سفیر انگلیس: راه حلی به جز برجام وجود ندارد

سفیر انگلیس در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که راه حلی بجای برجام وجود ندارد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، «کارن پیرس»، نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد، ضمن آن که برجام را دستاورد بزرگی برای منع گسترش سلاح های اتمی دانست بر این مسئله تاکید کرد که هیچ راه حل بهتر و هیچ جایگزین دیگری برای این توافق وجود ندارد.

کارن پیرس در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع صلح و امنیت بین المللی در خاورمیانه برگزار شد، افزود: کشور من احترام زیادی برای مردم ایران قایل است. ما می پذیریم که ایران نقش مشروعی در منطقه و همچون همه ما حق دفاع از خود دارد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که راهی که آن برای پیگیری منافع ملی خود در پیش گرفته است، عاملی برای چندین مشکل منطقه ای شده است که امروز درباره آن صحبت می کنیم.

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد با اشاره به چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: اولویت انگلیس بر این است که ایران به توانایی های اتمی دست نیابد که امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه و فراتر از آن را مورد تهدید قرار دهد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد تصریح کرد ما بر تعهد خود برای راه اندازی سازوکار ویژه مالی (اینستکس) پایبندیم و اطمینان خواهیم یافت که تجارت مشروع با ایران می تواند ادامه داشته باشد.

پیرس اضافه کرد: ما بر همکاری در پروژه های مشترک در داخل برجام همچون مدرنیزه کردن راکتور اراک ادامه خواهیم داد. همچنین از تلاش های (امانوئل مکرون) رئیس جمهوری فرانسه برای یافتن راهی برای گفت وگو در همکاری نزدیک با سه کشور اروپایی، استقبال می کنیم.

سفیر انگلیس همچنین در ادامه اظهارات خود و همسو با آمریکا ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد و با بیان اینکه برجام، گواهینامه ای برای رانندگی آزاد ایران در خاورمیانه نیست، گفت: ایران به حمایت از گروه های نیابتی خود در سراسر منطقه ادامه می دهد، که امنیت را تضعیف و قطعنامه شورای امنیت را نقض می کنند.

علاوه بر سفیر انگلیس در این نشست، همچنین سفیر آلمان نیز با دفاع از توافق هسته‌ای برجام، خواستار حفظ آن و تداوم حیات آن شده، اگرچه وزیرخارجه آمریکا نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت کنندگان در نشست اخیر شورای امنیت، ادعاها و اتهامات بی اساس خود را علیه ایران مطرح کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سالار IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    سفیران انگلیس و آلمان شماها که خواستار حفظ برجام هستید اول به امریکا بقبولانید که به برجام برگردد و کلیه تحریمها را لغو کند و خسارت ایران را نقداً بخاطر خروج از برجام بپردازد و ضمانت لازم بر باقی ماندن در برجام تا مدت مقرره اش ارائه نماید بعداً از ایران بخواهید که به تعهدات اش باقی بماند و به شماها و اینستکس اعتماد کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس