بانک - وام بانکی.jpg

بخش قابل‌توجهی از سپرده‌های قرض‌الحسنه خیرخواهانه آحاد مردم در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه کلان و بلندمدت در اختیار مدیران و کارکنان بانک‌ها قرارگرفته است.

 سرویس اقتصاد مشرق - بر اساس قانون عملیات بانکی بدون ربا، منابع قرض‌الحسنه از دو طریق سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز و سپرده قرض‌الحسنه جاری در نظام بانکی تجهیز می‌شوند. در طول سال‌های گذشته، علیرغم نیاز شدید مردم و به‌ویژه جوانان به تسهیلات قرض‌الحسنه، درصد قابل‌توجهی (در برخی از سال‌ها بیش از نیمی) از سپرده‌های قرض‌الحسنه صرف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نشده است.  

بیشتر بخوانید

انحراف بانک‌ها در ارائه تسهیلات قرض الحسنه +جدول

مطابق قانون، بانک‌ها موظفند ۸۰ درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری و ۹۵ درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز خود وام بدهند. در پایان سال ۱۳۹۷ مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری و پس‌انداز بانک‌ها ۲۸۷ هزار میلیارد تومان بود اما مانده تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه بانک‌ها به ۷۸ هزار میلیارد تومان رسید. این رقم نشان می‌دهد بانک‌ها بخش اعظم منابع قرض‌الحسنه خود را وام قرض‌الحسنه نمی‌دهند.

سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری بانک‌ها در پایان سال گذشته نزدیک به ۱۹۳ هزار میلیارد تومان بوده که ۸۰درصد آن معادل ۱۵۴ هزار میلیارد تومان می‌شود.

سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌ها هم در سال گذشته ۹۴ هزار میلیارد تومان بوده که پس از کسر سپرده قانونی منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز و ذخیره نقدینگی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز (مجموعا ۱۵درصد) بانک‌ها باید ۸۰ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کردند.

به عبارت دیگر بانک‌ها می‌توانستند با استفاده از منابع پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه خود بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کنند، اما فقط ۷۸ هزار میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها صرف پرداخت وام قرض‌الحسنه شده و بانک‌ها از پرداخت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مردم خودداری کرده‌اند.

طی سال‌های گذشته تسهیلات قرض‌الحسنه همواره از سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز کمتر بوده است و همانطور که انتظار آن می‌رفت به دلیل قوانین موجود کشور، هیچ مقدار از سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری به تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص داده نشده است. این در حالی است که حجم سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری بیشتر از سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز است.

علاوه بر آن بخش قابل‌توجهی از سپرده‌های قرض‌الحسنه خیرخواهانه آحاد مردم در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه کلان و بلندمدت در اختیار مدیران و کارکنان بانک‌ها قرارگرفته است.

به نظر می‌رسد بانک‌ها بخشی از منابع قرض‌الحسنه خود را صرف پرداخت وام‌های باسود کرده‌اند که خلاف قانون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • حامد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    18 70
    کی می خواین دست از سر این بانک ها بردارید؟ چرا یقه مدیری که وام رو گرفته رو نمی گیرید ؟
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      62 4
      چیه کارمند بانکی؟ وام سنگین با سود کم گرفتی که این طور جوش میزنی؟
    • مهدی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      30 1
      کارمندان اکثر بانک ها برخورد نامناسب با مردم دارند...اکثرا با خودروهای گران قیمت به محل کار می آیند...غالب آنها دارای چند آپارتمان و چندین ملک هستند...من کارمند بانک هستم....خودم هم از این امکانات بهره مند هستم...ولی کاش همه مردم از ریخت و پاش های بانک ها مطلع میشدند....کاش مجلس ورود میکرد....
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    41 2
    اللهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین
  • ناشناس IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    76 0
    تمام مدیران بانکها که ثروت آنچنانی برای خود وخانواده هایشان جمع کرده اند چند خانه ویلا ماشین های لاکچری از کجا آورده اند و کارمند های بانک هم اکثریتشان صاحب سه خانه هستند این قانون از کجا آوردی پس چی شد
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      70 0
      واقعا نیازی به گفتن نیست. احتمالا همه ما یک دوست یا اقوام بانکی داریم. هر جای ایران که سر بزنید کارنندان و به خصوص رییسان بانکها ( حتی در شهرهای کوچک ) وضع مالی بمراتب بهتر از سایر کارمندان دارند. در واقع اصلا قابل مقایسه نیست.
    • ح IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      1 16
      ببین این روزنامه دنبال خوراک هستند و احتمالا وام بلاعوض می خواستند که این اراجیف را نوشته من کارمند بانک هستم و یک خانه دارم ولی معلمین و کارمندان برخی ادارات را می شناسیم که به قول شما چند خانه و... دارند ولی بااین حال خدارا شکر میکنم و بجای بخل و حسد از خدا می خواهم بهترین امکانات در اختیار مردم کشورم باشد و همه ثروتمند باشند
  • يوزارسيف IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 13
    سلام.نبايد به اين آمارها بسنده شود.با توجه به تورم و فشار زندگي كسي ديگر تمايل به افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز ندارد.حساب جاري هم كه از اسم آن پيداست و مثل آب دريا مدام در حال جزر و مد شدن ميباشد منبع قابل اتكايي نمي باشد.دفتر كل بانكها را كه ببينيد متوجه مي شويد بانكها خيلي بيشتر از منابع قرض الحسنه خود تسهيلات در قالب انواع قرض الحسنه خصوصي و تبصره اي پرداخت كرده اند.اين آمارها هم واسه مردم كوچه بازاري خوب هست.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      18 3
      راست میگه! کارمندای بانکها که ازمعلمها هم ضعیف تر هستند ساختمان بانکها هم از مدارس فرسوده تره. ازبس قرض الحسنه دادند دارندورشکست میشوند!
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      10 1
      کارمند. بانکها بجای غذا پول میخورن روزی خواهد رسید تاوان پس خواهند داد
  • ریما IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    85 7
    کارمندان معمولی بانک ها هم در حتی شهرهای خیلی کوچک بعد از 4 و 5 سال کار ملیارد ر می شوند
  • AU ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    16 0
    الان ۳ ساله پولو کشیدم روی سکه و هر وفت لازم میشه اندکی می فروشم خرج می کنم. به این بانک ها اعتمادی نیست
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    41 1
    برخی بانک ها به کارمنداشون وام ۲۰۰ میلیونی مسکن و وام ۱۵۰ میلیونی خودرو و وام ضروری ۱۰۰ میلیون تومانی بااقساط بلند مدت میدهند مدیراشون البته بالاترهم میگیرند
  • حسن IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 44
    باسلام. صرف ارایه گزارش وتشویش اذهان جامعه نه تنها فاقد ارزش خبری است بلکه در رسالت نویسنده ومنتشرکننده آن نیز تردید ایجاد میگردد. آنچه درصورتهای مالی بانکها تحت عنوان تسهیلات قرض الحسنه مشاهده می گردد مربوط به مانده این سرفصل از پیش از سال۹۴ بوده که به مرور درحال تسویه است. ازسال ۹۴کارکنان شبکه بانکی هیچ وامی تحت عقد قرض الحسنه دریافت ننموده اند دقیقا همانگونه که قانون بوده عمل شده . بنابراین شایسته است به نحو مقتضی نسبت به اصلاح خبر اقدام بفرمایید.
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      32 0
      لفظ قلم ننویس صددرصد شما از کارکنان بانکی هستید مگه دروغه که وام ۴درصد میگیرید و خون مردم را با وام های ۲۴درصد میمکید
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      12 0
      آخی چقدر شما مظلومید راست میگه مشرق اصلاحش گفت بنویس کارمندان و رئیسان بانک از گرسنگی دهنشون بو کرده
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      12 0
      درسته وام رو در قالب قرض الحسنه نگرفتن بلکه در قالب قرض الپس نده! نگرفتن
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    25 1
    نه تنها هیچ بانکی وام قرض الحسنه نمیدهد بلکه برای دریافت وام با سود مورد نظر بانک چند ضامن کارمند که باید گواهی کسر از حقوق از اداره مربوطه بیاورند هم داشته باشی که بیشتر ادارات حسب توصیه واحدهای حقوقی خود چنین تضمینی نمی دهند وخلاصه با کلی درد سر ومکافات ومنت گذاشتن و... مبلغی اگر بدهند وچقدر پس بگیرند. کاش کسی این موارد را بررسی دقیق میکرد.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    15 0
    چجوری کارمندای بانک هر کدوم چندتا خونه و زمین و هنوز هیچی نمیشه ماشین زیر پاشونه،از کجا میاد،از پول مردما دیگه،بانک ها کارشون خدمت به مردم نیست،سهام داری و خرید ملک و هزارتا کار دیگست جز بانکداری اسلامی،کسی هم نیست چیزی بگه،چون نمیتونن،فرق یه بانکی با یه کارگر تو جامعه باید انقدر باشه؟
  • تقی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    10 0
    الان بیشترین تمایل برای حضور در بانک از سوی جوانان احساس می شود. دلیل این امر چیست؟ بعد از چند سال وام های کم بهره می گیری و صاحب ماشین و خانه و... می شوی
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    25 2
    سرطان بشه به تنشون انشالله
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    14 0
    باید رد مال,جریمه و اخراج بشوند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    15 0
    من یکی که سالهاست، حرام کردم هرچی از سپرده های من اینطوری پرداخت بشه.
  • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    21 0
    در تمام بانکها چیزی نظیر اتفاقی که در بانک سرمایه افتاد وجود داره.
  • تورک IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 17
    اینو بگین بازنشسته بانک بعداز سی سال خدمت حقوق بازنشستگیش نصف حقو ق بازنشستگان تامین اجتماعی است آیا سنوات بازنشستگی یک کارمند بازنشسته بانک ۱۲۰ میلیون ولی سنوات یک بازنشسسته تامین اجتماعی سیصد میلیون میباشد پس درست تحلیل کنید
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      6 0
      سنوات کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی سالی یک ماه حقوق است یعنی کسی سیصد میلیون سنوات میگیره که الان پایه حقوقش 10میلیون باشه .
  • مهدی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    19 0
    کارمند بانک در سال حق لباس پوشاک مسکن ماشین به صورت وام کم بهره میگیره.اگه بگی چرا میگن پوله خودشونه؟با پول کارمند و کارگر و بازاریه بازی درمیارن. بعد از دو سه سال استخدام صاحب زن خونه ماشین و زمین و... میشن
  • مسعود IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    3 29
    الان چند ساله که پرداخت وام قرض الحسنه به کارکنان بانک ممنوع هست واعمال هم میشه صرف اینکه فقط انگشت اتهام رو به سمت کارکنان بانک بگیرید درست نیست، اگر قرار باشه که حساب کشی بشه خواهشا به حساب همه دستگاهها وقوا ها رسیدگی کنید کارکنان بانک تمام وکمال حاضر به شفاف سازی هستند خوبه اونها از واریزی خیلی ها خبر دارند. امانتداری کارکنان وظیفه هست اما این همه هجمه به سیستم بانکی بدون بررسی قوانین وضع شده کاملا بی انصافیه.
    • AU ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      12 1
      ما تو فامیلمون کارمند بانک داریم از روستا اومده الان شاسی بلند؛ خونه بالاشهر همه چی داره. همه اش هم با وام بدون سود. اون موقع ما که بومی همین جاییم بیکاریم. البته بیکاری شرف داره به حرام خواری
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      10 1
      مردم رو احمق فرض نکن! وام رو به اسم اطرافیانشون میگیرند افتاد؟! ضمنا فرض که قرض الحسنه ممنوع باشه باقی عقود بانکی و مدنی هم ممنوعه؟!
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    13 0
    از قوه محترم قضائیه خواهشمندیم برای شفاف سازی واحقاق حق مردم وسپرده گذاران قرض الحسنه انواع پاداش ها و وام های دریافتی و تسهیلات قرض‌الحسنه کلان و بلندمدت کلیه مدیران و کارکنان بانک‌ها در سه دهه گذشته برای مسکن وخودرو وملک وویلا وسایر مواردتوسط مراجع ذیربط بررسی واعلام شود .
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    13 0
    سلام متاسفانه نظارت بر عملکرد بانک ها در سالیان گذشته کلا رها شد و عدم شفافیت در منابع درآمدی نیز مزید بر علت شد چند سال قبل نیز برخی کارشناسان عنوان داشتند ۹۰ درصد وام های بانک ها به مدیران و کارمندان خود بانک ها پرداخت شده بهرحال باید تحقیق جامعی در مورد وام دهندگان و گیرندگان و ارقام آن از طرف مرکز مستقلی صورت گیرد تا ابعاد قضیه کاملا روشن شود و اگر تخلفی انجام شده از طریق مراجع ذیربط پیگیری شود.
  • رحمن IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    17 0
    کسی را میشناسم که در بانک تجارت صندوق دار است که ۱۲سالی است استخدام شده است تا الآن سه بارهر سال خانه عوض کرده است و بزرگتر خریده سه سال است ماشین صفر عوض میکند الآن هم باغ خریده راستی مگر چقدر وام میدهند و مگر قرار نیست وامها را پس بدهد .ده بار وام هر بار حدود ۲۰۰۰۰۰۰۰۰را کی باید بدهد راستی تو بانکها چه خبر است انوقت پسر من رفته وام بگیره از ۶۶۰۰۰۰۰۰میلیون فقط ۵۰۰۰۰۰۰۰میلیون بوی داده اند و بقیه را نگه داشته اند .برای ضمانت سفته بعلاوه دو ضامن با چک گرفته اند کلا نزدیک۱۰۰۰۰۰۰۰۰میلیون باید پس بدهد راستی اینها دارند مردم را غارت میکنند وام قرض الحسنه برای خودشان است و از پول مردم در بانک را بنفع خود برداشت میکنند
  • وحید IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    30 0
    خیلی ام زرنگن ، به اسم خودشون نمی گیرن که صدتا وام جورباجور به اسم پدرمادر برادر خواهر دوست آشنا عمه میگیرن فردا خودشون گیر نکنن ، حرومشون باشه بعدش یه ارباب رجوع میخوان راه بندازن هزارتا عشوه خرکی میان خدا لعنتتون کنه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    12 0
    تف
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    16 0
    بانک در ایران یعنی فساد مالی علنی
  • علیرضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 9
    حقِمونه... حقِ اعصاب خرابمون از دست شما مَردم حق موهای ریخته مون حقِ معده های خرابمون حق ستون فقرات آسیب دیدمون برید اونایی رو سوژه کنید که روز قوه قضاییه بهشون نمیرسه!!
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    7 1
    این که چیزی نیست بانک های دولتی پول دانشگاه آزاد فرزندان بانکی ها رو میده
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 1
    جهنم
  • حامد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    8 0
    ساده ترین کارمندان بانک با استفاده از قرض الحسنه و دیگر حساب های مردم چندین شاسی بلند و ویلا و خانه دارند و سالی چند بار سفر توریستی می روند و هزار جور تفریح و تسهیلات و امتیازات دارند
  • مانی یوسف IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 0
    تنها کسی که میتونه با این فساد نهادینه مبارزه بکنه فقط آیت ا.. رئیسی هستش که نیاز به حمایت خیابانی مردم داره چون اکثر کارمندان دولتی فاسد هستند
  • کیومرث IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    1 0
    من توی افسریه دیدم مدیران بانکی که خانه خریده اند و حیاط خانه را چهار تا گلدون یک متر در یک متر گذاشته اند بابت اینکه جای موتور سیکلت نباشد و اجاره کننده اش حق آوردن موتور داخل حیاط را نداشته باشد.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    13 0
    سلام همسایه ما بانک ملی زنجان است در عرض ۸ سال ۵تا خانه خریده و هردو سال میگه وام خرید خانه آمده باید بگیرم مگه چه خبره کارمندان بانک چقدر وام میگیرند لعنت بر شما ۱۵ سال کارمند م تنها اپارتمان ۸۰ متری دارم لعنت بر این عدالت
    • DE ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      1 0
      لعنت به مسئولین و همه کارمندانش، مشاغل آزاد و مردم کوچه بازار هیچی ندارن حتی همون 80 متری رو
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    11 0
    بخور بخور
  • مجتبی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    6 0
    سلام من وام می خواستم بگیرم۵ملیون اینقدر ریس بانک من را بازی دادتا سال تمام شد بعد هم گفت اخر ساله برو سال بعد خرداد ماه بیا ضامن داشتم ولی یه نفر بایک تلفن ملیارد میگیره چند روزه وقت اون رسیده ریس قوه قضاییه به بانکها سر بزنه ببینه چه خبره ۹۰درصد مردم یاکارگرند یا قشر کارمندضعیف پ...
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    8 0
    خدا لعنتشون کنه این همه میخورن و میدزدن یه دونه وام قرض الحسنه به مردم نمیدن و دائم دارن پاچه مردم رو میگیرن مادر بیچاره من با کمر درد و زانودرد برای یه پرینت با مهر بانک چندین ساعت نشسته بود نوبت وقتی نوبتش رسیده بود بش گفته بود الان سرم شلوغه فردا بیا خدایا داد این مردم مظلوم بدبختو از این رباخورای خدانشناس بگیر اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    6 1
    باعرض معذرت موبايلم نوشتار فارسى نداره ،من برادرم كارمنده بانك ملي ،ميكه هرجند وقت يه بار از سود بول هاى مردم به حساب كارمندا واريز ميكنن هر سال جندصد ميليون وام به كارمنداشون ميدن تازه ميكه اكه اخر سر كه كارمند بازنشسته شد هر جى وام كردنشه صفر ميشه خود برادرم كارمند بايكانى بانكه تو بول غلط ميخوره ،
    • تورک IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      1 2
      برادرت چون پستی ندارد ودستش به گوشت نمیرسه میخواه عقده دل واکند بیچاره به کارمندان صدیق بانک چه ربطی داره
  • حمید IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    1 7
    سلام ظاهراً روزنامه مشرق نتوانسته از بانکها باج بگیرد . لطفاً مردود مردونه بروید و از میزان حقوق کارکنان بانکها در بخشهای مختلف و بانکها مختلف نظر سنگی کنید بعد این اراجیف را بنویسید خدا ا شکر اکثر ادارات به کارکنان خود رفاهیاتی را در زمینه کاری خود در اختیار کارمندانشان قرار می‌دهند به علاوه تسهیلات مسکن و ضروری سری به تامین اجتماعی شرکت نفت مخابرات پتروشیمی و ... بزنید تا تفاوت حقوق و مزایا را مطلع شوید بعد اراجیف به خورد مردم دهید
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      0 0
      بخش اول رو ندانم، ولی بخش دوم رو راست میگه؛ نفت و پتروشیمی ترکوندن!! اگر میشه نفت رو خصوصی کنید دیگه ملی نباشه !!!
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    3 0
    کوفت بخورن
  • چ IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 0
    جوونی منو این بانک های ربا خوار گرفتن
  • هادی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    2 0
    من لیسانس بیکار بودم پنجاه میلیون وام 18درصد گرفتم تاکسی خریدم الان قسطهای تاکسی هم نمیتونم بدم با این در آمد ولی آقایون .......
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    3 0
    وام های ارزان قیمت که وظیفه بانک ها در حق مردم است را ابتدا پرسنل بانک ها بعد فامیل مدیران بانک ها و در اخر کسانی که رشوه بیشتری میدهند میگیرند و فقرا فراموش شده اند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    3 0
    یکی از دلایل اصلی مشکلات اقتصاد کلان کشور همین بانکها هستند. موضوع وامهای بلا عوض به خودشون فقط یک بخش کوچک از تاثیرات مخرب این سرطان اقتصادی است. یک فکر اساسی باید برای این بانکها بشود
  • علی IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    1 0
    ایشالا قرص وآمپول بشه برا عزیزانشون دارم وام با۲۷درصد میدم
    • حسین IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      0 0
      مردم پول نباید بزارن
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 0
    عدم اجرای کار الکترونیک بجای روش سنتی برای رانت ورشوه است.
  • ناشناس IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    1 1
    با سلام یک کشاورز هستم از بانک کشاورزی صدونود هشت میلیون وام گرفتم صدوهشتاد میایون پرداخت کردم سیصد بیست هفت میلون هم باید پرداخت اسم وام هم گذاشتند عقود اسلامی ومشارکتی خاک بر سر ان اسلام بااین بانک اش ما که دین اسلام هم کنار گذاشتیم
  • حسین IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    باسلام مظلوم اسلام که تومملکت ما گیرافتاده وهمه ادعای فوق اسلام دارندغیراز مال اندوزی اجحاف کلاهبرداری وهمه چی خواری عملکردی ندارند خدایا معذرت ببخش ازما برای دینت کاری برنمی اید خودت فکری بحال اسلامت بکن
  • حسین IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    0 0
    آخه مدیران بانکها حقوق مزایای کمی دارن بندگان خدا بذارید بگیرن
  • حسین IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 0
    حالا هی پول بزارید تو بانک ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس