کد خبر 981150
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
افشین داوری

والیبال این روزها از تیررس افکار عمومی دور مانده و آرام آرام از نظرها کنار می رود.

به گزارش مشرق، در فدراسیون والیبال چه خبر است؟ فدراسیونی که جزو مهمترین و مطرح ترین رشته های ورزشی محسوب می شود که توانسته در این سال ها جای خود را در میان توده مردم باز کند و تنها رشته تیمی ما به شمار می آید که شانس کسب سهمیه المپیک در آن نزدیک به قطعی است، این روزها از تیررس افکار عمومی دور مانده و آرام آرام از نظرها کنار می رود. اتفاقی که محصول عملکرد بخش رسانه ای فدراسیون است. جایی که باید قلب تپنده اخبار والیبال باشد و منبع اصلی و خوراک خبری کافی برای رسانه ها و مخاطبین فراهم کند اما این رویکرد در فدراسیون والیبال جایگاهی ندارد. 
بیشتر بخوانید:

در دوره جدید فدراسیون در حالیکه تیم های ملی والیبال در رده های مختلف درگیر تورنمنت های مهمی بودند، اطلاع رسانی از این رویدادها، به شکل قطره چکانی انجام می شود. اتفاقی که والیبال را از تیررس چشم ها و نگاه ها آرام آرام دور می کند و به محاق می برد.

به هر حال شاید از فدراسیونی که کلاً با سرپرست اداره می‌شود، نتوان بیشتر از این هم توقع داشت، اما انتظار می‌رود حداقل در جریان مسابقات انتخابی المپیک یک تیم رسانه‌ای قدرتمند در کنار ملی‌پوشان باشد تا بتواند از افتخارآفرینی احتمالی بلندقامتان ایران خبر، گزارش، عکس و فیلم‌های لحظه به لحظه برای رسانه‌ها ارسال کند. شنیده می‌شود سرپرست روابط عمومی قرار است خود به تنهایی همراه تیم ملی به روسیه اعزام شود و با این شرایط بازهم احتمالاً تنها شاهد انتشار چند کلیپ خواهیم بود که تنها قابلیت پخش در صفحات هواداری را دارد!

پیشنهاد می‌شود افشین داوری که مدام از هزینه اعزام خبرنگاران گلایه دارد و در هفته دوم و فینال لیگ ملت‌ها هم به همین دلیل هیچ تیم رسانه‌ای را همراه تیم اعزام نکرد، همین رویه را ادامه داده و فردی را تنها برای ساخت چند فیلم یک تا دو دقیقه‌ای به روسیه اعزام نکند.

از سوی دیگر در شرایطی که تیم ملی والیبال جوانان ایران به تازگی قهرمانی جهان شد و تیم‌های ملی نوجوانان و بزرگسالان به ترتیب خود را برای حضور در مسابقات مهمی همچون قهرمانی جهان و انتخابی المپیک آماده می‌کنند نحوه اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار مربوط به این تیم‌ها به قدری ضعیف است که صدای اعتراض اهالی این رشته درآمده است.

در هفته گذشته چند روز سایت فدراسیون والیبال به صورت کامل از دسترس خارج شده بود و مخاطبان نمی‌توانستند از محتویات این سایت استفاده کنند. در این مدت خبرها به صورت منتخب و دستچین شده روی کانال اطلاع‌رسانی سایت فدراسیون والیبال قرار می‌گرفت و هیچکس نسبت به مشکلات توضیحی نمی‌داد!

در روزهای منتهی به مسابقات انتخابی المپیک و در شرایطی که حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر لغو سفر تدارکاتی بلغارستان به دلیل اعتراض بازیکنان به مسائل مالی مطرح می‌شود کانال اطلاع‌رسانی فدراسیون والیبال تنها چند ویدئو از تمرینات بازیکنان منتشر می‌کند و در توضیح آن می‌نویسد «نمایشی از اشتیاق ملی‌پوشان والیبال در مسیر هدف بزرگ» یا «شما هم در حال و هوای پرنشاط تیم ملی قبل از سفر به روسیه شریک شوید»! در حالی که شاید بهتر بود در گام اول درمورد زمان بازگشت مربی تیم ملی و دستیارانش در ایران صحبت می‌شد، در ادامه درخصوص نحوه تمرینات ملی‌پوشان خبرهایی روی سایت قرار می‌گرفت و سپس چند مصاحبه از بازیکنان منتشر می‌شد تا همه بیشتر در جریان شرایط تیم ملی قرار بگیرند، چراکه این روزها حریفان ایران درگیر بازی‌های دوستانه هستند و خبرهای زیادی از آنها به گوش می‌رسد.

سرپرست روابط عمومی که بسیار هم تلاش می‌کند تا جای خود را بین ملی‌پوشان باز کند، فیلمی از حضور خواهرزاده سیدمحمد موسوی هم روی کانال رسمی فدراسیون والیبال منتشر کرده و در توضیح آن نوشته «وقتی سید و خواهرزاده‌اش مهراد همبازی می‌شوند» و با این اقدام سطح اطلاع‌رسانی را به پایین‌ترین حد خود رساند! گویی کانال فدراسیون یک گروه خانوادگی است که انتشار لحظات شیرین خانوادگی در آن هدف اصلی محسوب می شود!

وقوع این اتفاقات موجب شد تا در این بازه زمانی نوک پیکان انتقادات به سمت سرپرست روابط عمومی نشانه گرفته شود؛ فردی که با وجود مدت زمان حضور نسبتاً طولانی‌اش در فدراسیون هنوز نتوانسته از افشین داوری حکم مدیریت روابط عمومی را بگیرد. در شرایطی که اطلاع‌رسانی فدراسیون والیبال در روزهای مهم و سرنوشت‌ساز این رشته عملاً تعطیل است در فضای مجازی شائبه‌هایی مطرح شد که اگر واقعیت داشته باشد می‌تواند آفت بزرگی برای این رشته محبوب باشد.

در برخی سایت‌های تخصصی والیبال نام پسر افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال مطرح و گفته می شود که وی قرار است سایت جدید فدراسیون را طراحی و راه‌اندازی کند. این موضوع در شرایطی مطرح شد که نه تنها به گواه اهالی والیبال که به گواه همه اهالی ورزش سایت این فدراسیون یکی از کامل‌ترین سایت‌ها بوده و هیچ نیازی به بازطراحی ندارد. فرض بر اینکه قرار باشد چنین اتفاقی هم صورت بگیرد، شاید بهتر بود فراخوانی صادر می‌شد تا فعالان این حوزه رزومه‌های خود را ارسال کنند و در نهایت بهترین گزینه انتخاب شود.

افشین داوری، سرپرست فدراسیون هم این روزها رابطه‌اش را با رسانه‌ها به حداقل رسانده است. برای پیگیری این موضوع چندین بار با داوری تماس گرفته شد، اما آقای سرپرست حاضر به پاسخگویی نشد تا این شائبه بیشتر رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که داوری در روزهای نخست حضورش در فدراسیون والیبال زمان زیادی برای ارتباط با رسانه‌ها صرف می‌کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس