رئیس سازمان خصوصی سازی

به گفته عضو کمیسیون حقوقی و قضایی، علت اصلی برکنارنشدن رئیس سازمان خصوصی‌سازی جریان‌های سیاسی و شخصیت سیاسی وی بوده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

طی ۶ سالی که سازمان خصوصی‌سازی تحت ریاست پوری‌حسینی اداره می‌شد، همیشه انتقادهای فراوانی به عملکرد وی مطرح بود، اما به‌رغم مخالفت‌ها با حضور وی در سازمان خصوصی‌سازی و حتی نامه‌نگاری‌های برخی نمایندگان مجلس با وزیر اقتصاد وقت برای برکناری او، هیچ‌گاه تصمیمی بر برکناری وی از این سازمان و جلوگیری از ادامه خصوصی‌سازی‌های مخرب وی گرفته نشد.

بیشتر بخوانید:

اعلام جرم علیه پوری حسینی و افراد دخیل در واگذاری‌ها

روزنامه فرهیختگان با اشاره به تخلفات عدیده در واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی، به طرح این پرسش پرداخت که چرا پوری‌حسینی با وجود همه اعتراض‌ها برکنار نمی‌شد؟ فرهیختگان در پاسخ به این سؤال می‌نویسد: پوری‌حسینی پیش از تصدی بر این سمت، نماینده تبریز در دوره‌های سوم و ششم مجلس بود. او در دولت اصلاحات و از سال ۸۳ تا ۸۴ ریاست سازمان خصوصی‌سازی را برعهده داشت، اما با روی‌کار آمدن دولت نهم، صندلی خود را به غلامرضا حیدری کردزنگنه داد. پوری‌حسینی در مهرماه سال ۹۲ و در دولت تدبیر و امید بار دیگر و از سوی علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی وقت‌ بار دیگر رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر اقتصاد شد.

از آنجا که او در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، ریاست ستاد انتخاباتی در آذربایجان شرقی حسن روحانی را برعهده داشت و بخش قابل توجهی از سرمایه خود را صرف تبلیغات به‌نفع حسن روحانی می‌کرد، از این‌رو روحانی عنایت ویژه‌ای به وی داشت و یکی از گزینه‌های مورد اصرار ستاد روحانی برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی بود.


در شهریورماه سال ۹۲ و همزمان با تعیین استانداران هشت استان آذربایجان شرقی، هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز در جلسه هیئت دولت، انتخاب استاندار آذربایجان شرقی یک هفته به تعویق افتاد و قرار شد استاندار آذربایجان شرقی در جلسه بعدی هیئت دولت تعیین شود. در این میان بیش از ۲۰۰ نفر از چهره‌های اصلاح‌طلب، مسئولان ستاد تبلیغاتی روحانی و دبیران احزاب سیاسی حامی دولت در استان آذربایجان شرقی در نامه‌ای سرگشاده خواستار توجه جدی رئیس‌جمهور به مطالبات حامیان دولت شدند. در این نامه که در آستانه تعیین استاندار جدید آذربایجان شرقی منتشر شد، نام پوری‌حسینی به‌عنوان یکی از گزینه‌های مورد حمایت فعالان سیاسی حامی دولت برای احراز این جایگاه معرفی شد.

اما با وجود این، پوری‌حسینی به‌جای تکیه‌زدن به کرسی استانداری، بر صندلی سازمان خصوصی‌سازی نشست. به گفته عضو کمیسیون حقوقی و قضایی، علت اصلی برکنارنشدن رئیس سازمان خصوصی‌سازی جریان‌های سیاسی و شخصیت سیاسی وی بوده است. حتی در دوران تصدی مهدی کرباسیان بر وزارت امور اقتصادی و دارایی اراده‌ای قوی برای برکناری پوری‌حسینی وجود داشت، اما از آنجا که پوری‌حسینی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در آذربایجان شرقی و در گذشته هم رئیس ستاد رئیس دولت اصلاحات در آذربایجان شرقی و رئیس شورای جریان سیاسی غربگرایان در آذربایجان شرقی بود، عملاً برکناری او امکان‌پذیر نبود.


یادآور می‌شود عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری نیشکر هفت‌تپه، پالایشگاه کرمانشاه، کشت و صنعت مغان، هپکوی اراک، ماشین‌سازی تبریز، ایران ایرتور و مجتمع گوشت اردبیل، با تخلفات عدیده روبه‌رو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 0
    مگر فقط خصوصی سازی است که به فساد آلوده شده انتخابات از نوع مال ما خیلی رانت ها و فساد ها را به دنبال داشته انواع رانت برای فعالین انتخاباتی سر چشمه فساد همین جا است
  • پويا نوري IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 1
    پس بايد نتيجه گرفت در انتخابات بايد به كسي راي داد كه از لحاظ سياسي وابستگي كمتري دارد و يا اصلاً ستاد انتخاباتي ندارد و كمتر تبليغ ميكند ، چون كمتر به ديگران باج خواهد داد و مجبور به دادن امتياز به هر نه نه قمري مثل اين آدم به دليل انتخاباتي نخواهد شد
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    دولت فروریخت روحانی خوب سر مردم کلاه گذاشتیی آنان که به تو رای دادن در کارهای تو شریک هستند
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    ?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس