کد خبر 985597
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
اتش سوزی

رسانه‌های عراقی از وقوع آتش‌سوزی در یکی از پایگاه‌های هوایی این کشور واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی در خبری فوری از وقوع آتش‌سوزی در یکی از پایگاه‌های هوایی این کشور واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر دادند.

خبرگزاری «براثا» عراق سه شنبه (۲۹ مرداد) به نقل از منبعی امنیتی گزارش داد که پایگاه هوایی «بلد» (البکر سابق) دچار آتش‌سوزی شده و آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نشده است و تصاویر منتشر شده از این پایاگاه، ستون‌هایی از دود غلیظ را نشان می‌دهد که به بالا رفته‌اند.

با این حال، شبکه تلویزیونی «العهد» عراق، به نقل از منابعی مدعی شد که آتش‌سوزی در این پایگاه هوایی مربوط به «انفجار در انبار تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی» است.

خبرگزاری رسمی عراق نیز به نقل از اداره «دفاع مدنی» گزارش داد که انبار مهمات متعلق به یکی از گروه‌های الحشد الشعبی در نزدیکی پایگاه بلد منفجر شده و نیروهای این اداره تلاش می‌کنند، آتش‌سوزی را کنترل کنند.

پایگاه هوایی بلد یا همان البکر سابق، بزرگترین پایگاه هوایی عراق بوده و در ۶۴ کیلومتری شمال شهر بغداد واقع شده است. این پایگاه در نیمه دهه هشتاد میلادی با مشارکت یوگسلاوی ایجاد شده است. آمریکا به عنوان رهبر ائتلاف به اصطلاح ضد داعش طی سال‌های گذشته از این پایگاه استفاده کرده است.

این دومین مورد گزارش آتش‌سوزی در پایگاه‌های هوایی عراق است. رسانه‌های عراقی هفته گذشته از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «الصقر» واقع در جنوب بغداد، پایتخت عراق خبر دادند که بر اثر آن، یک نفر کشته و ۲۹ تن زخمی شدند. این پایگاه متعلق به سازمان الحشد الشعبی عراق بود.

برخی منابع در عراق انفجارها در این پایگاه را به افزایش دمای هوا و وقوع آتش‌سوری طبیعی ربط دادند و برخی دیگر نیز مدعی شدند که این انفجارها عامل خارجی، از جمله شلیک خمپاره یا حملات هوایی داشته است.

دولت عراق بعد از این حادثه اعلام کرد که پرواز همه جنگنده‌ها باید با هماهنگی بغداد صورت گیرد، در غیر این صورت پدافند هوایی عراق با آن‌ها به عنوان متجاوز و دشمن تعامل خواهد کرد

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    5 7
    هیس...حشدالشعبی فریاد نمیزند
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    16 0
    برای چندمین بار انبار مهمات حشد الشعبی اتش گرفته. و برای چندمین بار حادثه غیر عمد بوده ؟ بابا نتانیاهو تلویحا گفته کار اسراییل است.
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    3 10
    حشد باید مراقب نفوذی ها باشد
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      0 4
      برادر نیروهای نفوذی حشد ترکمانی اطلاعاتو میدن به میت ترکیه هوابیماهای بدون سرنشین هم از بایگاههای اسراییل در خاک ترکیه بمباران میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس