کد خبر 985095
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
نخست وزیر

وزیر و نماینده سابق لبنانی مدعی شد که دولت آمریکا تحریم مسئولان نزدیک به حزب‌الله در کشورهای منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش مشرق، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان دوشنبه هفته پیش در سفری غیر رسمی وارد آمریکا شد و پیش‌بینی می‌شود ابتدای هفته آتی به بیروت بازگردد. هرچند این یک سفر رسمی محسوب نمی‌شد اما او روز پنجشنبه گذشته با مایک پاپمئو وزیر خارجه آمریکا دیدار و در کنفرانس خبری مشترک نیز شرکت کرد.

بیشتر بخوانید:

"بلوغ شیطانی آمریکا" در تحریم و ذهنیت ناتوان مدیران نفتی

اشاره ظریف به اثرات تحریم‌های آمریکا بر بخش دارویی

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، رهبران لبنانی منتظر بازگشت حریری از آمریکا هستند تا در جریان محتوای گفت‌وگوهای او با مقامات آمریکایی و اطلاع از میزان جدیت واشنگتن در تحریم مقامات سیاسی لبنانی نزدیک به حزب‌الله قرار گیرند.

برخی منابع گفته‌اند که «جبران باسیل» وزیر خارجه و دیگر رهبران حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی آزاد) نیز جزو لیست تحریم‌های جدید آمریکا خواهند بود که این موضوع می‌تواند تأثیرات بالایی در فضای داخلی لبنان بر جای بگذارد.

«محمد عبدالحمید بیضون» وزیر سابق برق لبنان و نماینده پارلمان این کشور به الشرق الاوسط گفت که تحریم حزب‌الله و افراد مرتبط با آن در کنگره تصویب شده است و هیچ فردی در آمریکا نمی‌تواند این قانون را تغییر دهد؛ چنان که وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز آن را اجرا خواهد کرد.

او در ادامه گفت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال تحقیق بر روی اسامی افرادی است که قرار است در لیست تحریم‌های جدید قرار گیرند. آمریکا حزب‌الله را تحریم کرده و به همپیمانانش نیز هشدار داده تا ارتباط خود را با این حزب قطع کنند اما دولت آمریکا هنوز آماده برهم زدن شرایط داخلی لبنان نیست؛ چرا که تحریم‌ جبران باسیل به رئیس‌جمهور لبنان نیز سرایت می‌کند.»

پیش از آن نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا «امین شری» و «محمد رعد» دو عضو پارلمان لبنان را به بهانه ارتباط با حزب‌الله در لیست تحریم‌های خود قرار داده بود. 

به نوشته الشرق الاوسط، این تحریم‌ها در چارچوب جنگ سرد میان ایران و آمریکا تعریف می‌شود و به زودی بیشتر همپیمانان ایران در منطقه را نیز در بر خواهد گرفت.

«محمد عبدالحمید بیضون» در این باره مدعی شد: «تحریم‌های آمریکا که محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران را شامل شد، وزرای خارجه عراق، سوریه و لبنان را نیز در بر خواهد گرفت؛ از این رو که آنان نیز همپیمانان دبیرکل حزب‌الله هستند.»

تحریم‌ها علیه مقاومت لبنان در حالی اتخاذ می‌شود که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات اخیر پارلمان لبنان هم با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس