پرچم نمایه اسرائیل

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد انفعال ترامپ در مقابل قدرت‌نمایی ایران، موجب نگرانی و ناامیدی اسرائیل شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه ‌هاآرتص نوشت: چند دستگی میان ائتلاف منطقه‌ای آمریکا علیه ایران مشهود است؛ به‌گونه‌ای که اکنون نمی‌توان از «انسجام» در سیاست ترامپ سخن گفت و کاملاً واضح است که رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص موضوع ایران دچاراشتباه فاحشی شده است.

بیشتر بخوانید:


ترامپ می‌۲۰۱۸  از توافق هسته‌ای خارج شد و پس از آن فشارهای اقتصادی را افزایش داد و شرکت‌هایی را که با ایران همکاری کنند تهدید کرد. این اقدامات با هدف کشاندن ایرانی‌ها به میز مذاکره و تحمیل شروط جدید به آنها بود اما ایران با وجود همه این شرایط عقب‌نشینی نکرد.


«ایران با حمله به منافع نفتی برخی کشورهای خلیج ‌فارس و در اصل آمریکا، به فشارها پاسخ داد و علی‌رغم اینکه برخی مسئولان نزدیک به  ترامپ به‌خصوص جان بولتون در پی تغییر نظام در ایران بودند و پیش‌بینی می‌شد به یک جنگ منتهی شود اما این برنامه‌ای نبود که‌ ترامپ در سر داشته باشد. او از پاسخ نظامی ‌به انهدام پهپاد آمریکایی هم امتناع کرد».


امتناع ترامپ از اقدام نظامی‌علیه ایران، موجب شد تا کشورهای عربی خلیج ‌فارس درخصوص سیاست‌های خود در قبال ایران بازنگری کنند که از بین آنها می‌توان به امضای توافق میان گارد ساحلی امارات و ایران در خلال سفر هیئت اماراتی به تهران یا تصمیم ابوظبی برای کاهش نیروهای خود در یمن‌ اشاره کرد.


یقیناً، بدون حمایت نظامی‌امارات، پرواضح است که آرزوهای دولت سعودی برای شکست یمنی‌ها، بر باد خواهد رفت و بخش شمالی یمن نیز همچنان در کنترل انصارالله خواهد ماند و همه اینها خبر بدی برای اسرائیل است؛ چرا که حضور حوثی‌ها در منطقه، انتقال سلاح از ایران به حماس از طریق دریای سرخ را تسهیل خواهد کرد. ایران همچنین می‌تواند از طریق حوثی‌ها کشتیرانی اسرائیل و کشتی‌های جنگی این رژیم را در باب‌المندب تهدید کند.


حمایت ایران از نیروهای یمنی تأسیسات نفتی عربستان سعودی و امارات را در سیبل اهداف پهپادهای یمنی قرار داده و از سوی دیگر فرودگاه‌های سعودی با موشک‌های اسکاد که با کمک حزب‌الله لبنان عملیاتی شده، هدف قرار می‌گیرد.


نتایج اتفاقات اخیر آشکار است؛ امارات از جنگ یمن کنار کشیده و تلاش‌های سعودی‌ها به شکست انجامیده است. ممکن است که ایرانی‌ها پیروزی بزرگی در یمن به دست آورند. تمامی ‌اینها خبرهای بدی برای جریان ضدایرانی محسوب می‌شود.


از ابتدا نیز اقدام علیه ایران آسان به‌نظر نمی‌رسد. اکنون نیز پیچیدگی این اقدامات بیش از پیش شده است، درخصوص موفق‌بودن استراتژی‌ ترامپ ‌تردید وجود دارد. ناامیدی حتی به اسرائیل نیز کشیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    1 0
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید
  • یوسف IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    2 0
    مرگ بر اسراییل ای رژیم غاصب باید از بین برود .مرحبا بر انصارالله و حزب الله
  • بابک ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    1 0
    خدا رو شکر انشاله به زودی پرچمی به نام رژیم اسراییل وجود نداشته باشد و مردمی از اسراییل که بی گناه هستند در کنار مسلمانان که صاحب حقیقی قدس هستند تا زمانی که دست به اسلحه نبرد در آرامش زندگی کنند . وشیاطین اسراییلی هم در زباله دان تاریخ
  • هانی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    1 0
    ایران همیشه جاویدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس