کد خبر 985470
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
قیمت جهانی نفت امروز ۲۹/۵/۹۸|کاهش قیمت نفت به زیر ۶۰ دلار

قیمت نفت روز سه شنبه کاهش داشت، اما با توجه به رشد شاخص ها در بازار بورس و امیدواری تجار به کاهش تنش تجاری بین آمریکا و چین افت قیمت ها محدود بود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه کاهش داشت، اما با توجه به رشد شاخص ها در بازار بورس و امیدواری تجار به کاهش تنش تجاری بین آمریکا و چین افت قیمت ها محدود بود.

در اقدامی که حکایت از کاهش سطح تنش بین واشنگتن و پکن دارد، آمریکا اعلام کرد که مجوزهایی را که به شرکت چینی هوآوی اجازه می دهد از شرکت های آمریکایی تجهیزات بخرد تمدید می کند.

بیشتر بخوانید:

لوله‌کشی آمریکا زیر دریای خزر برای دورزدن نفت روسیه و ایران+ نقشه

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 3 سنت معادل 0.05 درصد کاهش به 59 دلار و 71 سنت رسید. دیروز نفت برنت افت 1.88 درصدی را شاهد بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش 2.44 درصدی دیروز با 15 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 56 دلار و 6 سنت رسید.

به گفته استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت تمدید مهلت شرکت هوآوی «یک علامت بسیار مثبت» در آستانه مذاکرات تجاری ماه آینده آمریکا و چین به شمار می رود.

وی افزود: «اختلافات تجاری آمریکا و چین در مرکز توجهات فعالان بازار نفت قرار داد، زیرا این اختلافات اقتصاد جهانی را به آستانه رکود کشانده و تاثیری منفی بر پیش بینی ها از تقاضا برای نفت داشته است.»

افزایش احتمال اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان موجب شده تا بخشی از نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی کاهش یابد و این مسئله رشد شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش قیمت نفت را به دنبال داشته است.

بانک مرکزی چین اقدام به اصلاح نرخ های بهره کرده که انتظار می رود موجب کاهش هزینه های استقراض شرکت ها شود. دولت ائتلافی آلمان نیز گفته اقداماتی را به منظور مقابله با بروز رکود احتمالی به اجرا می گذارد.

در همین حال نظرسنجی رویترز از 7 تحلیلگر نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 16 اوت به میزان 1.9 میلیون بشکه کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس