کد خبر 985606
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
واکنش پمپئو به آزادی نفتکش ایرانی: مایه تأسف است!

وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای سه‌شنبه گفت آزمایش‌های موشکی کره شمالی برای دولت آمریکا مایه نگرانی هستند. 

پامپئو در مصاحبه با شبکه خبری CBS همچنین به بن‌بست در مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی اذعان کرد. او گفت: «ما به آن سرعتی که مایل بودیم سر میز مذاکره نیامدیم؛ ولی در تمام طول مسیر به روشنی گفته‌ایم که می‌دانیم موانعی بر سر راه وجود خواهند داشت.»

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا درباره ششمین دور آزمایش‌های موشکی آمریکا از زمان جولای نگران است یا خیر گفت: «بله، ای کاش این کار را انجام نمی‌دادند. رهبر کره شمالی در مذاکره با رئیس‌جمهور ترامپ در سنگاپور در ژوئن سال گذشته به او تعهد داد که آماده خلع سلاح هسته‌ای است.»

کره شمالی شنبه هفته جاری اعلام کرد «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور شخصاً بر آزمایش یک سلاح جدید که نوع آن مشخص نیست نظارت کرده است.

کره شمالی علی‌رغم دیدار اخیر رئیس جمهور این کشور و دونالد ترامپ در هفته‌های گذشته، 6 آزمایش موشکی انجام داد.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    0 0
    خیلی بی عرزه ای خپل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس