کد خبر 985622
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود را از بازگشت روسیه به جمع کشورهای موسوم به گروه-۸ اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه صراحتاً از بازگشت روسیه به جمع اقتصادهای پیشرفته موسوم به گروه-8 که پس از جدایی روسیه از آن به گروه-7 تغییر نام داده بود، حمایت کرد.

ترامپ که در جریان مراسم آغازین نشست خود با همتای رومانایی خود «کلاوس یوهانیس» به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم بسیار خوب خواهد بود که ما بار دیگر روسیه را در گروه متشکل از پیشرفته‌ترین اقتصادهای دنیا داشته باشیم. اگر دیگر اعضای گروه-7 پیشنهاد بازگشت روسیه را ارائه دهند، من از این پیشنهاد حمایت خواهم کرد»

بیشتر بخوانید:

پس از تشدید تنش‌ها بین روسیه و کشورهای غربی بر سر بحران اوکراین در سال 2014، عضویت روسیه در گروه-8 به حالت تعلیق در آمد. از آن زمان تاکنون برخی از اعضای گروه-7 خواستار بازگشت روسیه و تشکیل مجدد گروه-8 شده‌اند، اما سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا بازگشت روسیه به این گروه را به حل‌و‌فصل کامل بحران اوکراین منوط کرده‌اند.

ترامپ پیش از این نیز از بازگشت روسیه به گروه-8 شده بود و اکنون با توجه به حمایت مجدد وی از پیوستن مجدد روسیه به این گروه باید دید که آیا آمریکا از مواضع خود در قبال بحران اوکراین کوتاه آمده یا اینکه ترامپ باز هم سخنانی متفاوت با سیاست‌های واقعی دولت خود مطرح کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 1
    شک ندارم که این ترامپ جایوس روسیه هست و دستورهای پوتین رو اجرا می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس