کد خبر 981417
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی روز گذشته تشکیل جلسه داد که به نظر می‌رسد فعالیت این فدراسیون بدون دو عضو اصلی، اهمیتی برای اعضای آن ندارد.

به گزارش مشرق، جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته برگزار شد و طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون در این جلسه، نسخه جدید آیین‌نامه مجوز حرفه‌ای توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و وضعیت ورزشگاه‌ها برای آغاز لیگ مورد بررسی قرار گرفت.

 اگر چه موضوع روز فوتبال ایران، بحث آماده سازی ورزشگاه‌ها برای آغاز لیگ نوزدهم است اما مسائل دیگری هم اهمیت دارند و می‌شود و باید وقت جلسه هیئت رئیسه را به آنها اختصاص داد. با این حال هیئت رئیسه یا نمی‌داند یا نمی‌خواهد وارد این مسائل شود که البته احتمال دوم قوی‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت است.

فدراسیون فوتبال از آذرماه سال 97 بدون دبیرکل به کار خود ادامه می‌دهد و ابراهیم شکوری که بدون رعایت موارد قانونی اساسنامه، سرپرست این پست مهم شده، همچنان به حضور در این پست ادامه می‌دهد. این در حالی است که حتی در صورت پذیرش حضور سرپرست در پست دبیرکلی، دوره سرپرستی باید 6 ماه باشد که بر این اساس، حضور شکوری از 15 خردادماه 98 در پست دبیرکلی خلاف قانون است.

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون نمی‌تواند برای این پست مهم که مسئولیت اجرایی دارد، سرپرست انتخاب کند. رئیس فدراسیون تنها می‌تواند برای نواب رئیسی که در مجمع آرای لازم را کسب نمی‌کنند و همچنین کمیته‌ها، سرپرست انتخاب کند تا تکلیف آنها مشخص شود.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی مقابل چنین مسئله مهمی سکوت کرده‌ که ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. علاوه بر خالی بودن پست دبیرکلی، فدراسیون فوتبال از اسفندماه سال 97 و به دنبال استعفای علی کفاشیان، بدون نایب رئیس اول فعالیت می‌کند. این در حالی است که پست نایب رئیسی فدراسیون فوتبال در صورت خالی بودن، نیاز به انتخاب سرپرست دارد و هیئت رئیسه باید بلافاصله تاریخ برگزاری مجمع برای انتخاب نایب رئیس را هم مشخص کند.

بیشتر بخوانید:

تأکید فیفا بر اجرایی شدن قوانین نه‌گانه جدید فوتبال

با این حال فدراسیون فوتبال اکنون در بلاتکلیفی در دو پست مهم مواجه شده و به نظر می‌رسد رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه قصدی برای تصمیم‌گیری در این خصوص ندارند.

اصفهانیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای که 19 تیرماه داشت در خصوص انتخاب دبیرکل و نایب رئیس اول برای فدراسیون فوتبال گفته بود: «آقای تاج باید فردی را برای دبیرکلی به هیئت رئیسه معرفی کند که هنوز هیچ‌کس را معرفی نکرده و آقای شکوری هم به کار خود ادامه می‌دهد. فرد مورد نظر باید زودتر به هیئت رئیسه معرفی شود تا در این خصوص تصمیم‌گیری صورت بگیرد. برای مشخص شدن نایب رئیس اول هم نیاز به تشکیل مجمع است و تاج باید سرپرستی را معرفی می‌کرد تا در مجمع برای نایب رئیسی اول رأی‌گیری صورت بگیرد. هرچه سریع‌تر باید این اتفاق رخ دهد، چون فدراسیون بدون نایب رئیس، اصلاً زیبا نیست».

حال اینکه چرا هیئت رئیسه درباره این دو موضوع مهم انفعالی عمل کرده و اینکه چرا رئیس فدراسیون فوتبال اقدام به معرفی گزینه‌های دبیرکلی و نایب رئیسی نمی‌کند جای سؤال دارد. اگر چه ابتدا باید رئیس فدراسیون گزینه‌ها را معرفی کند اما هیئت رئیسه می‌تواند و این اختیار را دارد که در این باره واکنشی جدی نشان دهد. اهمیت این موضوع اگر بیشتر از  بررسی نسخه جدید آیین‌نامه مجوز حرفه‌ای توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، قطعاً کمتر از آن نیست.

 این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص موارد مهمی از جمله بحث انتخاب سرمربی برای تیم‌های پایه، وضعیت نگران کننده آنها و مواردی از این دست هم سکوت اختیار کرده و در جلسه خود در این باره حرفی نمی‌زند. اگر هم صحبتی در این باره مطرح شده، رسانه‌ای نشده و مبنای قضاوت ما خبری است که در سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر شده است. مسلماً چنین شرایطی به سود فوتبال ایران نخواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس