ظریف: آمریکا چیزی برای ارائه در مذاکره ندارد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آبراه خلیج فارس باریک است و افزایش حضور کشتی‌های خارجی در این منطقه، ایمنی و امنیت را کاهش خواهد داد.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی که به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است در مصاحبه با شبکه الجزیره تاکید کرد: ایالات متحده خلیج فارس را به یک منطقه آماده اشتعال و آتش گرفتن تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

گزارش توییتری ظریف از سفر به دوحه

وی در ادامه تصریح کرد: آبراه خلیج فارس باریک است و افزایش حضور کشتی‌های خارجی در این منطقه، ایمنی و امنیت را کاهش خواهد داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت: منطقه آماده اشتعال و احتراق است چرا که آمریکا و متحدانش در حال روانه کردن سیلی از تسلیحات در این منطقه هستند.

ظریف پیش از این و در دیدار با محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر نیز گفته بود: ائتلاف‌های نظامی از پیش شکست خورده‌اند و نیروهای بیگانه موجبات ناامنی منطقه را فراهم می‌آورند.

وزیر خارجه ایران امنیت خلیج فارس را مسئولیت کشورهای همین منطقه دانست و نه نیروهای خارجی و بر مسئولیت ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    0 0
    ظریف بذار بیان تا امنیت اسرائیل و سعودی و بحرین و امارات و... کاهش پیدا کنه. بذار بیان تا بعدش یه جوری بشه که در کف خلیج فارس موزه عبرت ایجاد بشه
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    0 0
    لعنت بركساني كه با ايجاد ناامني پاي نيروهاي خارجي را باز كردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس