کد خبر 985580
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
مادورو

معاون وزیر خارجه روسیه، ضمن غیرقانونی خواندن مواضع آمریکا علیه دولت مشروع ونزوئلا، به واشنگتن درباره تلاش برای محاصره این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، همزمان با سفر معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا به مسکو، یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه مواضع آمریکا درباره ونزوئلا را «غیرقانونی» خوانده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتینگ»، معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه ضمن صحبت درباره رایزنی‌های معاون «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در مسکو، به واشنگتن درباره توسل احتمالی به «محاصره ونزوئلا» هشدار داده است.

بیشتر بخوانید:

«دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا روز دوشنبه (دیروز) در مسکو با مقام‌های ارشد روسیه دیدار کرده و قرار است با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور هم دیدار کند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه درباره این سفر اعلام کرد، رودریگز چندین دور مذاکره و دیدار با مقام‌های مختلف روسیه داشته است.

به گفته ریابکوف، در این دیدارها درباره روابط روسیه و ونزوئلا، لزوم تقویت همکاری‌های اقتصادی صحبت و درباره مواضع آمریکا علیه ونزوئلا هم رایزنی شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «ما قطعا تحولات مربوط به تحریم‌های غیرقانونی، فشارهای نامشروع تحریمی و تلاش‌هایش برای محاصره (ونزوئلا) را مورد بررسی قرار داده‌ایم. ما به واشنگتن درباره هرگونه تلاش برای در پیش گرفتن اقدامات بی‌ملاحظه در این زمینه هشدار می‌دهیم».

هشدار ریابکوف به آمریکا درباره اقدامات بی ملاحظه بعد از آن صورت گرفته که در روزهای اخیر موضوع «محاصره دریایی ونزوئلا» خبرساز شده است.

پیشتر، پنج مقام کنونی و سابق آمریکایی خبر دادند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور چندین بار ایده محاصره دریایی ونزوئلا توسط آمریکا را مطرح کرده اما مقام‌های ارشد پنتاگون این یده را جدی نگرفته‌اند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خبر داد، در دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با خانم رودریگز که  فردا چهارشنبه در مسکو انجام می‌شود، دو طرف درباره مسائل مختلف شامل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ونزوئلا صحبت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    0 0
    مسکو غلط کرده، مشرق هم غلط کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس