کد خبر 985219
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
تمرین تیم ملی فوتبال ایران با حضور ویلموتس

بحرین با قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا در خاک عراق، آمادگی خود را برای مصاف با ایران نشان داد اما هیچ عضوی از کادرفنی تیم ملی برای تحلیل این دیدار در محل برگزاری بازی حضور نداشت.

به گزارش مشرق، مسابقات فوتبال غرب آسیا هفته گذشته برگزار و بحرین به لطف برتری یک بر صفر مقابل عراق عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد. این قهرمانی در حالی رقم خورد که عراق میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده داشت و تا بازی پایانی، با قاطعیت رقبای خود را شکست داده بود و به دیدار فینال رسید. در سوی دیگر بحرین در گروهی متشکل از تیم های عربستان، کویت و اردن صدرنشین شد و در فینال هم تیم میزبان را شکست داد.

مصاف عراق و بحرین قبل از شروع رقابت های مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی در آسیا، فرصت بسیار خوب و مناسبی برای تیم ملی ایران بود هم‌گروه‌های قدرتمند خود در این مرحله از مسابقات را بررسی کند.

برتری بحرین مقابل عراق، یکی از بهترین تیم های حال حاضر آسیا، تاییدی بر حضور ایران در گروه مرگ انتخابی جام جهانی بود چرا که تنها یک تیم به طور مستقیم راهی مرحله نهایی انتخابی در آسیا خواهد شد اما با وضعیت کنونی، علاوه بر ایران که تیم نخست رده بندی آسیایی است، عراق و بحرین را هم باید به جمع مدعیان افزود.

بیشتر بخوانید:

پیام ویلموتس برای بازیکنان لیگ برتری

از طرفی سابقه بازی های ایران با عراق و بحرین نشان دهنده کار دشوار یوزهای ایرانی در دیدار با تیم های از این دست است و قرار نیست ایران کار آسانی مقابل این دو تیم داشته باشد.

با وجود این موضوع، در دیدار نهایی فوتبال قهرمانی غرب آسیا هیچ نماینده ای از کادرفنی تیم ملی فوتبال در عراق حضور نداشت و از نزدیک به بررسی و تحلیل دو رقیب اصلی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۰ قطر نپرداختند. هر چند کادرفنی تیم ملی در آینده با در اختیار گرفتن ویدئویی از این دیدار، بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد اما وضعیت اردوهای تیم ملی در کنار نبود عضوی از کادرفنی در محل برگزار این دیدار، موجب نگرانی هواداران شده است.

این وضعیت در حالی به وجود آمده که طی سال‌های اخیر کارلوس کی‌روش به طور مرتب تمام بازی‌های رقبای ایران را زیر نظر داشت و بعضا برخی از اعضای کادرفنی و یا خودش مسافت های طولانی را برای مشاهده بازی‌هایی از این دست طی می‌کردند.

هر چند مهدی تاج معتقد است گروه ایران نسبت به فوتبال آسیا نه دشوار و نه آسان است، اما تیم ملی برای دیدار با تیم‌هایی که در گذشته هم بارها دچار مشکل شده، نیازمند آماده سازی جدی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس