کد خبر 983321
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
ماهی

حکایت دردناک جان دادن ماهیان در آبگیرهای جنوب کشور تمامی ندارد: ماهیانی که در پی سم‌ریزی سودجویان جان خود را از دست داده و به خوراکی مسموم در سفره هموطنان تبدیل می‌شوند.

به گزارش مشرق، متاسفانه امسال هم مثل سال‌های اخیر با آغاز فصل گرما، متخلفان، بساط سودجویی را بر تالاب‌ها، روها و نهرهای جنوبی کشور گسترده‌اند: قتل عام ماهیان با استفاده از سموم و شوک الکتریکی.

اما صید ماهی با استفاده از سموم خطرناک مورد استفاده برای دفع آفات در سال جاری به اوج خود رسیده است. سمومی که طی چند دقیقه پس از ورود به آب، جان همه آبزیان را گرفته و حتی آب را زلال می‌کنند. اما قربانیان این سم‌ریزی فقط آبزیان تالاب نیستند: این ماهیان که توسط سودجویان برای عرضه به متقاضیان به بازار منتقل می‌شوند تهدیدی جدی برای سلامت مصرف‌کنندگان به حساب می‌آیند.

جانورانی چون کفتار، روباه، رودک و پرندگان شکاری که از ماهیان مسموم باقی‌مانده در تالاب تغذیه می‌کنند دیگر قربانیان این سودجویی غیرانسانی را تشکیل می‌دهند.

در ادامه تصاویری از جان دادن ماهیان در آبگیرهای مسموم دشت آزادگان را مشاهده می‌کنید؛ ماهیانی که در سایه بی‌توجهی سازمان حفاظت محیط زیست به تخلفاتی از این دست، جان خود را از دست داده و به خوراکی مسموم برای هموطنان تبدیل می‌شوند:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس