کد خبر 983469
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
آرژانتین

روز گذشته انتخابات مقدماتیِ ریاست جمهوری در آرژانتین برگزار شد و مطابق پیش‌بینی‌ها مخالفان دولت پیروز این رقابت شدند.

به گزارش مشرق، انتخابات مقدماتی در آرژانتین جنبه سمبلیک دارد و به نوعی یک نظرسنجی رسمی برای انتخابات اصلی محسوب می‌شود که دو ماه دیگر در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برتری بزرگ روحانی نسبت به تمام رؤسای جمهور ایران چیست؟

در انتخابات دیروز، ائتلاف «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور کنونی آرژانتین که در سال‌های اخیر مجری سیاست‌های اقتصادی راست‌گرایانه افراطی بوده، شکست را پذیرا شد تا گمانه‌ها به شکست نهایی نئولیبرال‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه اکتبر تقویت شود.

سوی دیگر رقابت دیروز، «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور اسبق و «آلبرتو فرناندز» بودند که موفق به کسب حدود ۴۷ درصد آراء در مقابل ۳۲ درصد آرای ائتلاف دولت شدند.

دولت ماکری طی سال‌های گذشته با استقراض و اجرای سیاست ابلاغ شده از سوی صندوق بین‌المللی پول و به رغم کاهش روزافزون خدمات اجتماعی موفق به ایجاد ثبات در آرژانتین نشد و اقتصاد این کشور از شعله‌های تورم شدید رهایی نیافت. همچنین ارزش پول ملی این کشور طی این دوره به یک سوم کاهش یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    1 0
    ایران مهد لیبرال سرمایه داری است. برای اثبات حرفم هم کافیه دقت کنید در کشوری که تحریمه آخرین مدل ماشین ها واردات میشه در حالی که داروها روزبه روز گرانتر میشن و کمیابترو صد البته با کاهش ارزش دلار در بازار داخلی خبری از ارزانی کالاها حتی تولیدات صددرصد داخلی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس