کد خبر 985639
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
تخلفات بزرگی در واگذاری "اردوگاه شهید باهنر" انجام شده است + جزییات

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در واگذاری اردوگاه شهید باهنر تخلفات بزرگی انجام شد، گفت: افرادی که در این زمینه ذینفع هستند و از این رانت استفاده می‌کنند سعی دارند ماجرا را در مسیری قرار دهند که معامله غیرقابل فسخ باشد.

به گزارش مشرق، بهرام پارسایی با اشاره به بررسی وضعیت اردوگاه شهید باهنر در کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار کرد: ماه‌ها این موضوع در مجلس مطرح بود و نسبت به نحوه واگذاری اردوگاه شهید باهنر ابهاماتی وجود داشت، بر اساس اطلاعاتی که واصل شد، تخلفات بزرگی در این رابطه انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: کمیسیون اصل 90 از مراجع ذیربط استعلام کرد و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم؛ طبق مستندات موجود، تخلف بزرگی در نحوه واگذاری اردوگاه شهید باهنر صورت گرفته است و این تخلف در سال 95 حدود 8 هزار میلیارد تومان بود.

فروش سهام برای ایجاد مشکل در مسیر فسخ معامله اردوگاه باهنر!

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: وزیر قبلی آموزش‌وپرورش اذعان داشت که این معامله فسخ شده است اما طبق اطلاعاتی که در کمیسیون بدست آورده‌ایم این معامله همچنان به قوت خود باقی است و حتی در این مسیر قرار می‌گیرد که با فروش سهام آن شرکت، جمعیت بیشتری را درگیر موضوع و فسخ معامله را با مشکل مواجه کنند.

پارسایی ادامه داد: اردوگاه باهنر جزو اموال بیت‌المال و از حقوق جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان است بنابراین کمیسیون اصل 90 و نهادهای نظارتی نهایت دقت را می‌کنند تا اجحافی که صورت گرفته است، اصلاح شود.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا آموزش و پرورش اردوگاه شهید باهنر را از دست داده‌ است؟" متذکر شد: اردوگاه باید برگردد چون نحوه واگذاری آن با تخلف همراه بوده و اینگونه نیست چون قرارداد آن امضا و انتقال داده شده است، غیرقابل برگشت باشد اما افرادی که در این زمینه ذینفع هستند و از این رانت استفاده می‌کنند، سعی دارند ماجرا را در مسیری قرار دهند که معامله غیرقابل فسخ باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: این کمیسیون و نهادهای نظارتی اجازه نخواهند داد، حقوق فرهنگیان و دانش‌آموزان تضییع شود، شرکتی که خریدار است از گذشته قراردادهایی با وزارت آموزش و پرورش داشت و البته مطالباتی هم داشت و به بهانه پرداخت مطالبات، کل اردوگاه را به ثمن بخس به این شرکت واگذار کردند.

پارسایی در پایان تأکید کرد: قطعاً جلوی این معامله گرفته خواهد شد و واگذاری انجام نمی‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 10
    سلام ایشون چون ساختار تامین مالی از طریق اوراق را نمی شناسد این اشتباه فاحش را مرتکب شده و نحوه تامین مالی آموزش و پرورش را فساد نامگذاری کرده است. ایشون رو این قضیه روشن نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس