کد خبر 985286
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار این ادعا که تهران خواهان گفت‌وگو با واشنگتن است، گفت، اما ایران از بیم خدشه‌دار شدن غرورش با آمریکا تماس نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه (امروز) مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران خواهان گفت‌وگو با ایالات متحده است، اما به دلیل غرور ایرانی، نمی‌داند چطور باید مذاکره را آغاز کند.

وی که در شهر «موریستاون» نیوجرسی در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت نفتکش ایرانی «گریس ۱» (آدریان دریا ۱) که بامداد امروز «جبل طارق» را ترک کرد، گفت: «بحث تازه‌ای ندارم، جز اینکه ایران هم دوست دارد گفت‌وگو کند. باید بگویم «ایران هم.» چون چین هم می‌خواهد گفت‌وگو کند. ایران هم می‌خواهد گفت‌وگو کند. آن‌ها فقط نمی‌دانند چطور به آنجا برسند. ببینید، آن‌ها آدم‌های مغروری هستند، اما اقتصادشان در حال سقوط است. دارد سقوط می‌کند. تورمشان به سقف رسیده. اوضاعشان واقعا خراب است.»

بیشتر بخوانید:

ترامپ ادامه داد: «آن‌ها نفتی نمی‌فروشند. ما تحریمشان کردیم و آن‌ها خیلی کمتر، خیلی خیلی کمتر از آن چیزی که فکر می‌کردیم نفت می‌فروشند. قطره قطره. خیلی دنبال یک توافق هستند. فقط نمی‌دانند چطور تماس بگیرند، چون آدم‌های مغروری هستند و من این را درک می‌کنند. اما احساسم این است که شاید اوضاع با ایران راست و ریس شود، شاید هم نشود.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «اگر حواستان باشد، می‌بینید که آن‌ها قایق‌های ما را نگرفته‌اند. کشتی‌های ما را نگرفته‌اند. کشتی گرفته‌اند، اما کشتی‌های ما را نه. بهتر هم هست که این کار را نکنند. اما این را می‌گویم: واقعا فکر می‌کنم که ایران می‌خواهد به آنجا (گفت‌وگو با آمریکا) برسد. آن‌ها پتانسیل خیلی بزرگی دارند. در مورد کره شمالی هم همین را می‌گویم. کره شمالی هم پتانسیل عظیمی دارد.»

ترامپ سپس گفت: «ایران هم پتانسیل عظیمی دارد و می‌توانیم خیلی زود چیزی ترتیب دهیم، اما آن‌ها درست نمی‌دانند که چطور شروع کنند، چون آدم‌های مغروری هستند. خیلی مغرور هستند. اما کشورشان دارد سقوط می‌کند. اقتصادشان فاجعه است. باید کاری کنند. ببینیم چه پیش می‌آید.»

ترامپ که در طول حضورش در کاخ سفید از توافق‌های بین‌المللی متعددی از جمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شده، پیش از این هم بارها مدعی شده است که آماده گفت‌وگو با تهران برای دستیابی به توافقی تازه است. او در عین حال ادعا کرده است که ایران هم به دنبال مذاکره با آمریکاست. وی با این وجود به تشدید تحریم علیه مردم ایران ادامه داده و ملت ایران را «تروریست» خوانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    31 1
    این واقعا اینقدر داغون حرف می زنه یا مترجم ما داغون ترجمه کرده
  • آرش IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    11 6
    باید می گفت مدیریتشان فاجعه است.در کل خیلی مرده. چون به فکر منافع ملت خودشه !
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    11 7
    ترامپ خیلی بچه ای.
  • LB ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    5 5
    این ظاهرا خیلی مسته! یا معنای کلمات رو نمیدونه! چین؟ کره؟ ایران؟ می خواهند گفت و گو کنند؟ ایشون گفت گو را اشتباه فهمیده
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    3 7
    دوتا راه حل داریم! بریم با امریکا توافق کنیم و مثل دستکم ۸۰-۹۰ سال گذشته با فروش نفت کشور رو بگردانیم یا اینکه بیدار شویم، اصلاحات دردناک رو شروع و کشور رو مثل دانمارک و اتریش اداره کنیم! کدام رو دوست داریم و کدام آسانتر است!!!؟
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 3
    اولش که میگفنی به صفر میرسه فروشش؟
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 5
    تازه فهمید ه با کی طرفه
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    2 2
    ترامپ یک احمق خودشیفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس