله ۱۴۰ هزار تنی موجود در انبارها پاسخگو باشند.

به گزارش مشرق، امیر خجسته، با بیان اینکه، بایستی در خصوص نحوه ترخیص 340 هزار تن ذرت برزیلی از سوی گمرک و سایر دستگاههای ذیربط شفاف سازی صورت گیرد، گفت: به شدت پیگیر هستیم تا مشخص شود، این ذرتها براساس چه مستنداتی از گمرک ترخیص و این ارزی که سرمایه دولت است و از کشور خارج شده به کجا رفته است.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در ابتدا تصور بر این بود که در سال 95 حدود 120 هزار تن وارد بندر امام خمینی شده و به علت عدم دریافت مجوز استاندارد گمرک از ترخیص ان جلوگیری کرده است، اما بعدا مشخص شد در ان سال مجموعا 500 هزار تن ذرت برزیلی وارد کشور شده که 340 هزار تن آن ترخیص شده است.

به گفته این نماینده مجلس، سیزده شرکت درقالب دوازده اظهارنامه ٤٩١هزار تن در سال نودوپنج ذرت وارد کردند که ما مستنداتی داریم این ذرت ها از بدو ورود آلوده بوده و فاقد گواهی بهداشتی کشور برزیل و مجوز سازمان استاندارد جهانی اس جی اس می‌باشند. ما در کمیسیون اصل نود پیگیر  این موضوع هستیم که  چه کسانی این ذرتها را وارد کردند.

خجسته تاکید کرد، هزینه امحاء ذرتهای موجود، رقم قابل توجهی است اما در حال حاضر در کنار پیگیری تعیین تکلیف وضعیت ذرتهای آلوده‌ای که بیش از 3 سال در انبارهای بندر امام خمینی دپو شده‌اند بایستی مشخص شود مابقی ذرتهای برزیلی با کدام مجوز از گمرک خارج شده است. به هر حال مسئولان، گمرک، استاندارد و سازمان دامپزشکی باید در این خصوص پاسخگو باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس