«ایرانی بپوش»|بزرگترین مصرف‌کننده چادر مشکی جهان فقط یک کارخانه دارد

عضو هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی با بیان این که سالانه ۷۰ تا ۸۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی در کشور مصرف می شود گفت: تنها یک کارخانه در کشور داریم که پارچه چادر مشکی تولید می کند و می تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز بازار را تامین کند.

به گزارش مشرق، علیرضا حائری با بیان این که ایران بزرگترین مصرف کننده پارچه چادر مشکی در جهان است افزود: هم اکنون سالانه 70 تا 80 میلیون متر پارچه چادر مشکی در کشور مصرف می شود.

وی اظهارداشت: اکنون تنها یک کارخانه در کشور وجود دارد که پارچه چادر مشکی را مطابق استاندارد، میل و سلیقه بازار تولید می کند.

بیشتر بخوانید:

عضو هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی گفت: این کارخانه از دو سال قبل در کشور راه اندازی و ظرفیت تولید نهایی این مجموعه 10 میلیون متر در سال است.

وی در ادامه افزود: اگر این کارخانه با ظرفیت کامل تولید کند می تواند 10 تا 15 درصد نیاز بازار داخلی را تامین کند.

حائری بیان داشت: امسال پیش بینی می شود تولید پارچه چادر مشکی در کشور به ظرفیت هشت میلیون متر برسد که با این وجود 10 تا 12 درصد نیاز مملکت از محل تولیدات داخلی و بقیه از محل واردات تامین خواهد شد.

وی گفت: بطورکلی با توجه به برنامه ریزی های صورگرفته به احتمال زیاد تولید این مجموعه در سال آینده به ظرفیت 10 میلیون متر خواهد رسید.

عضو هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی افزود: سال های گذشته تلاش تعدادی از کارخانجات نساجی فعال در زمینه تولید پارچه های سبک مثل تترون و مانتوی این بود که پارچه چادری تولید کنند و مقداری هم تولید کردند بواسطه اینکه طراحی و انتخاب ماشین آلات خط تولید این مجموعه ها مخصوص چادر مشکی نبود بنابراین خیلی موفق نبودند و بازار هم این تولیدات را پسند نکرد و به تدریج کنار رفتند.

وی در ادامه یادآورشد: کارخانه ای که هم اکنون در شهرکرد مشغول فعالیت است خط تولید، بافت، رنگرزی، چاپ و تکمیل این واحد مطابق با استانداردهای تولید پارچه چادر مشکی در جهان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    23 0
    عادت کردیم به دلالی و واردات
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    5 0
    چرا ؟؟؟!!!
  • پسرخاله IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    3 0
    بعضی جا ها چادر اجباریه! وارد کننده ش کیه که اینقدر هواشو دارن؟
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    3 0
    ایران که دولت ندارد کارخانه چادر را در ایران راه بیندازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس