کد خبر 982964
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
ترامپ نمایه

فرانسه برای خود نقش قدرتی فرامنطقه‌ای قائل است و بنابر نقشی که برای خود تعریف کرده، به‌دنبال میانجیگری میان این دو کشور است.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت: 

از نگاه ترامپ، امانوئل مکرون اتوریته لازم برای پیش‌بردن روابط ایران و آمریکا را ندارد؛ به‌عبارتی، پیغام‌های مکرون برای ایران در چارچوب پیشنهادهای اروپا تفسیر می‌شود و ارتباطی به آمریکا ندارد. چنین گزاره‌ای این سوال را مطرح می‌کند که اگر آمریکا چنین نگاهی به فرانسه دارد، چرا مکرون تا این اندازه به این روابط ورود کرده است؟  به این سوال می‌توان به دو صورت پاسخ گفت؛ پاسخ اول مربوط به نقش فرانسه در خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید:

همه ماجراهای ماکرون و ترامپ

فرانسه برای خود نقش قدرتی فرامنطقه‌ای قائل است و بنابر نقشی که برای خود تعریف کرده، به‌دنبال میانجیگری میان این دو کشور است. این نقش به‌نوعی حفظ پرستیژ فرانسه در معادلات بین‌المللی را دنبال می‌کند. این نقش فرانسه چندان موردقبول آمریکا نیست؛

پس طبیعی است که ترامپ به منتقد این نقش فرانسه تبدیل شود. پاسخ دوم به نوع پاسخ ایران به پیشنهادهای فرانسه بازمی‌گردد. ترامپ به‌دنبال دیدار با دکترروحانی در همین سال میلادی است. پاسخ رییس‌جمهوری کشورمان به همتای آمریکایی‌اش از این موضوع حکایت می‌کرد که تا وقتی تحریم‌ها برداشته نشود، از مذاکره خبری نیست. این پاسخ ایران می‌تواند دلیل واکنش تند آمریکا به فرانسه باشد. هرچه هست، پروژه مکرون تاکنون به نتیجه‌ای منجر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس