25 سال پیش، شاید کسی فکر نمی کرد، روزی برسد کودکان هم تلفن همراه دست بگیرند و یک شماره اختصاصی داشته باشند. یا اصلا کسی تصور این را نداشت که تلفن همراه به عضو جدایی ناپذیر زندگی مردم ایران تبدیل شود. اما حالا ربع قرن از عرضه اولین سیم کارت های تلفن همراه گذشته و امروز 19 مرداد تلفن همراه در ایران 25 ساله شد.

بیست و پنج سال پیش  در چنین روزی بود که با واگذاری 4 سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران رسما آغاز شد.

بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور، در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد. با طولانی شدن روند ثبت نام تا اواسط سال 1374 در مجموع 9947 نفر برای دریافت سیم‌کارت ثبت نام کردند و در شهریور همان سال واگذاری آغاز شد و شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد.

خصوصی‌سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال ۱۳۸۶، به همراه اول تغییر نام داد و شعار هیچکس تنها نیست را تبدیل به شعار تجاری خود کرد.

با جدی شدن خصوصی‌سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال ۱۳۸۶، به همراه اول تغییر نام داد و شعار هیچکس تنها نیست را تبدیل به شعار تجاری خود کرد.
تعداد تلفن‌های فعال به 15907 شماره افزایش یافت و علاوه بر تهران، شهرهای مشهد، اهواز، تبریز، اصفهان و شیراز نیز زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفتند.

همچنین در سال ۱۳۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. شرکت ارتباطات سیار ایران در ۲۸ آذر ۱۳۸۹، پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ میلیون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد. روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد همراه اول در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.

حالا در این سالها صدها هزار سیم کارت واگذار شده است. شرکت های متفاوتی هم در این سالهای به ارائه دهندگان سیم کارت در ایران اضافه شده اند. اما در بازار رقابتی این سالها، وضعیت همراه اول متفاوت است. این شرکت با بیش از  ۱۰۰ میلیون سیم کارت واگذار شده در تمامی شهرهای کشور بیش از ۹۷ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. ضریب نفوذ اپراتور اول بالای 90 درصد است.

اگرچه همراه اول قدیمی ترین اپراتور در ایران است ، اما در سالهای اخیر نشان داده است که تلاش کرده همواره خود را با پیشرفت و نیازهای روز انطباق دهد و خدمات جدیدی برای مخاطبین خود در دست داشته باشد. همراه اول در سالهای اخیر توانسته رتبه اول در منطقه خاورمیانه را نیز کسب کند. همچنین این شرکت در سالهای اخیر و با سرمایه گذاری های کلانی که در این مدت داشته، توانسته سطح زیادی از کشور را زیر پوشش شبکه خود ببرد. همراه اول در سالهای اخیر نشان داده است که جدیدترین رویکرد را در تحول دیجیتال به عنوان چشم انداز در نظر گرفته و برای تحقق این چشم انداز، برنامه ای پنج ساله نوشته است.

محتوای تبلیغاتی

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس