کد خبر 980816
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
ورزشگاه کربلا

فدراسیون فوتبال عراق به اتفاق جنجالی که در مراسم افتتاحیه رقابت‌های فوتبال غرب آسیا در کربلا رخ داد واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه رقابت‌های فوتبال غرب آسیا در ورزشگاه کربلا برگزار شد. افتتاحیه‌ای که حضور زنان بی‌حجاب در آن واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و باعث اعتراض‌های زیادی شد. اکنون فدراسیون فوتبال عراق به خاطر این اتفاق بیانیه‌ای صادر و عذرخواهی کرد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال عراق آمده است: "واکنش‌های که نسبت به برگزاری مراسم افتتاحیه به وجود آمده چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی برای ما محترم است. باید تاکید کنیم که شهر کربلا قداست خاص خود را دارد. وزارت ورزش و جوانان برگزاری مراسم افتتاحیه را به یک شرکت لبنانی داد. قرار بود که مراسم مختصر باشد و به بهترین شکل کشور ما را که از دست تکفیری ها نجات یافت به تصویر بکشد".

در ادامه این بیانیه آمده است: "بسیاری براین باور هستند که این برگزاری چنین مراسمی نوعی بی احترامی به دین و قداست شهر کربلا است. فدراسیون فوتبال عراق عذرخواهی شدید خود را از آنچه اتفاق افتاده اعلام می‌دارد. آنچه که اتفاق افتاد اصلا عمدی نبود و هدف خاصی نداشت".

وزارت ورزش و جوانان عراق هم نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و تاکید کرد که قصد و عمدی در آن نبوده و مانع هر چیزی خواهد بود که قداست شهر کربلا را خدشه دار کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    12 12
    نظام عراق نظام مذهبی نیست که این کارها ممنوع باشد . اما باید مراعات شهرهای مقدس را بکند . می شد در بغداد و بصره چنین کاری کرد . باید مراقب بود که مثل ایران گرفتارهای دزدهای مذهبی نما نشوید
    • مهدیار IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      4 16
      فقط همین!؟ یک عذر خواهی ساده؟ حداقل باید وزیز ورزش عزل میشد!!!! دفعه بعد هم درکبلای حسین یک هتک حرمت بدتر انجام میدهند و باز می گویند عمدی در کار نبوده است!!! یعنی هیچ کس بر خروجی این شرکت لبنانی نظارتی نداشته است!!!! یعنی هیچ مدیر نفهم ورزش عراق فهمی از حرمت کربلای حسین نداشت؟ یا داشت و می خواست هتک حرمتی کند و بعد از آن بگوید کی بود کی بود، دستم بود، تقصیر آستینم بود، ببخشید عمدی نبود!!!! نخیر عزیز برادر همین که مدیران اجرایی این برنامه نسبت به کانسبت نهایی و اجرایی آگاهی داشتند، سونیت عام آن محرز و سونیت خاص آنان قابل تاکید است. چرا افتتاحیه را با همین ابزرود مزخرف در اربیل نیچروان بارزانی برگزار کردند؟ چرا اصرار داشتند که این افتتاحیه با این وضع در کربلای حسین اجرا شود؟؟؟
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      0 10
      شما دخالت در امور مسلمین نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس