کد خبر 98150
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶

حجت‌الاسلام والمسلیمن صدیقی در توصیه به نامزدها اظهار داشت: نامزدها باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند و این گونه نباشد که خود را اثبات و دیگران را تخریب کنند چرا که گناه است؛ چه می‌شود کسی از رقیب خود تعریف کند تا مردم به آن افتخار کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی سیاسی امروز تهران با بیان اینکه 22 بهمن روز عزت اسلام و مسلمین و پیروزی جنگ نرم و معنویت در برابر تانک و توپ است، اظهار داشت: زمانی که دنیای کفر و قدرت‌های منطقه همه از شاه حمایت می‌کردند ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) نهضت خود را به پیروزی رساند.

 

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس به بیداری جهان اسلام اشاره کرد که امام خمینی (ره) از همان زمان آن را کلید زدند و یادآور شد: تخریب کار مهمی است اما ساختن بنای جدید بر مبنای حکومت اسلامی و زدودن غبار‌های سکولاریسم و اسلام آمریکایی که منهای حکومت و سیاست است اقدام بسیار مهمی است.

وی با تاکید بر اینکه حکومت اسلامی حکومت تقوا، معنویت و فرهنگ است تصریح کرد: امام (ره) این موضوع را در برابر چشم‌های حیرت‌زده کاخ‌ نشینان شرق و غرب به کرسی نشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیشگام حرکت جدیدی بود که نتایج آن را در حال حاضر در بیداری منطقه و عدالت‌خواهی در دنیا شاهد هستیم، گفت: مردم هم با فطرت‌های پاک دل به امام دادند؛ از این رو اقتدار حکومت اسلامی جزو معجزات اسلام و قرآن کریم است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: مردم همیشه از مسئولان جلوتر هستند و به دلیل حضور پررنگ آنها در 22 بهمن باید خداوند را شاکر بود.

وی در عین حال به پیشرفت‌های صنعتی، علمی، هسته‌ای و ماهواره‌ای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این موارد معجزه بوده و قابل وصف نیست و ابعاد انقلاب اسلامی به قدری وسیع است که گویا خود پیامبر ظهور کرده و آن وضعیت وخیم را متحول کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی جشن باشکوه 22 بهمن ماه را یکی از امتیازات انحصاری ملت ایران دانست که مقام معظم رهبری در خطبه هفته گذشته خود آن را مطرح کردند.

امام جمعه موقت تهران مهمترین امتیاز انقلاب اسلامی را این دانستند که صاحبان انقلاب خود مردم هستند و افزود: دشمن اقدامات بسیاری را تاکنون انجام داده تا این حضور را کمرنگ کند اما هر روز حضور مردم پررنگ تر می‌شود و امسال نیز مراسم 22 بهمن را باشکوه تر از گذشته برگزار خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود به پیام‌های حضور حماسی مردم در 22 بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌اثر بودن تحریم‌ها استقامت و پیمان مجدد با خون شهیدان، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، همت بلند مردم در ادامه راه تا رسیدن به قله پیروزی و پیوستن نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی از مهمترین پیام‌های حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به دانشجویانی اشاره کرد که از نسل سوم و چهارم انقلاب هستند که با نوشتن نامه می‌خواستند تغییر رشته بدهند و در زمینه هسته‌ای فعالیت کنند که این خود یک معجزه است.

امام جمعه موقت تهران به همزمانی انقلاب‌های منطقه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: این مسئله خود جای مباهات و شکر دارد و اینکه در این مدت کوتاه 4 طاغوت که همه وابسته به دنیای غرب بودند سرنگون شدند.

وی خطاب به ملت‌های بیدار منطقه به ویژه ملت بحرین گفت: ملت ایران همواره از شما حمایت می‌کند؛ مردم بحرین علی رغم همه کشتارها نه تنها از پا نیفتادند بلکه هر روز جدی‌‌تر از روز قبل شعار سرنگونی نظامشان را سر می دهند و در نهایت نیز به پیروزی خواهند رسید.

حجت الاسلام والملسمین صدیقی در ادامه سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات مورد تاکید و امر دینی ما است و در واقع تکلیف است چرا که حفظ انقلاب و نظام از اوجب واجبات به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت تهران  گفت: امام راحل در وصیت‌نامه خود مشارکت مردم را به جد خواستار شده‌ است. از این رو حضور مردم در بیمه کردن نظام و انقلاب نقش اول را دارد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم و تهدید به جنگ چیز جدیدی نیست یادآور شد: آنگاه که آتش بر سر ملت ما می‌ریختند مردم نشان دادند که با این مشکلات مقاومت خواهند کرد و از پا در نمی‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با ذکر چند توصیه به ملت ایران برای حضور در انتخابات، افزود: مردم در روز انتخابات با وضو بر سر صندوق‌های رای حاضر شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: کسانی که هزینه‌های زیادی و در واقع اسراف در تبلیغات خود می‌کنند، قابل قبول نیستند. چرا که اگر وارد مجلس هم شوند در بیت المال نیز برای پیشرفت خود ریخت و پاش می‌کنند.

وی همچنین گفت که وابستگان به اربابان قدرت و ثروت نباید وارد مجلس شوند چرا که در این صورت آنها نماینده مردم نیستند. بلکه نماینده صاحبان ثروت و قدرتمند هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلیمن صدیقی همچنین در توصیه به نامزدها اظهار داشت: نامزدها باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند و این گونه نباشد که خود را اثبات و دیگران را تخریب کنند چرا که گناه است؛ چه می‌شود کسی از رقیب خود تعریف کند تا مردم به آن افتخار کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر فردی از رقیب خود تعریف کند نشان می‌دهد که حسد ندارد و انحصارطلب نیست.

وی در هشدار به برخی از نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به آقای جنتی این موضوع را مطرح کردم که اگر کسی حضور خود در انتخابات را در تخریب دیگران یا نظام می‌بیند یا برای جمع کردن ضد انقلاب‌ها ایجاد بد بینی در بین مردم می‌کند و ایجاد فتنه و ناامنی کند آیا این هشدار را بدهم که شورای نگهبان با آنها برخورد کرده و آنها را عدم صلاحیت و رای‌شان را ابطال می‌کند؟ آیت‌الله جنتی به بنده گفت که بله. اگر کسی این موارد را رعایت نکند حتما با وی برخورد خواهد شد.

  حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه اول امروز نماز جمعه عبادی سیاسی تهران ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: رافت و رحیم بودن از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) بود و در واقع ایشان مامور به عفو خداوند بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید همه دست رحمت و وحدت به یکدیگر بدهیم یادآور شد: فتنه و به چالش کشیدن جامعه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان جزو گناهان کبیره است.

وی تصریح کرد: کسانی که ایجاد فتنه می‌کنند چه در انتخابات و چه در القائات مسموم بیگانگان حتی اگر پایگاه آنها مسجد باشد نیز باید آن را بر سر آنان خراب کرد و این همان کاری است که پیامبر اکرم (ص) آن را به دستور خداوند انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خاتمه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از فرمایشات ایشان هشدار بر این بود که با لبخند دشمن فریب نخوریم چرا که لبخندش خدعه است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس