اصغر جهانگیر

رئیس سازمان زندانهای کشور گفت: زمینه ارتکاب جرم در خانواده زندانیان ۵ برابر بیشتر از افراد عادی است.

به گزارش مشرق،  اصغر جهانگیر در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز اظهار کرد: زمانی که سرپرست یک خانواده مرتکب جرم شده و وارد زندان می‌شود به دلیل تاثیرپذیری کودکان از بزرگترها زمینه ایجاد جرم در فرزندان خانواده‌ها ۵ برابر بیشتر نسبت به افراد عادی است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهار کرد: کار انجمن حمایت یک کار پیشگیرانه و حمایتی برای مصون‌سازی خانواده‌های زندانیان نسبت به جرم در جامعه است.

ببینید:

عکس/ کسب درآمد در زندان

جهانگیر گفت: هنرمندی در دستگیری و محاکمه به موقع مجرمان و به زندان انداختن آنها بلکه باید شرایطی فراهم کنیم تا فرد مجرم آماده بازگشت به جامعه شود و بازگشت به جامعه بدون توجه به خانواده میسر نیست زیرا افراد در کنار خانواده هویت پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان زندانها افزود: امروز با خانواده‌هایی از زندانیان مواجه هستیم که تحت فشار قرار دارند واینها کسانی هستند که خانواده‌شان جدا و وارد زندان شده و امروز نیاز به حمایتهای اورژانسی دارند.

جهانگیر ادامه داد: در خانواده زندانیان به دلیل اینکه سرپرست خانواده را با ورود به زندان از دست داده‌اند احساس بی‌هویتی وجود دارد و همین مسئله زمینه ارتکاب جرم در خانواده زندانیان را فراهم می‌کند و اینها مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: دسته دیگری از خانواده زندانیان کسانی هستند که به شدت نیازمندند و به همین خاطر به مراقبت و حمایت مضاعف نیاز دارند که این خانواده‌ها باید در اولویت‌های حمایت قرار گیردند.

وی بر تاثیرگذاری هر چه بیشتر اقدامات حمایتی از خانواده زندانیان تاکید کرد و گفت: متاسفانه دیده می‌شود که برخی از حمایتها دردی را از خانواده‌های زندانیان دوا نمی‌کند و این مسئله نیز علت‌های مختلف مانند تورم دارد. باید تلاش کنیم با توجه به وضعیت امروز کشور حمایتها تاثیرگذار و فراگیر باشد. همه کسانی که امروز به نوعی خانواده زندانیان محسوب می‌شوند باید در تیررس بررسی انجمن حمایت و سازمان زندانها قرار گیرند.

رئیس سازمان زندانها تاکید کرد یکی از حوزه‌هایی که ضدانقلاب و دشمن تلاش دارد به آن نزدیک شود حوزه خانواده زندانیان است زیرا در این خانواده‌ها به طور بالقوه زمینه نارضایتی وجود دارد و باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم که این افراد ناراضی بمانند.

وی همچنین بر تلاش بر کاهش طلاق در خانواده زندانیان تاکید کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر از کسانی که خانواده زندانیان بودند شناسایی و در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق مصون‌سازی شدند. همچنین سال گذشته تعداد زیادی از دانش‌آموزان خانواده‌های زندانیان نیازمند که ترک تحصیل کرده بودند شناسایی و پشت میزهای مدرسه بازگردانده شدند.

به گفته جهانگیر در سال ۹۷ بیش از ۶۷ هزار نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت قرار داشتند.

جهانگیر خاطرنشان کرد: همچنین سالیانه ۲۰ میلیارد تومان به خانواده زندانیان و ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان به خود زندانیان کمک می‌شود. ضمن اینکه سالانه بیش از ۱۲ هزار نفر از دانش‌آموزان خانواده‌های زندانیان با حمایت خیرین و نیکوکاران خدمات آموزشی و درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته وی در سال گذشته در قالب سفیران مجاز با تلاش مددکاران و انجمنهای حمایت ۵۳۹ نفر از محکومان قصاص از شکات خود گذشت گرفتند و از قصاص رهایی یافتند.

وی همچنین از ارائه طرحی به رئیس قوه قضائیه درباره ارتکاب جرم، گفت: در این طرح که در راستای کاهش جمعیت کیفری تدوین شده، پیش‌بینی شده است متهمانی که وثیقه یا کفیل ندارند بی‌جهت وارد زندان نشوند و به آنان مهلتی برای ارائه وثیقه یا کفیل داده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    بجای ساختن زندانهای جدید میتون از بودجه برای ساختن پابند یا دستبند که رد یاب داشته باشد استفاده کرد و به این شگل تا اینها زندانیان بیرون کار کنن و خانواده هایشان مشکل پیدا نکنن و هم مسئولین مراقبشان باشن
  • رقیه کارگر IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 0
    باعرض سلام به جناب اقای جهانگیری خداعمرتون بده من پسرم ۶سال زندان شاکی نداره وثیقه هم گذاشتم یک دختر۷ساله داره زنش۲۴ساله درحال طلاق گرفتن علت نداشتن همسربرای خرج ومتارج ونداشتن پول برای زندگی الان یکبار۳ماه پیش امده مرخصی دیگه هرچی میرم برای مرخصی که بیادجلوی ازهم پاشیدن زندگیشوبگیره نمیدن توروخدا برای کسانی که زن جوان دارنددختردارندتواین مملکت اسلامی که خراب نشندیک فکری بکنیدیک فرصت بدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس