صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۷ مرداد

کارنامه دولت خالی است و برجام نیز جز خسارت هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است. به همین خاطر رسانه‌های دولتی و اصلاح طلب در پی مصادره پیروزی‌های مقاومت و دستاوردسازی هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** حجتی کرمانی: نظام مبتلا به سرطان است، با رفع حصر، بیماری رفع می‌شود!

«محمدجواد حجتی‌کرمانی» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «یکی از مطالبی که تازگی نوشته‌ام و بد نیست به آن اشاره شود، این است که من چهل‌سالگی انقلاب را دوران بلوغ اعلام کرده‌ام و همین طور هست. در آن مقالات نوشتم که "آقا" نیز آن را خوانده بودند و به من تذکر دادند...من نوشتم که بعضی از ما در سن ۴۰ سالگی همچنان کودک هستیم و همچنان کارهای کودکانه اول انقلاب یا کارهای ایام جوانی انقلاب را انجام می‌دهیم. در حالی که در حال حاضر بالغ شده‌ایم و شواهدی را هم ارائه کرده‌ام که روشن است، مثل دعواهایی که در مجلس بین جناح‌ها داریم یا دعوایی که با آقای خاتمی داریم یا دعوایی که با مهندس موسوی داریم و دعوایی که هنوز با نهضت آزادی داریم. در دوران بلوغ باید آن دعواهای سال‌های اول انقلاب کنار گذاشته شود».

وی افزود: «من همانطور که در کلیپی که بدون اطلاع من از من پخش شد گفته‌ام، معتقدم که نظام مبتلا به بیماری شدید سرطان است و سرطان سراپای انقلاب را گرفته است، از سقوط فرهنگی و اخلاقی و شیوع ریاکاری و شرک و ظاهرسازی و نفاق و دروغ و مفاسد اقتصادی تا اختلافات و دشمنی‌های داخلی تا مسائل خارجی. انقلاب احتیاج به یک شیمی‌درمانی همه‌جانبه دارد...ما نیازمند یک آشتی ملی فوری هستیم...اصل این است که ما اعلام کنیم کلیه کسانی را که از اول انقلاب تا به حال از قطار انقلاب پیاده شده‌اند باید سوار کنیم.».

حجتیکرمانی در ادامه گفت: «من معتقد به بازگشت به ۲۲ بهمن هستم. در ۲۲ بهمن توده‌ای‌ها، مارکسیست‌ها، ملی مذهبی‌ها، ملی‌ها و انقلابی‌ها همه با هم بودند. اگر ما بخواهیم این انقلاب حفظ شود، باید به ۲۲ بهمن برگردیم».

طیف اصلاج طلب اکنون اکثریت مطلق دولت را در اختیار دارد. از سوی دیگر شورای شهر در تهران و تعدادی دیگر از کلان شهرها در اختیار اصلاح طلبان است. این طیف فراکسیون امید مجلس را نیز در اختیار دارد.

اما با اینحال اصلاح طلبان با بی اخلاقی و با توهین به شعور مردم از پاسخگویی فرار کرده و با سیاه نمایی وضعیت کشور، نسخه علاج مشکلات کشور را رفع حصر جا می‌زنند.

نکته قابل تأمل اینجاست که حجتی کرمانی، مدعی است که نظام مبتلا به سرطان است و حصر سران فتنه نیز اقدامی کودکانه است و با رفع حصر مشکلات کشور رفع می‌شود!

این در حالی است که سران فتنه با ادعای تقلب در انتخابات و پدید آوردن حوادث و ناآرامی‌های پس از انتخابات جرم بزرگی مرتکب شده و روزی باید در دادگاه محاکمه شوند، ولیکن موارد برشمرده‌شده، هیچکدام دلیل حصر این افراد نیست. حصر سران فتنه در بهمن ۸۹- ۲۰ ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸- رخ داد. دلیل اصلی حصر نیز این بود که آمریکا و شرکای اروپایی با پادویی برخی سران مرتجع در منطقه در پی آن بودند تا پس از شکست کودتای مخملی، با انحراف بیداری اسلامی در منطقه، ایران را درگیر یک جنگ فرسایشی در داخل کرده و سرنوشتی شبیه عراق و سوریه طی سال‌های اخیر را برای ایران رقم بزنند. اما این توطئه بزرگ و نقشه شوم با اقدام هوشمندانه نظام و بصیرت آحاد مردم کشورمان ناکام ماند.

جالب اینجاست که حجتی کرمانی هنوز نمی‌داند که راه پیشرفت کشور، یقین به وعده الهی و مجاهدت خستگی ناپذیر و شبانه روزی و اعتماد به نیروهای جوان و نخبه و انقلابی و عدم اعتماد به دشمن است، نه وحدت با مارکسیست‌ها و توده‌ای‌ها.

** صفایی فراهانی: فرار مغزها در دوره شاه نزدیک به صفر بود!

«محسن صفایی فراهانی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق با سیاه نمایی وضعیت کشور و مطرح کردن این ادعا که اقتصاد ایران فلج شده است!، گفت: «چند سال است که بحث افرادی که دوپاسپورته هستند، در ایران مطرح است و با این افراد مثل جذامی‌ها برخورد می‌شود! چرا هیچ‌وقت روی این اقدامات دفعی تمرکز نمی‌شود؟».

وی افزود: «هیچ مسئولی به این فکر نمی‌کند که چطور تا سال ۵۶ اکثریت دانشجویانی که فارغ‌التحصیل خارج از کشور بودند به کشور باز می‌گشتند. بر اساس آمارهای بین‌المللی مهاجرت از ایران در سال‌های ۵۴-۱۳۴۴ نزدیک به صفر بوده است...امروز شاهد فرار سرمایه و فرار مغزها به صورت خیلی جدی هستیم؛ یعنی آمارها بسیار نگران‌کننده شده است. گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهند که در میان ۹۱ کشور، ایران رتبه اول از نظر فرار مغزها را دارد».

صفایی فراهانی در ادامه گفت: «علت ممانعت از تصویب لوایح مرتبط با پول‌شویی، وجود حجم پول‌های کثیف در کشور است. نزدیک به ۱۰ سال است که دنبال تصویب قانون پول‌شویی در ایران هستند. بعضی از قوانین هم تصویب شده است. برخی کنوانسیون‌ها را ایران نپذیرفت؛ چون حجم اقتصاد زیرزمینی در کشور بیش از آن است که اجازه دهد این قوانین تصویب و اجرائی شود...واقعیت، حجم اقتصاد زیرزمینی و مبادله پول‌های بدون سند است که با اجرائی‌شدن قانون پول‌شویی، نقل‌وانتقال این پول‌های کثیف مشکل می‌شود و سرنخ این منابع مالی همه درونی است.»

 وی در پاسخ به این سؤال که «یعنی به آن حلقه بسته بازمی‌گردیم؟» گفت: «وقتی فضای دسترسی محدود می‌شود، گردش منابع بزرگ مالی همه در آن فضا انجام می‌شود، اقتصادهای با دسترسی محدود با الیگارشی خاص این مشکلات را به همراه می‌آورد».

صفایی فراهانی همچنین در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما دولت ابزار لازم برای پول‌شویی را در اختیار دارد؟» گفت: «خیر».

در رد ادعای صفایی فراهانی درباره آمار فرار مغزها در رژیم پهلوی همین بس که، طبق مستندات موجود طی سالهای ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۲ شمسی حدود سی هزار نفر برای ادامه تحصیل از کشور خارج شدند و این تعداد از کل دانشجویان داخل کشور بیشتر بود. این تعداد در سالهای پایانی رژیم پهلوی از مرز صدهزار نفر هم گذشت.

صفایی فراهانی رویکرد عدم بکارگیری افراد دوتابعیتی در مراکز حساس را زیر سؤال برده و این رویکرد را خسارت آمیز جا زده است. این در حالی است که تنها در یک نمونه، «کاوه مدنی» معاون ایرانی-انگلیسی سازمان محیط زیست در دولت روحانی بود که چندی پیش از ایران فرار کرد. اتهام اصلی وی، فعالیت در یک شبکه بزرگ جاسوسی در پوشش محیط زیست بود. کاوه مدنی با سوءاستفاده از موقعیت، راه نفوذ شبکه دشمن به مراکز مهم برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات و همچنین انهدام مناطق روستایی و دادن آدرس‌های غلط در زمینه مصرف آب در کشور را گشود.

لازم به ذکر است که صفایی فراهانی در ادعایی سراسر کذب که پیش از این نیز توسط ظریف- آن هم بدون هیچ سندی- مطرح شده بود، علت مخالفت با لوایح مرتبط با FATF را آلودگی مخالفان به پولشویی گسترده نامیده است. لازم و ضروری است که مراجع ذیربط، به اتهام زنی صفایی فراهانی و روزنامه شرق ورود کنند.

** آزادی نفتکش ایرانی با توان سخت افزاری و رویکرد نظامی ایران ارتباطی ندارد!

«جاوید قربان اوغلی» دیپلمات پیشین و از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه ایران با اشاره به موضوع توقیف نفتکش ایرانی گفت: «اگر قرار بود توان سخت افزاری و رویکرد نظامی صرف به کمک این ماجرا بیاید که باید گفت ایران بلافاصله بعد از توقیف نفتکش ایرانی به توقیف یک نفتکش بریتانیایی اقدام کرد (هرچند که دلیل این اقدام ایران اغماض نکردن در برابر عدم رعایت قوانین تردد دریایی کشتی‌های خارجی بود) و اگر صرف این اقدام پاسخ مؤثر و بازدارنده‌ای در برابر اقدام انگلیس بود که آزادسازی کشتی ایرانی ۴۰ روز طول نمی‌کشید اما این طور نبود. در این ۴۰ روز دیپلماسی بسیار فشرده‌ای همراه با ارائه منطق و دلایل حقوقی از سوی هیأت دیپلماتیک ایرانی در پشت درهای بسته به جریان افتاد تا در نهایت این ماجرا با کمترین هزینه‌ای به نفع ایران به پایان رسید».

قربان اوغلی در ادامه گفت: «نگاهی به تاریخ چند دهه گذشته جمهوری اسلامی بخوبی نشان داده است که گفت‌وگو تا چه اندازه توانسته دستاوردهای چشمگیری داشته باشد. ایران طی ۷۰ سال گذشته در تمام منازعاتی که وارد شده است در عرصه‌های دیپلماتیک پیروز میدان بوده است...نمونه ابتدایی آن مذاکرات قوام السطنه با استالین پیرامون آذربایجان بود که ایران در این مذاکرات پیروز شد و در نهایت مانع از دست رفتن بخشی از سرزمین ایران شد. دومین مسأله مذاکرات لاهه برای ملی شدن صنعت نفت بود که قدرت منطق مصدق باعث پیروزی ایران در دادگاه بین‌المللی لاهه شد. سومین رویداد هم بعد از جنگ تحمیلی و مذاکرات قطعنامه ۵۹۸ با عراق و چهارمین مورد هم مذاکرات برجام بود که به تأیید تمامی مراجعبی طرف دنیا رسید و همه معتقد بودند دیپلماسی ایران در مقابل بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا پیروز شد».

رسانه‌های دولتی و فعالین اصلاح طلب همچنان در پی مصادره دستاورد مقاومت در موضوع نفتکش ایرانی هستند. اقدامی که پیش از این در سرنگونی پهپاد آمریکایی و سیلی موشکی سپاه به تروریست‌های تکفیری نیز رخ داده بود.

کارنامه دولت خالی است و برجام نیز جز خسارت هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است. به همین خاطر رسانه‌های دولتی و اصلاح طلب در پی مصادره پیروزی‌های مقاومت و دستاوردسازی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    17 3
    عجب شیرتوشیریه اوضاع کشور عزیزمون
    • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      27 7
      عجب خبیثهایی هستند این فتنه‌گران افسادطلب که با گرد و خاک در فضای افکار عمومی جامعه دنبال ایجاد فتنه و سلب آرامش از مردم و کشور هستند
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      19 20
      اصلا شیر تو شیر نیست .با افتخار 40سال از پیروزی انقلاب گذشته .وبه فرمایش حضرت آقا روز به روز بهتر می‌شود و آینده روشن است.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      12 2
      تو دولت که خر تو خره کشور را نمی دونم
    • US ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      5 3
      ابلهان شیر تو شیرش کردن وگرنه عاقلان سر گرم کارهاشون هستن .
    • محمدطاها IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      2 2
      این اصلاحات فقط بلده حرف های قشنگ نه قشنگ بزنه ؟بعدا یادشون میره که چه حرفی زدن ؟
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    63 10
    اصلاح طلبان همان کسانی هستند که برای رسیدن به قدرت مردم را فریب می دهند بعد هم که یک پوشک یا یک سیب زمینی را نمیتوانند مدیریت کنند
    • NL ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      10 0
      سرطان خود اين نون به نرخ روز خور هاي اصلاح طلب هستن
  • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    16 4
    نظام به سرطان مبتلا نیست یک عده بی وجدان خیانت کار به ملت و مملکت سرطان دارند که مثل خوره بجان همه افتاده اند خدا ریشه شان را به حق شهدا از بین ببرد
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    21 26
    راست گفته چون اصلا نخبه ای نداشتیم در کشور که در ان دوران کار یاد بگیرد و هر کسی هم بوده از خارج می اوردیم
  • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    8 2
    بعضی ها خودشان سرطان بی شعوری و بی بصیرتی گرفته اند و برای دیگران نسخه می پیچند که طاغیان وباغیان وفتنه گران را ازاد کنیم تا خوب شویم قوقوسیه اقای سرطان گرفته
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    30 24
    ** صفایی فراهانی: فرار مغزها در دوره شاه نزدیک به صفر بود! اول بفرمایید در آن زمان چه کسی امکان رشد استعدادش فراهم بود تا بتونه در ایران یا جای دیگه مطرح باشه ؟
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    11 2
    ** حجتی کرمانی: نظام مبتلا به سرطان است، با رفع حصر، بیماری رفع می‌شود! لطفا یادت بیاد مناظره خودت رو بعنوان تئوریسین گروه محصور با آیت الله مصباح در تلویزیون ای غده بدخیم .
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    18 5
    ** صفایی فراهانی: فرار مغزها در دوره شاه نزدیک به صفر بود! صد در صد. میدونین چرا؟ روشنه. چون شاه ادم دیکتاتوری بود!همین
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      7 1
      چه ربطی داره، مردم میرفتن تحصیل چون شرایط داخل مساعد بود بر میگشتن وگرنه شمشیر زیر گلوشون نبود، الان هر کی میره بر نمیگرده
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    8 1
    حجتی کرمانی هنوز نمی‌داند که راه پیشرفت کشور، یقین به وعده الهی و مجاهدت خستگی ناپذیر و شبانه روزی و اعتماد به نیروهای جوان و نخبه و انقلابی و عدم اعتماد به دشمن است، نه وحدت با مارکسیست‌ها و توده‌ای‌ها
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    6 1
    صفایی فراهانی در ادعایی سراسر کذب که پیش از این نیز توسط ظریف- آن هم بدون هیچ سندی- مطرح شده بود، علت مخالفت با لوایح مرتبط با FATF را آلودگی مخالفان به پولشویی گسترده نامیده است
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 0
    وقتی فضای دسترسی محدود می‌شود، گردش منابع بزرگ مالی همه در آن فضا انجام می‌شود، اقتصادهای با دسترسی محدود با الیگارشی خاص این مشکلات را به همراه می‌آورد
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    6 0
    حضور افراد دوتابعیتی در مراکز حساس زیر سؤال است
  • ٌص.ا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    16 14
    مهمترین مغز (ابر مغز ) دوران شاه ، امام بزرگوار بود که خود شاه تبعیدش کرده بود. کاش بعضی ها قبل حرف زدن کمی فکر کنن.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 0
    افساد طلبان مبتلا به سرطان هستند.شاید سرطان ظاهری نداشته باشند .سرطان اخلاقی دارند.تودوره بعد از انقلاب اگر فرارمغزها هم باشد .مغزشماهاست .
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 0
    انقدر که این کلام را شنیدم دیگه بالا می آورم استفراق می کنم کلام رفع حصر خسته نمی شوید که هی تکرار می کنید و امابرای هزارمین بار رفع حصر مساوی است با دادگاهی کردن این جنایت کاران و اعدام آنان و دیگر هیچ بنابر این خودتان را زیاد خسته نکنید لطفا دهانتان را ببندیدخاموش باشید
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 0
    سرطان دا باید نابود کرد نه رها کرد با اعدام فتنه گران و منافقان نظام نجات پیدا میکند و شکوفا میشود
  • احمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    23 2
    انشاء الله این غده سرطانی با دومرحله انتخابات درمانی درامسال و1400 درمان قطعی خواهدشد
  • GB ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 0
    بجای رفع حصر که باعث عدم عدالت اجتماعی میشود. اگر انها را محاکمه و با عدالت اعدام کنند این غده ی سرطانی برای همیشه جراحی شده ونیازی به نجویز نسخه ی بی معنای آقای کرمانی ندارد.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 1
    رفع حصر فتنه گران =ایجاد فتنه جدید وخطرناک .که البته دودش به چشم افساد طلبان میرود .ولی مردم را هم درگیر میکند.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    37 2
    اصلاح طلبی یعنی تشنه برای قدرت، خسته برای خدمت و فرع را اصل کردن برای ملت
    • حقجو IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      8 1
      چه تعریف زیبایی از اصلاح طلبی
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    8 1
    افساد طلبان نه حوصله دارند نه لیاقت خدمت.
  • ابراهیم IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    9 3
    زمان شاه مگر مغزی هم بود که فرار کند
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    14 2
    چرا برخی پیر می شوند می خرفتند چرا فکر میکنند ازاد شدند چند ادم خائن قانون شکن مشکل نظام است اخه اینها نمی دانند موسوی در فتنه 88 چه ضربه ای نظام اسلامی زد چه خیانتی به شهدا کرد خداوند در دنیا که خفت وخواری را دچارش کرد در اخرت هم به غذاب دردناکی دچارش کند .
  • سید رضا IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    24 2
    مگه مغزی هم باقی گذاشته بودن؟!!
  • سید رضا IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    14 1
    افساد طلبان ؛ که امیدی به برنده شدن در انتخابات آتی ندارند ، درصددند ؛ با ملتهب کردن جامعه ، از آب گل آلود ماهی بگیرند !!
  • FR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    3 1
    خب حالا این دوتا تحفه مثلا از حصر دربیان چه ....میتونن بکنند
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 1
    جای تعجب داره افراد مؤمن وانقلابی می گیرند زندان می کنند. ولی این خیانت کاران.. وستون پنجم دشمن آزادند وهر اراجیف.وخزبعلاتی به هم می با فند. طلب کار نظام ومردم هم هستند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    3 1
    اونی که دچار سرطانه، جریان اصلاحاته
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    6 2
    سران فتنه باید اعدام بشن
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 1
    مرگ بر منافق
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    8 1
    هروقت کشور از وجود فتنه گران پاک شد، سرطان از بین می رود
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 1
    اصلاح طلبان سلطنت طلب و غرب پرست
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 2
    فقط و فقط با نابودی اصلاح طلبان مشکل مملکت حل خواهد شد
  • ES ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    2 5
    امار واقعی نشان میدهد که وضعیت اقتصادی، رفاهی، علمی و امنیتی در ایران بطور متوسط در رده ۲۶ جهان است. ولی فرار مردم و نارضایتی در این کشور در حدود رتبه ۴ است. اگر کمی ازادی قانونی اجتماعی نظیر ازادی حجاب و شفافیت نسبی اقتصادی وجود داشت مردم و متخصصان به هیج وجه به خارج از ایران فرار نمیکردند. و دقیقا این همان چیزیست که دو سه کشور دشمن ایران از ان میترسند..
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      2 5
      مگر کسی الان از کره جنوبی یا ژاپن می ترسد؟ شده اند تعدادی برده. یا مگر کسی از ایران عصر پهلوی می ترسید؟ خاکش را هم اشغال می کردند و کسی جرات اعتراض نداشت. آنچه سبب شده غربیها از ما بترسند دقیقا همین ایدئولوژی و اعتقادی است برایشان از هزار بمب اتم ترسناکتر و خطرناکتر است و شما اتفاقا می خواهید همین نباشد. آن حضراتی هم که مغزشان فرنگی شده است برای چه در ایران بمانند؟ بروند همان جایی که اربابهایشان نازشان کنند. بروند برده همان سرمایه داری دلخواهشان شوند. کسی که اگر هر روز صبح ویسکی نخورد و یا تحمل یک روسری را ندارد برای نگهش داریم؟ ما هم امثال شهید شهریاری و احمدی روشن و طهرانی مقدم را داریم. همین برایمان کافیست.
  • مجید US ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 1
    احتمالا منظور صفایی فراوانی از فرار مغزها اختلاسگران و دزدان اصلاح طلبی است که با دلار جهانگیری دزدی کردند و دارن فرار می کنند
  • حسن IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    3 1
    اون صد هزار نفری که دانشجو خارج بودن قبل از انقلاب بورس دولتی بودن و الزام به بازگشت به کشور داشتند. البته سطح دانش الان بیشتر شده ولی به نظر میاد قبل از انقلاب برای صنعت و تخصص های مختلف برنامه ریزی و حساب و کتاب خوبی بوده. از جمله نقشه راه صنعت الکترونیک که توسط شرکت پارس نوشته شده بود
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 0
    سلام. این حجتی همیشه مرا به یاد تقی زاده معرف می اندازد. حتما یکب از مغزهایی که زمان طاغوت فرار نکرد همین صفایی فراهانی است.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 0
    جراحی برای خارج کردن تومور سرطانی با اعدام سران فتنه ضروری است
  • DE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 0
    اصلاح طلبچی = کاسبان حصر/کاسبان حصر=اصلاح طلبچی .یک مشت دلال و واسطه گر و سوداگر و کاسب رفتند داخل سیا-ست شدند اصلاح طلبچی
  • DE ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 2
    صفایی فراهانی: فرار مغزها در دوره شاه نزدیک به صفر بود!//واکنون آی کیوی افرادی نظیر شما نزدیک به صفر است.
  • محمد IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    1 0
    غده سرطانی قسمت غربگرای اصلاح طلبان هستند که باید کنده و دور انداخته شوند
  • امانی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    1 0
    با ادعاهای آقاین صفایی فراهانی وحجتی کرمانی اگر کسی کمی درایت وهوشمندی داشته باشه در خواهد یافت که این بلندگوهای اصلاح طلبان وخود جملگی این طیف چیزی را جزحقارت پنداشتن ایرانی مسلمان وغیر وبزک کردن غرب در نظر ندارند در حقیقت وواقعیت این طبقه ستون پنجم غرب بسرکردگی امریکا در کشور ما هستند وجالبتر این هست که اکثر قریب باتفاق اصلاح طلبان وحامیانشان جملگی از طبقات ثروتمند ومرفه بی درد جامعه هستند که با وجود 3دولت هاشمی رفسنجانی وخاتمی واکنون روحانی وطیف نمایندگان متاسفانه منتخب مردم اجازه صدور قوانین ضد سرمایه داری را نمیدهند وبا لابی های گسترده در سطوح تصمیم گیری از اجرای قوانینی همچون از کجا آورده ای وافشای حقوقهای مدیران از حنس خودشان جلوگیری میکنند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 2
    اتفاقا زمان شاه فرار مغز ها به علت فقدان بسیاری زمینه ها برای فعالیت بیشتر بود و مهاجرت بسیار آسان بود منتهی دلایل فرار مغزها با حالا فرق می کرد.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 3
    زمان شاه اگه کسی اختراعی و اکتشافی می کرد یا کنجکاوی در مسائل علمی و غیرو یا رکوردی میزد یا نابغه از آب در می آمد اول از همه از ترس حسادت و رقابت و دشمنی اطرافیان می بایست نگران امنیت جانی و روانی خودش می بود یک مراجعه ایی به گذشته بفرمایید و به بلاهایی که سر این افراد می اوردند، بکنید به عمق فاجعه پی می برید البته در دوره های بعد اون هم نخبه آزاری به شکل دیگری ادامه یافت و پدیده فرار مغزها ادامه یافت.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    3 0
    اصلاح. طلبان در خدمت کد خدا.منفل کننده.اقتدار داخلی.موجه جلوه دهنده.اقدامات دشمن..٫
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 0
    خدا لعنت کنه این فتنه گران خائن رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس