کد خبر 980398
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کرزی

حامد کرزی، ضمن مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور پیش از برقراری صلح گفت: انتخابات افغانستان در حال حاضر در دست مردم نیست بلکه در دست بیگانه‌ها و مشخصاً آمریکا است.

به گزارش مشرق،  حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن ابراز مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: افغانستان اول باید صاحب صلح و صاحب اختیار خود شود سپس انتخابات برگزار کند.  

وی در ادامه افزود: امروز انتخابات افغانستان در اختیار مردم افغانستان نیست، بلکه انتخابات ما به طور واضح در دست بیگانه‌ها است، به این معنی که در دست آمریکا است.
کرزی با اشاره به اینکه آنچه آمریکا بخواهد در انتخابات رخ می‌دهد، گفت: اگر (آمریکا) بخواهد انتخابات را به بحران بکشد، به بحران می‌برد و اگر بخواهد، شخص مورد نظر خود را پیروز می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: لذا این انتخابات ما نیست؛ انتخابات ما زمانی است که برادرکشی متوقف شده، مملکت یک‌دست شود و یک حکومت واحد وجود داشته باشد.
وی همچنین افزود: انتخابات ما باید زمانی برگزار شود که افغان‌ها اختیار خاک خود را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

افزایش کشته‌های انفجار کابل به ۲۰ تن +عکس و فیلم

کرزی تصریح کرد: البته در آن زمان به پول زیادی نیز نیاز نیست، به 100 میلیون دلار و هشتاد میلیون دلار نیازی نداریم؛ آنجا یک صندوق کاغذی داشته و مردم افغانستان رأی می‌دهند و آرا نیز با صداقت توسط قاضی‌های خود ما محاسبه خواهد شد.
به نوشته «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان افزود: به انتخابات آینده خوش‌بین نیستم بلکه آن را یک دسیسه برای افغانستان می‌دانم.
این در حالی است که با تأکید دولت و نهادهای انتخاباتی افغانستان، انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 در موعد مقرر خود در تاریخ ششم مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
همچنین گفتنی است، از چند روز پیش رقابت و تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز شده و به مدت 60 روز ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس