کد خبر 982710
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
سازمان لیگ

با قرعه‌کشی لیگ مشخص شد که پرسپولیس در ابتدا میزبانی بیشتری نسبت به استقلال تجربه می‌کند.

به گزارش مشرق، پرسپولیس در شروع لیگ میزبانی بیشتری نسبت به استقلال تجربه می‌کند ولی شروع سخت‌تری در انتظارش است و در شش هفته نخست، باید با چهار تیم مدعی بازی کند. گرمای تابستان به ضرر استقلال است و پرسپولیس می‌تواند در هفته پایانی در ورزشگاه آزادی جام را بالای سر ببرد.با برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر، تکلیف تیم‌ها تا حدودی مشخص شد. یکی از داغ‌ترین بحث‌ها در مورد برنامه لیگ، سخت بودن قرعه استقلال و پرسپولیس است. در ادامه بررسی می‌کنیم که قرعه کدام تیم سخت‌تر است.

پرسپولیس میزبان‌تر از استقلال

استقلال و پرسپولیس باید تا پایان لیگ، تعداد میزبانی برابری در ورزشگاه آزادی داشته باشند. اما با قرعه‌کشی لیگ مشخص شد که پرسپولیس در ابتدا میزبانی بیشتری نسبت به استقلال تجربه می‌کند و در نیم‌فصل دوم، تعداد بازی‌های استقلال در ورزشگاه آزادی بیشتر می‌شود. پرسپولیس تا پیش از هفته ششم، فقط یک‌بار در ورزشگاهی غیر از آزادی بازی برگزار می‌کند و چهار مسابقه دیگرش در ورزشگاه آزادی است. دلیل این اتفاق هم این است که پرسپولیس در هفته چهارم روی کاغذ مهمانِ دربی محسوب می‌شود. همچنین این تیم در هفته یازدهم و دوازدهم هم دو میزبانی متوالی را در ورزشگاه آزادی تجربه می‌کند و ازآنجایی‌که هفته پایانی هم مهمان سایپاست، در 5 هفته پایانی نیم‌فصل اول فقط یک‌مرتبه برای انجام مسابقه نیاز به سفر دارد.

شروع سخت پرسپولیس

پرسپولیس در شش هفته نخست باید با چهار تیم مدعی بازی کند. هفته دوم کالدرون مهمانِ مصطفی دنیزلی است. هفته چهارم دربی برگزار می‌شود. هفته پنجم پرسپولیس با سپاهان بازی می‌کند و برای هفته ششم و بازی با پدیده هم باید به مشهد سفر کنند.

بیشتر بخوانید:

جنگ دارا و ندار در لیگ برتر ایران

پرسپولیس در تهران قهرمان می‌شود، استقلال در بوشهر!

اگر تعیین قهرمان لیگ به هفته پایانی بکشد، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سایپاست و استقلال کار سخت‌تری دارد تا در بوشهر با شاهین بازی کند.

استقلال با شیب ملایم

همان‌طور که گفته شد شروع سختی در انتظار پرسپولیس است و در شش هفته نخست باید با چهار تیم مدعی بازی کند. اما استقلال در هیچ مقطع از فصل چنین شرایطی را تجربه نمی‌کند و بازی‌هایش با تیم‌های مدعی در طول فصل پخش شده‌اند.

گرما به ضرر استقلال

اگر فرض را بر این بگذاریم که لیگ از اواخر مردادماه شروع می‌شود، پرسپولیس در فصل گرما احتمالاً به هیچ استان گرمسیری سفر نخواهد کرد. اما استقلال در هفته سوم که احتمالاً شهریورماه برگزار می‌شود باید برای بازی با نفت مسجدسلیمان به خوزستان سفر کند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس