سوريه.jpg

اگر نیروهای ارتش سوریه به پیشروی ها از محور شمالی و شرقی ارتفاع «النار» ادامه دهند، تروریست ها را در شهر راهبردی «خان شیخون» محاصره می کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده «مدایا و کفرطاب» در محور غربی شهر راهبردی «خان شیخون» در جنوب استان ادلب، عملیات جدیدی را علیه گروهک های تروریستی در این محور ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری عملیات را با پشتیبانی یگان های موشکی، توپخانه و هوایی علیه مواضع تروریست ها در مزارع شمال غربی شهر مهم و راهبردی «خان شیخون» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین موفق شدند عناصر تروریستی را عقب برانند و ارتفاع «النار» را به کنترل دربیاورند؛ این ارتفاع راهبردی در جنوب شهرک «کفرسنجه» واقع شده است.

با پاکسازی ارتفاع «النار»، شهرک «کفرسنجه» از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود؛ این ارتفاع همچنین از محور شرقی بر بخش هایی از جاده شمالی شهر خان شیخون و از محور غربی بر شهرک مهم الرکایا اشراف کامل دارد.

ارتفاع النار همچنین بر شهرک های «امیریه و موقه» در محور غربی شهر خان شیخون اشراف کامل دارد؛ نیروهای سوری همچنین در جریان پاکسازی ارتفاع النار مواضع خود را در منطقه «الصباغیه» تثبیت کردند.

نیروهای سوری در جریان درگیری های ساعات گذشته نیز موفق شدند بخش هایی از مزارع غربی شهرک «خان شیخون» را پاکسازی و به کنترل دربیاورند و شماری از عناصر تروریستی را کشته و زخمی کنند.

به گزارش مشرق، اگر نیروهای ارتش سوریه به پیشروی ها از محور شمالی و شرقی ارتفاع «النار» ادامه دهند، تروریست ها را در شهر راهبردی «خان شیخون» و مناطق جنوبی دور می زنند و به محاصره در می آورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ساعتی قبل نیز عناصر تروریستی یک خودروی انتحاری را به سمت مواضع نیروهای سوری در غرب شهر خان شیخون فرستاند اما قبل از رسیدن به منطقه از پیش تعیین شده هدف قرار گرفت و منهدم شد.

آخرین خبرها حاکیست، جنگنده های سوری و روسی مواضع تروریست ها را در مناطق «معر تحرمه، حیش، الحامدیه، خان شیخون، کفرسنجه، رکایا و سجنه» هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه از محور غربی (کفرطاب) با شهر راهبردی خان شیخون ۳ کیلومتر فاصله دارند؛ این شهر مهم ترین پایگاه گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب محسوب می شود.

از حومه شرقی شهر «خان شیخون» خبر می رسد، گروهک های تروریستی حملات سنگینی را برای اشغال دوباره شهرک و ارتفاع «سکیک» انجام دادند اما با واکنش قاطع نیروهای سوری مواجه شدند و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از محور شرقی (شهرک و ارتفاع سکیک) با خان شیخون ۹ کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به این شهر باید ارتفاع مهم «ترعی» را از اشغال تروریست ها خارج و به کنترل درآورند.

نیروهای سوری از شروع مرحله سوم عملیات (پانزدهم مردادماه) در جنوب استان ادلب بیش از ۲۰ منطقه را از اشغال گروهک های تروریستی خارج و مساحتی در حدود ۱۳۰ کیلومتر مربع را آزاد و پاکسازی کرده اند.

اگر نیروهای سوری از محورهای شرق و غرب خود را به حومه شمالی شهر «خان شیخون» برسانند، تروریست ها در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه در مساحت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربعی محاصره می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید محسن IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    17 4
    زنده باد جبهه مقاومت. ایشالا روزی برسه خود مشرق پیام بده که ارتش سوریه به مرز های ترکیه رسید و کار همه تروریستها رو یکسره کرد. فاصبر ان وعدالله حق......
  • هادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    18 4
    ریشه این شجره خبیث باید خشکونده بشه..اگه ادلب پاکسازی نشه تمام زحمات چن ساله مقاومت هدر میره.. باید به هر قیمتی شده سوریه که کشور راهبردی مقاومت محسوب میشه پاکسازی وامنیتش برقرار بشه،بهتره سر این کار رودربایستی با ترکیه رو کنار بذاریم وبهشون بفهمونیم سراین قضیه با کسی تعارف نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس