کد خبر 983672
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
.

بهترین راه برای خرید کتاب های کمک درسی چیست؟ با ما همراه باشید تا به شما در خرید بهترین منابع کمک کنیم.

بگذارید از یک تجربۀ تقریبا مشترک بین همه مان حرف بزنم. تجربۀ کنکور یا پشت کنکوری بودن و چالش‌های هر روزۀ آن!

تصور کنید صبح یک روز تابستانی است؛ از خواب بیدار می‌شوید. در حال صبحانه خوردن تلویزیون را روشن می‌کنید و متاسفانه یا خوشبختانه اسم کنکور به گوشتان می‌خورد.

لقمه در دهانتان می‌ماند باز هم با صدای پرحرارت مجری که بهتان پیشنهاد می‌دهد فلان مجموعۀ کتاب را برای نفر اول شدن بخرید وسوسه می‌شوید. بالاخره هم لقمه‌تان را قورت می‌دهید و با خودتان می‌گویید: خب همین‌ را می‌خرم. صندلی دانشگاهم مال من است.

چند دقیقه بعد دوستتان زنگ می‌زند و از یک کتاب دیگر حرف می‌زند. فردا معلمتان از یک چیز دیگر، و پس فردا دختر همسایه از ناشر و سایت و بانک کتابی دیگر. همین‌طور زمان می‌گذرد و شما هر لحظه با پیشنهاد جدیدی روبرو می‌شوید.

بالاخره باید چه کار کنید؟ کدام‌ یک درست می‌گویند؟

زمان کم است و فرصت برای تست روش‌های مختلف ندارید، پس در این مقاله همراه ما باشید، تا شما را با راه ‌و روش انتخاب بهترین راه‌های موفقیت در کنکور آشنا کنیم.

بهترین راه خرید کتاب‌های کمک درسی چیست؟

چند راه معمول برای خریدن منابع کمک ‌درسی وجود دارد؛ اولین راه مراجعه به کتاب‌فروشی‌هاست که در گذشته برای ما خیلی متداول و دوست‌داشتنی بود. اما حالا؟ راستش همۀ ما واقعاً از ترافیک و سر وصدای ماشین‌ها و شلوغی بیزاریم. تازه وقتی هم به کتاب‌فروشی دلخواهمان رسیدیم ممکن است کتاب و نشری که می‌خواهیم موجود نباشد یا آنقدر متنوع نباشد که بتوانیم انواع کتاب تست و کتاب کارِ‌ نشرهای مختلف را با خیال راحت مقایسه کنیم. 

پس این راه خیلی توصیه نمی‌شود. بهتر است به سراغ راه دوم و فروشگاه‌های اینترنتی بروید و ازآنجا کتاب‌های تست و کمک درسی را بخرید تا این همه زحمت و مشقت به خودتان ندهید و کتاب‌ها خودشان به سوی شما رهسپار شوند.

 اما اینجا هم یک سوال اساسی پیش می‌آید: کدام فروشگاه؟

یک بانک کتاب خوب، یک بهشت قطعی‌

حالا که اگر به سراغ یک فروشگاه هم برویم، بیشتر در حال تبلیغ یک نشر است و نه فروش متنوع و درست. پس بیایید بررسی کنیم که یک بانک کتاب خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

جامع بودن

یک فروشگاه خوب تنوع خوبی از کتاب‌ها و نشرهای مختلف دارد. از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد، از کتاب‌های تست گرفته تا کتب تمرین و شب امتحان و حتی لوح‌های فشرده آموزشی.

اگر چنین فروشگاهی را پیدا کردید، از دستش ندهید چون شما را از شر سفارش به هزارتا سایت و این در و آن در زدن نجات می‌دهد و شما با خیال راحت می‌توانید حتی کتاب‌های کل سه سال آماده شدن برای کنکور را یک‌جا بخرید و دلتان را قرص کنید.

تنوع محصولات

پیش‌تر هم دربارۀ این موضوع حرف زدیم. یک سوال مهم همیشه برای خرید کتاب کمک درسی ذهن ما را قلقلک می‌دهد: کدام نشر؟ یک فروشگاه خوب باید بتواند محصولات چندین نشر را به طور مداوم در اختیار کاربران بگذارد و امکان این که به راحتی بتوانند بین کتاب ها مقایسه کنند را به آن‌ها بدهد.

 برای مثال در بخش فروش کتاب فروشگاه دانش لند می‌توانیم این موضوع را به وضوح ببینیم. این فروشگاه با چندین نشر از گاج و خیلی سبز گرفته تا نشر خوشخوان و حتی سازمان سنجش و چندین ناشر دیگر همکاری می‌کند تا بتواند تنوع بسیاری از محصولات را ارائه دهد.

دسته‌بندی مناسب محصولات

به نظرم این هم یکی از ویژگی‌های خوب هر فروشگاهی، مخصوصا فروشگاه‌های کتاب‌ است. این که یک فروشگاه بتواند به طور منظم و با دسته‌بندی دقیق محصولاتش را به شما معرفی کند می‌تواند شما را از ساعت‌ها خون دل خوردن نجات دهد و کمکتان کند تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

بیایید به سراغ یک نمونۀ خوب برویم. دسته بندی کتاب های کمک درسی فروشگاه دانش لند را ببینید. همه چیز درست و دقیق به شما ارائه شده و شما هیچ وقت در آن گم نمی‌شوید.

ارسال سریع و ارزان به سراسر کشور

تا به حال شده که روزها و هفته‌ها منتظر بستۀ پستی‌تان باشید؟ خیلی وضعیت سختی است. مخصوصا اگر کنکوری باشید و هر لحظه استرس اینکه چرا نمی‌توانید شروع کنید گریبان‌تان را بگیرد. پس  فروشگاه و بانک کتابی را انتخاب کنید که از این لحاظ هم مطمئن باشد.

تخفیف

من خودم هم همین اواخر کنکوری بوده‌ام. قیمت کاغذ و کتاب روز به روز و هی لحظه به لحظه بالاتر می‌رود و با هر تجدید چاپی شما مجبورید مقداری بیشتر پول به پای کتاب‌ها بریزید. متاسفانه در مقطع دبیرستان هم، به خاطر تغییر نظام و محتوای کتب درسی، نمی‌توان از منابع دست دوم استفاده کرد.

پس بهترین راه برای دانش‌آموزان تخفیف گرفتن است. ولی از چه کسی؟ نشرها معمولا قیمت ثابتی برای کتاب‌هایشان در نظر می‌گیرند واگر بنا به تخفیف هم باشد فقط درصد کمی است و آن هم روی محصولات خودشان.

اما برای مثال فروشگاه دانش‌لند، طبق قراردادی که با ناشران دارد برای همۀ کتاب‌هایش تخفیف خوبی در نظر گرفته که نمی‌توان از آن چشم پوشاند.

یک نمونه

در بین صحبت‌هایم شما را چند باری به یک فروشگاه اینترنتی یعنی دانش لند ارجاع دادم. در اینجا لازم می‌دانم که تاکید کنم این فروشگاه یک مرجع قابل اطمینان است برای اینکه شما بتوانید قدم‌های مسیر تحصیلایتان را با خیال راحت بردارید.

این سایت علاوه بر ارائه کتب آموزشی در هر مقطع و رشته‌ای کتاب های دانشگاهی را هم با همان کیفیت عرضه می‌کند.

سخن آخر

این که شما در کجای مسیر تحصلی‌تان هستید زیاد فرقی نمی‌کند. اگر شما در این راه منابع درست و قابل اعتمادی را انتخاب کنید و  با اراده و اعتماد به نفس به تلاشتان ادامه دهید، آنچه را می‌خواهید حتما به دست می‌آورید. با آرزوی موفقیت برای همۀ شما.

محتوای تبلیغاتی

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس