محمدمهدی زاهدی

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از واگذاری اردوگاه شهید باهنر تهران ‌به قیمت ۴ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: برآورد ما این است که این اردوگاه حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان قیمت دارد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی زاهدی اظهار داشت: ما در کمیسیون آموزش مجلس هر جا که احساس کنیم فسادی در سیستم آموزش و پرورش و یا آموزش عالی وجود دارد دنبال کرده و تلاش می‌کنیم که آن را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه بحث صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه از جمله همین پیگیری‌های ما در کمیسیون آموزش مجلس بود گفت: این مسئله را تا آخر دنبال کردیم و همه شاهد نتیجه و محاکمات آن هستیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته واگذاری اردوگاه شهید باهنر تهران را به یک شرکت دولتی به قیمت 4 هزار میلیارد تومان داشتیم افزود: برآورد ما این است که این اردوگاه حداقل 30 هزار میلیارد تومان قیمت دارد.

وی با بیان اینکه در این قرارداد آمده که اگر آموزش و پرورش تا دو سال بدهی خود را نپردازد این اردوگاه به تملک آن شرکت در می‌آید گفت: اگر آموزش و پرورش نتواند بدهی خود را بپردازد چه سرمایه عظیمی از آموزش و پرورش خارج می‌شود و هم یکی از مباحثی است که در حال حاضر در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دنبال می‌شود.

زاهدی با اشاره به اینکه بحث اموال و دارایی‌های متعلق به بنیاد آرشام سابق و یا بنیاد قدس فعلی مسئله دیگری است که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی است افزود: احساس ما در کمیسیون آموزش مجلس این است که از این اموال و دارایی‌ها به خوبی حفظ و حراست نشده است.

وی با یادآوری اینکه بنا به مصوبه شورای انقلاب که ابتدای انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و کار مجلس را می‌کرد دارای‌های متعلق به بنیاد قدس باید کلا در اختیار آموزش و پرورش باشد گفت: این درحالی است که در شرایط فعلی باید متولی اصلی این دارایی‌ها آموزش و پرورش باشد که نیست.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسائل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شده و در مرحله جمع‌بندی است و باید به صحن مجلس برود گفت: در صورت تایید در مجلس برای برخورد با عواملی که این وضع را به وجود آورده‌اند و همچنین برای برگرداندن این اموال به دامان وزارت آموزش و پرورش به قوه قضائیه فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه حقوقی در حال جمع‌بندی نهایی بررسی‌های کمیسیون آموزش مجلس است افزود: برای ما خیلی مهم نیست که در شورای آموزش و پرورش استان کرمان چه اتفاقی می‌افتد.

زاهدی با اشاره به اینکه ما یک رسالت ملی و یک رسالت استانی داریم و بحث بنیاد آرشام بحث ملی است و ربطی به استان کرمان ندارد بیان کرد: ما به وظیفه خود عمل کرده و استان هم کار خود را انجام می‌دهد و ما قسم خورده‌ایم که منافع ملی را حفظ کرده و نمی‌توانیم به دنبال حفظ منافع فرد، گروه و جریانی باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    10 0
    چرا باید اونجا به فروش بره ؟؟؟؟ اجاره داده بشه .
  • NL ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    6 0
    اصلاحات و اعتدال یکپارچه فساد و رذالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس